prinsesseM Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har begynt å trene med romaskin. Syns det er utrolig gøy, men vet ikke helt hva det funker for. Kan du bli slank og trene vekk magefett med romaskin? Noen som har prøvd det?
Spøkelse Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Ja, selvfølgelig kan du slanke deg med romaskin Det er et utholdenhetsapparat på samme linje som tredemølle, ellipsemaskin og sykkel. Jeg er glad i romaskin fordi den involverer armene mer enn en del av de andre apparatene. Samt jeg liker at det er mer tall å se på, hehe. Men det er mer en personlig greie, jeg prøver å slå meg selv hver gang jeg er på en romaskin. Bruker den mest i oppvarming i min trening da jeg ikke holder på med så mye ren utholdenhetstrening. Å få bort magefett er mer en helhetsgreie enn å velge et spesifikt apparat. På romaskin kan du f. eks enten kjøre langkjøring (holde et jevnt og godt tempo over lengre tid/distanse), eller intervaller (eksempelvis gi alt i 30 sekunder, og så rolig i 30 sekunder). Du får ikke større muskler av å ro på romaskin, men du får muskler som er mer utholdende samt om du presser deg vil du merke etterhvert at du blir sterkere/flinkere og forbedrer kondisjonen på romaskina (men det betyr f. eks ikke at du blir automatisk bedre til å jogge ).
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Jeg elsker å trene med romaskin! Det er veldig effektiv kaloriforbrenning, spesielt om du kjører opp motstanden litt. Det er en effektiv måte å trene hele kroppen på, for du trener både utholdenhet og styrke samtidig. Forøvrig kan du bli slank av all trening, så lenge du trener effektivt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå