Portvinpiken Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Hva er beste bordoppsett til kun 16 personer - og finnes det egentlig et alternativ til langbord da? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvor langt det blir, og om det blir upersonlig. Småbord er jo ikke noe særlig alternativ til så få vil jeg tro.
Gjest Adriane Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Hva er beste bordoppsett til kun 16 personer - og finnes det egentlig et alternativ til langbord da? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvor langt det blir, og om det blir upersonlig. Småbord er jo ikke noe særlig alternativ til så få vil jeg tro. Hmmm... hva med avlange bord plassert hjørne mot hjørne så de står som en firkant, men med åpent rom i midten (hvis det gikk an å skjønne den forklaringen) der 4 personer sitter ved hvert bord. Eller en slags hestesko-løsning med samme type bord. Begge løsninger sørger for at alle gjestene ser hverandre, og alle vil føle seg "involvert". Med såpass få personer tror jeg det er ekstra vktig at man "samler" alle, og at ingen blir sittende med ryggen til andre gjester.
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2012 Hmmm... hva med avlange bord plassert hjørne mot hjørne så de står som en firkant, men med åpent rom i midten (hvis det gikk an å skjønne den forklaringen) der 4 personer sitter ved hvert bord. Eller en slags hestesko-løsning med samme type bord. Begge løsninger sørger for at alle gjestene ser hverandre, og alle vil føle seg "involvert". Med såpass få personer tror jeg det er ekstra vktig at man "samler" alle, og at ingen blir sittende med ryggen til andre gjester. Det er nettopp det :-). Og ja - jeg skjønte forslagene dine, og de var veldig bra! Takk :-)
Gjest Adriane Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Det er nettopp det :-). Og ja - jeg skjønte forslagene dine, og de var veldig bra! Takk :-) Å, så bra! Og ingen årsak - bare hyggelig å kunne hjelpe
AuroraB Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Et ovalt bord eller et "kongebord" (langbord men i dobbel bredde)tror jeg at jeg ville ha valgt. Da får du to på hver ende og 6 på hver langside. Da har alle god kontakt med hverandre, samtidig som det blir luftig og staselig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Et ovalt bord eller et "kongebord" (langbord men i dobbel bredde)tror jeg at jeg ville ha valgt. Da får du to på hver ende og 6 på hver langside. Da har alle god kontakt med hverandre, samtidig som det blir luftig og staselig. Langbord i dobbel bredde skaper vel litt mye avstand mellom gjestene tvers over bordet? Og hva med de to "stakkarne" på hver ende - hvem plasserer man der? Er man ikke veldig flink til å selv blande seg inn i samtaler, kan man fort havne helt utenfor når man sitter slik på enden. Et stort ovalt bord var derimot et godt forslag
Jane F. Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Eller kvadratisk. Når vi har jentekveld bruker vi to bord. Da blir det plass til 4-5 på langsiden og 3-4 på kortsiden. Det blir ganske langt tvers over bordet men ikke så langt at ikke alle får sagt sitt. Jeg synes det er veldig koselig for da får alle sett ansiktene til hverandre.
Jane F. Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Hvor bredt er det vanlig å beregne pr pers ved bordet?
AuroraB Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 60 cm er bra, da er det god plass til hver kuvert. 50 cm er minimum, men kan bli trangt, spesielt om man har koldtbord og folk skal reise seg for å forsyne seg. Du må selvfølgelig ta hensyn til stolbredde, ellers blir det veldig merkelig, spesielt om du dekker smalere kuverter enn stolene
Portvinpiken Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. mai 2012 Takk for svar. Nå ble det straks værre når man får flere valgmuligheter :-). Men rommet er mer avlangt så det er mulig en får gå for noe i lengden kontra kvadratisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå