vanskapning Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Er det noen her som har bodd ved Jorekstad badeland og gått på hil? Er det i såfall mulig å gå den strekningen, eller blir det for langt? Kan man gå over Sundgården bro, og over broen ved Steinkista? Har sett på en leilighet nord for Jorekstad, blir jo mye billigere enn å bo i sentrum.. I følge google maps tar det ca halvtime å gå til skolen, og 1 time og 20 minutt å gå til sentrum - er det til å stole på? Isåfall er det jo overkommelig å gå til skolen, og det er jo ikke kriiise å f.eks gå hjem fra byen en natt
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg er oppvokst i området, og kan si jeg er lommekjent. Mellom Jorekstad og HIL er det 2 km, noe du fint bør kunne gå på 25-30 minutter. Opplyst gang og sykkelvei fra Jorekstad til over Sundgården bru. De siste 5-600 meterne opp bakken til HIL er det dårligere vei, men ikke noe hinder. Det kan være surt over elva (Lågen) på vinteren, men med rett klær er det ikke noe problem. Det går så vidt jeg vet buss også, selv om du må sitte på rundt om Fåberg. Å gå hjem fra sentrum er mulig, men neppe noe å anbefale. At det tar 1 1/2 timer stemmer nok, og dersom du ikke kommer riktig ut havner du fort med E6 som eneste mulighet. Der er det ikke gangfelt. Kart - Google
Gjest Spinell Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Du blir ikke nødt til å gå fra byen og hjem, heller. I alle fall ikke hvis du er ute i helgene og passerpå busstidene. Det går nattbusser natt til lørdag og natt til søndag Se lenke for bussrutene på Lillehammer her. På siste side er nattbussrutene oppgitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå