Gå til innhold

Hvilken sofafarge?

Snehvit

Hvilken sofafarge ville du valgt?  

1. 1. Hvilken sofafarge ville du valgt?

• Beige
      9
    • Koksgrå
      13
    • Dyp rød
      6
    • Ingen av disse
      3

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ny sofa, men er i tvil om hvilken farge vi skal velge. Derfor trenger jeg noen råd fra dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Farger på vegger og interiør spiller en stor rolle her, og det blir veldig vanskelig å foreslå farge uten å vite litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker skinnsofa jeg da (i rødbrunt skinn), men skulle jeg hatt en stoffsofa ville det blitt en nøytral farge som beige/hvit. Synes ikke om sterke farger på såpass dyre og varige møbler som en sofa, da må også resten av rommet følge samme stil. Har du en nøytral sofa kan du fint bruke hvilke som helst andre farger på interiør/gardiner/tepper uten at det kræsjer med sofafargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardinene er også kremfargede (med mønster som går ton-i-ton), så jeg lurer på om inntrykket kanskje kan bli litt "tamt" hvis vi velger en sofafarge som ikke ligger så langt unna fargen på vegg og gardiner? (Jeg har selvsagt tenkt å sprite opp inntrykket med fargede puter, bilder o.l.)

Og hva med en koksgrå sofa - kan det lett virke dystert?

Jeg setter stor pris på at dere kan fortelle om deres erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått for koksgrå. Ingen tvil om at det er lekkert med en lys beige sofa, men med lyse vegger, gardiner etc tror jeg det ville bli flott med en mørkere sofa som kontrast. Dessuten er lys sofa ikke særlig holdbart. En rød sofa tror jeg kanskje du ville bli fort lei av, hva med noen røde puter og andre detaljer istedet?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal kline til med en rød sofa, jeg! Hos oss har vi også kremfargede vegger, eikeparkett og lyse gardiner. Når vi kjøpte oss en rød sofa ble stuen helt annerledes - sinnsykt stilig, faktisk! Sofaen vi kjøpte var knall rød - "lebestiftrød", vil jeg kalle det.

Hvis du velger en rød sofa, husk at den blir et blikkfang i stuen, spre derfor noen røde gjenstander ellers i rommet, slik at ikke all fokus ligger på sofaen. F. eks røde blomster, røde bilder / rammer, dyprøde stearinlys osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt koksgrå og jeg syntes det ble for dystert!! For mørkt og tidstypisk for akkurat nå.

Var nesten glad for at den gikk i stykker. Når vi kjøpte ny endte vi faktisk opp med en "blek sennepsgul" i ganske grovt stoff. Veldig fin synes jeg.

Beige eller rød sier jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at koksgrå blir tamt. Vi har en koksgrå hjørnesofa, som vi prøver å sprite opp med fargerke detaljer som puter og pledd. Men jeg blir mye mer lei av fargerike puter og pledd enn en fargerik sofa. Vi har også en rutete sofa i sterke farger, den er mye mer varig slik jeg ser det. Jeg stemmer for å kjøpe en fargerik, stilig, billig sofa som er god å sitte og ligge i, da kan du bytte den ut om noen år uten å få altfor dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Eg stemte raud sofa! Sjølv har eg lyse veggar, lyse gardiner og beige/gul sofa. Dette fordi eg trudde at beige aldri gjekk av moten og eg kunne då pynte med dei putene eg ville og skifte gardiner utan å måtte ta hensyn til ting. Men om eg hadde valgt om att hadde eg tatt ein sofa med djup raud farge. (Lebestift ;)) Fordi sofaen bør være eit slags midtpunkt i stova!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har rød sofa og er superfornøyd. Har ellers samme farger som det du beskriver, Snehvit.

Men jeg "er" rød, og vet at det ikke er en farge jeg går lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LINEPINE

Vi har også kremfargede vegger og gardiner ton i ton. Og vi har hatt terracottarød sofa i fem år uten å ha blitt lei av den! Den virker varm og innbydende og det er en praktisk farge med småunger i huset. Og den virker som et blikkfang mot alt det lyse. Heller lette gardiner som slipper inn mye lys og en :D lun sofa å synke ned i.. enn dystre gardiner og en 'kald' sofa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blå sofa og er fornøyd med det.

Valg av sofafarge synes jeg avhenger litt av fargen på stua også. Personlig synes jeg koksgrått er kjempefint, men dette passer overhodet ikke inn hos oss. Skulle jeg valgt farge på nytt i dag ville jeg valgt en som var litt dyp beige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koksgrå eller rød.

Vi har vegger i lys antikk. Først hadde vi en beige sofa og det ble alt for tamt og kjedelig. Nå har vi en koksgrå sofa og det ble utrolig stilig og ikke tamt i det hele tatt. Spørs vel hvordan man har det ellers i stua også da, men hos oss ble det i alle fall supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kremfargede vegger (Lys Toscana), gardiner i samme sjanger (med "innvevd" mønster, liksom) - og vi har mørkebrun skinnsofa (med litt rødskjær).

Tror det hadde blitt litt "blekt" her med kremfarget sofa også! Men tror koksgrå kan bli stilig hvis du fanger opp fargen fra sofaen andre steder i stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe ny sofa' date=' men er i tvil om hvilken farge vi skal velge. Derfor trenger jeg noen råd fra dere! :)[/quote']

Før jeg fikk lest alt ville jeg sagt beige/kvit og sprita opp med tilbehør som puter og pledd, men..

Du har lyse vegger og gardinger, da ville jeg valgt rød sofa. Det gir ivertfall et veldig lunt preg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...