Nyan Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Tenkte jeg skulle opplyse om at jeg endelig har funnet en foundation som ikke gir kviser. Jeg har prøvd det meste, inkl mange mineralfoundationer som de fleste tåler, men alle har gitt meg uren hud. Men nå har jeg funnet noe som funker, jeg har brukt den i 3 uker uten utbrudd, nemlig MAC pro longwear concealer. Den funker veldig bra som foundation, holder lenge, og gjør at jeg føler meg som et menneske og ikke en alien etter flere uker med null sminke på huden. (Påføringsvideo: )
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Men er ikke dette en concealer - og ikke foundation? Har du ingredienslisten forresten? Prøver å finne den på nett uten hell....
Nyan Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2012 Jo, det er en concealer, men den er lett å smøre ut og det blir ikke kakete eller kunstig. Skal se om jeg finner ingrediensene.
Nyan Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2012 http://1.bp.blogspot.com/_mYYTSzNz8VQ/TJoPwPC4J7I/AAAAAAAABXc/w1S9VTW2RtM/s1600/mac+concealer+ingredients.jpg
Honesty Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Med 15 ml i flasken blir det raskt en ekstremt dyr fornøyelse. Den er dessuten EKSTREMT dekkende, så jeg skjønner ikke hvordan den skal fungere i hele ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Det er mange som reagerer med kviser på MAC produkter.
Nyan Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2012 Synes ikke den er så dekkende jeg. Dessuten er det verdt poengene kontra å gå uten sminke. Jeg har ingen alternativer.
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Jeg må få slenge inn en anbefalning på Vichy dermablendfoundation til dere som har mye å dekke. Normal størrelse, så i motsetning til denfra mac vil den vare mye lenger. Jeg har kjøpt min på ebay til rundt 150kr og den er drøy i bruk og varer leeeeenge. Litt tykk i konsistensen, så anbefaler å kombinere den med en flat-top børste (f.eks. sigma f80) for å få det beste resultatet ved påføring (med fingre eller vanlig foundatonbørste vil den bli for tykk og være vanskelig å legge pent, men med F80 blir den prefekt). Denne dekker helt utrolig og kan brukes alene eller sammen med andre lettere foundations (nesten som en consealer). Jeg vet pixiewoo har brukt denne i en youtube-video, men jeg finner den så klart ikke nå, men det ligger mange reviews av den på youtube.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Flott at det finnes gode foundations/concealere for de som trenger å dekke til kviser! Resultatet blir vel ikke så veldig naturlig, men sliter man med alvorlig akne, blir vel ikke det så viktig. Synes det var imponerende hvordan jenta i videoen greide å skjule kvisene.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 http://1.bp.blogspot.com/_mYYTSzNz8VQ/TJoPwPC4J7I/AAAAAAAABXc/w1S9VTW2RtM/s1600/mac+concealer+ingredients.jpg Ah. Første ingrediens er silikoner, likner mye på Cliniques superbalanced foundation. Jeg har også fått med meg at mange reagerer på de fleste av MACs produkter, så selv kommer jeg ikke til å prøve. Har hørt noe bra om Dermablend..... Men et blir sikkert drøyere om man blander det ut med fuktighetskrem? Uansett kunne jeg ikke tenkt meg å dekke hele ansiktet med concealer - ser for meg at det kan gi noen seriøse clogged pores på sikt som jeg har en tendens til å aldri bli kvitt...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Jeg må få slenge inn en anbefalning på Vichy dermablendfoundation til dere som har mye å dekke. Normal størrelse, så i motsetning til denfra mac vil den vare mye lenger. Jeg har kjøpt min på ebay til rundt 150kr og den er drøy i bruk og varer leeeeenge. Litt tykk i konsistensen, så anbefaler å kombinere den med en flat-top børste (f.eks. sigma f80) for å få det beste resultatet ved påføring (med fingre eller vanlig foundatonbørste vil den bli for tykk og være vanskelig å legge pent, men med F80 blir den prefekt). Denne dekker helt utrolig og kan brukes alene eller sammen med andre lettere foundations (nesten som en consealer). Jeg vet pixiewoo har brukt denne i en youtube-video, men jeg finner den så klart ikke nå, men det ligger mange reviews av den på youtube. Ah. denne hadde også omtrent samme ingredienser som MAC og CLinique, CYCLOPENTASILOXANE • DIMETHICONE som hovedingredienser, det er silikoner for de som måtte reagere på det. Jeg tror kanskje jeg gjør det, men er jammen ikke sikker.
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 Personlig bruker jeg aldri så dekkende produkter i hele ansiktet, men en lett foundation som base og så bare stipler jeg dermablend på der det trengs. Antar man kan gjøre det samme emd Mac sin pro-longwear også for å få ett mer naturlig resultat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå