Gå til innhold

Stramt kjole budsjett:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg skal gifte meg neste år, gleder meg masse, men mannen har gitt meg kjolebudsjett på bare 2000...:/

Har derfor sett litt på brukte, men finner ikke no jeg liker..og det er nesten ingen i den prisklassen..

Noen som har tips til hvor de har billigkjoler som ikke ser jalla ut?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

mitt tips er å prøve i brude kjole butikkene og finne ut hva slags kjole du kunne tenke deg..for så å bestille fra ebay

Skrevet (endret)
Ebay?? Har til og med satt inn øvre pris for deg på 250 dollar, da kommer du på ca 2000 inkludert fortolling og moms. Men finnes mange under dette da :D Moms og tollkalkulator Endret av csj061
Skrevet

Hei dere.

Jeg skal gifte meg neste år, gleder meg masse, men mannen har gitt meg kjolebudsjett på bare 2000...:/

Har derfor sett litt på brukte, men finner ikke no jeg liker..og det er nesten ingen i den prisklassen..

Er det han alene som bestemmer hva kjolen din skal koste? Er det ikke viktig for han at du går i drømmekjolen din den dagen du gifter deg? Unnskyld meg, men det her høres helt vanvittig ut for meg.

Altså, jeg er med på at mannfolka skal få lov til å ta litt styring, og hvis det er han som betaler hele bryllupet så er det forståelig at han setter stramme rammer, men ærlig talt. Jeg skal selv gifte meg neste år og min forloved har sagt seg villig til å spare opp mesteparten siden han er i arbeid mens jeg studerer. Han har allikevel ikke satt noen sperrer på kjolekostnadene mine, men jeg kommer likevel til å velge en rimlig kjole på rundt 3-4 000, for jeg har funnet en vidunderlig en på finn.no. Hvis du faktisk finner en rimlig en så er det jo greit å velge den, men dette har du tydeligvis problemer med.

Altså, slik jeg ser det så er det to løsninger på problemet her. Jeg ser ikke ebay som et alternativ en gang, og det kan godt hende at det er mange damer der ute som blir provosert av at jeg skriver det, men dette er min mening. De kjolene jeg har sett som har blitt bestilt fra ebay har vært feilsydd mange steder og av billige materialer (dette sees spesielt godt i sollys synes jeg). Det finnes sikkert mange unntak, og kanskje er jeg kresen, men hvis du ser rundt på bilder av kjoler kjøpt fra ebay så er de ikke akkurat lik bildet på siden du bestiller fra for å si det sånn. Hvis det er det så er du vel heller heldig.

De to løsningene jeg vil anbefale deg er:

1. Å spare opp litt ekstra på siden selv, slik at du får en litt dyrere kjole som du er fornøyd med.

2. Forflytte bryllupet et par måneder frem slik at forloveden din får spart opp litt ekstra til kjolen for deg (dersom du ikke har inntekt selv). Jeg tror nok at han vil forstå at det er viktig for deg med en kjole som du er komfortabel med på den store dagen.

Håper virkelig at det ordner seg for deg, og jeg synes det er ufattelig synd at du nå forholder deg til et såpass stramt budsjett. Selv har jeg ikke funnet en eneste kjole jeg liker på finn.no til 2000 kroner, men hvis du klarer å komme deg opp til 3000 er utvalget fordoblet og der er det masse fint å velge mellom synes jeg. Ønsker deg lykke til!:klemmer:

• Liker 4
Skrevet

Hei og takk for svar:)

Ebay utgår ja, harhørt mye rart om kjoler derfra.

Ang budsjettet så har det seg sånn at en veninne av typen min giftet seg i sommer og fant en kjole fra 70 tallet på Fretex til 2000 kr. Når typen min hørte dette satte han det som øvrig ramme for meg, og jeg må bet selv, men han kommer til å bli sur om jeg går over den prisen da det blir en prinsipp sak for ham at man ikke bruker unødige penger på klær man skal bruke en gang:/

Jeg er ikke helt enig men når ikke gjennom.

Den kjolen til venninna hans passa henne, men jeg er en helt annen type og kunne aldri tenkt meg en flekkete gusjegul kjole.. Dette vet han, men likevell.. Har noen erfaring med kjoler fra Etsy.com?

AnonymBruker
Skrevet

Mye rimelig som selges på finn.no da.

Skrevet

Det tenkte jeg også :) Eventuelt kan du google bruktbutikker med brudekjoler; kanskje du finner noe i nærheten? Du kan jo også prøve fretex!

AnonymBruker
Skrevet

Lightinthebox.com! Mye fint. Jeg kjøpte en nydelig kjole for 1500 ink. frakt :)

Skrevet

hb.jpg

lk.jpg

Skrevet

Ang budsjettet så har det seg sånn at en veninne av typen min giftet seg i sommer og fant en kjole fra 70 tallet på Fretex til 2000 kr. Når typen min hørte dette satte han det som øvrig ramme for meg, og jeg må bet selv, men han kommer til å bli sur om jeg går over den prisen da det blir en prinsipp sak for ham at man ikke bruker unødige penger på klær man skal bruke en gang:/

Den kjolen til venninna hans passa henne, men jeg er en helt annen type og kunne aldri tenkt meg en flekkete gusjegul kjole.. Dette vet han, men likevell.. Har noen erfaring med kjoler fra Etsy.com?

Unnskyld meg men.. Han skal bestemme hvor mye du kan bruke av dine egne penger på brudekjolen, og vil ikke høre på protestene? For en ufyselig dominerende holdning!

• Liker 10
Skrevet

Både Ebay- og Etsy-kjøp avhenger helt og holdent av SELGERNE man handler med. Ingen av dem er én butikk, de er bare kanaler uavhengige selgere bruker, akkurat som Finn. Man kjøper ikke en kjole fra Ebay eller Etsy, man kjøper en kjole fra selger NN gjennom Ebay eller Etsy. /pet peeve

Problemet med Ebay er at det er favorittkanalen for scammere og for de litt mer harmløse som bare selger skrot, og at feedbacksystemet har en del mangler, slik at man risikerer at dårlig feedback til selger blir slettet. Etsy tiltrekker seg svært få sånne dårlige selgere.

For begge stedene gjelder det imidlertid at man MÅ lese selgerens feedback, ellers er man ute om selv at man kjøper noe dritt. Man MÅ også gå nøye gjennom spesifikasjonene for det man skal kjøpe, og om man har spørsmål kontakte selgeren.

Jeg handler mye, også klær, gjennom Etsy og har til gode å støte på en selger som ikke er villig til å for eksempel bruke et annet stoff eller gjøre andre individuelle tilpasninger, eller sende stoffprøver. Slike selgere finnes naturligvis også på Ebay, men jeg synes det er vanskelig å finne dem der.

Skrevet

Hei dere.

Abelone.no! Jeg kjøpte min der for 2.900 :-)

Lykke til!

Skrevet

Om du bestiller en kina-kjole så vil jeg anbefale at du bestiller med snøring i ryggen slik at det ikke er krise om det er blit målt eller sydd noen cm feil.

http://www.preownedweddingdresses.com/ her er en side som selger brukte kjoler i USA, har funnet veldig mye pent der.

Jeg fikk heller ikke bruke så mye penger på kjole av min forlovede, så jeg endte opp med å bruke 6000,- på weddingdressfantasy.com, like mye som han endte opp med å bruke på dressen.

Skrevet

Jeg tror ikke denne mannen skjønner hvor viktig kjolen er for bruden. Kjøper man en dyrere kjole kan den jo uansett selges etterpå.

Lurer igrunnen litt på hvordan budsjettet er for resten av bryllupet.

Jeg hadde aldri godtatt å få et budsjett på 2k på brudekjole. Da hadde jeg i det minste spart opp penger på egenhånd og lagt i mye mer.

Skrevet

Hva med å leie brudekjole? Eller bruke bunaden?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte verdens lekkreste brudekjole på Ebay for 52 kr + frakt for 2 år siden.

Kjolen ble sydd etter de målene jeg oppga, og satt helt perfekt!

Ebey er ikke skummelt i det hele tatt, så lenge du sørger for korekte mål.

Fant en kjole som var nesten lik min i en brudesalong, og den kosta 22 000 kr...

Men ellers er det vel finn eller frelsesarmeen som er billig-alternativene.

Tror gjennomsnittsprisen på brudekjoler ligger på nesten 12 000 fra salong.

AnonymBruker
Skrevet

Her ringer det voldsomt i noen bjeller... hvis det stemmer som du sier at " han satte det som øvrig ramme for deg" i TILLEGG til at du må betale den SELV! Ja da må denne mannen være UTROLIG kontrollerende, og jeg ville jammen aldri ha giftet meg med han!

• Liker 14
Gjest navnelapp
Skrevet

Her ringer det voldsomt i noen bjeller... hvis det stemmer som du sier at " han satte det som øvrig ramme for deg" i TILLEGG til at du må betale den SELV! Ja da må denne mannen være UTROLIG kontrollerende, og jeg ville jammen aldri ha giftet meg med han!

Det AB sa. Mine varselsklokker ringer også.

• Liker 3
Gjest Adriane
Skrevet

Altså... jeg er enig i at man gjerne kan forsøke å ikke gå helt bananas prismessig ang brudekjole, hvis man kan unngå det. Men fra det, til å nekte deg å bruke mer enn kr 2000 av dine egne penger? Da tror jeg faktisk jeg hadde forklart ham at hvis han tror han får lov til å bestemme over meg, som en liten unge, så spørs det om det blir noe av dette bryllupet i det hele tatt :kjefte: Kjenner at jeg blir voldsomt provosert på dine vegne, over hans oppførsel!

Men så, for å prøve å svare på spørsmålet ditt da - kjole til rundt 2000 (ikke over)...

Her er et søkeresulatet på finn.no, på brudekjoler fra kr 0 - 2000 ,-

Du kan finne noen få til under 2000 her

denne siden har de også en del kjoler til rundt den prisen.

Om du liker noen av alle disse kjolene, er det jo derimot vanskelig for noen av oss å si.

Men var jeg deg, hadde jeg bedt den kommende brudgom ta et par-tre skritt tilbake og skjerpe seg - og deretter kjøpt den kjolen jeg selv ønsket (så lenge jeg hadde råd til den, og følte det var verdt pengene) ;)

Lykke til!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...