_LD_ Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Hei, Jeg får veldig fort blåmerker, og av de minste ting egentlig. Bena mine ser jo ikke ut, fordi jeg har en hund som støtt og stadig hopper på meg. Er det noe å få gjort med det? Andre som har noe erfaring med tilsvarende?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Sånn har jeg det også, men har desverre ingen tips. Det finnes en krem fra apoteket som skal få dem til å forsvinne fortere, men det var totalt bortkastet for min del.
Gjest Quake Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Jeg hadde jernmangel når jeg fikk blåmerke av så og si ingenting. Hvis det har vart en stund burde du ta en legesjekk.
Silfen Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Hvis man begynner å få masse blåmerker ut av det blå, kan det også være en form for leukemi. Så da er det best å få det sjekket ut.
Sweet77 Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Be legen sjekke ut VonWillebrandts sykdom. Naboen min en gang hadde det, og begge barna - de så aldri ut, stakkars. Dette er en blødersykdom som går i arv, og rammer jenter like ofte som gutter - og man kan ha det i mild form, dvs blodet koagulerer, bare mye saktere, slik at man får blåmerker. Hos noen er det så mildt at de egentlig aldri tenker på det eller får stilt diagnosen. Det er en relativt sjelden sykdom (1:5000), men jeg kjenner likevel to familier som har det (de er ikke i slekt). Så du burde insistere om legen mener det er usannsynlig.
Tinelise Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Jeg hadde jernmangel når jeg fikk blåmerke av så og si ingenting. Hvis det har vart en stund burde du ta en legesjekk. Hmm.. Er det en sammenheng der? Det kan jo forklare hvorfor jeg lett får blåmerker! For ikke å snakke om hvorfor jeg konstant var sliten.. 3 dager med jerntabeletter og jeg har ikke hatt så mye energi på leeenge! Ingen råd å gi dessverre, men jeg får også blåmerker lett, men det skal en hund eller en bordkant til eller noe da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå