AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg gikk til gynekologoen for å ta en vanlig celleprøve. Da nevnte jeg at min menstrasjon var uregelmessig og i perioder borte i mange måneder i strekk. ( er 31 år ) Hun kunne se det var opphopning av egg da hun tok ultralyd. Jeg fikk en resept på Provera. Det skulle visst få igang eggløsningen. Jeg skulle ta tre "kurer". Jeg er ferdig med den første men har fortsatt ikke fårr menstrasjion. Eneste jeg merker er at jeg får skikkelig plagsomme hetetokter. Det renner! Noen som har erfaringer med dette medikamentet?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg gikk til gynekologoen for å ta en vanlig celleprøve. Da nevnte jeg at min menstrasjon var uregelmessig og i perioder borte i mange måneder i strekk. ( er 31 år ) Hun kunne se det var opphopning av egg da hun tok ultralyd. Jeg fikk en resept på Provera. Det skulle visst få igang eggløsningen. Jeg skulle ta tre "kurer". Jeg er ferdig med den første men har fortsatt ikke fårr menstrasjion. Eneste jeg merker er at jeg får skikkelig plagsomme hetetokter. Det renner! Noen som har erfaringer med dette medikamentet? Man får gjerne mensen 3-7 dager etter kuren er ferdig, hvor lenge er det siden du tok siste tbl?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 TS her. Det har gått 17 dager. Da burde du ta telefon til gynekologen å høre. Sikker på at du ikke er gravid?
-Pus- Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Noen som har erfaringer med dette medikamentet? Jeg var igjennom en 10 dagers kur i september.... Tre ganger 10 dager fra februar av..... Jeg startet alltid å blø en-to dager etter at kuren av avsluttet.... Bortsett fra siste gangen nå.... (Men da hadde jeg blødd i to dager når jeg startet kuren.) Begynte å blø ca. 1,5 uke etter.... Bivirkninger jeg opplevde: - vektnedgangen stoppet opp i periodene jeg tok tablettene (til tross for at jeg spiste det samme som før) (Tror ikke det var vann heller, for jeg datt ikke ned i vekt etterpå heller..... Her kjempes det nedover!) Uasett: lykke til til deg! Hvordan går det? Stopper hetetoktene etter kuren er ferdig?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 TS her. Jeg er garantert ikke gravid. Jeg har fortsatt hetetokter, men det er jo mulig det er grunnet noe annet. Venter et par dager til, så får jeg ringe gynekologen. Er det sånn at man skal få menstrasjon som vanlig i de tre rundene man tar medisinen, også går det tilbale til uregelmessig igjen? Eller skal det gjøre slik at "systemet" fungerer normalt igjen? Skulle spurt gynekologen om disse tingene, men var litt stresset når jeg var der.. Takk for svar
-Pus- Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Er det sånn at man skal få menstrasjon som vanlig i de tre rundene man tar medisinen, også går det tilbale til uregelmessig igjen? Eller skal det gjøre slik at "systemet" fungerer normalt igjen? Jeg tok Provera for at det skulle få syklusene på plass, og alt skulle "fungere normalt" igjen.... Nå er det bare å vente å se om de kommer regelmessig! *krysse fingrene*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå