Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg rydde litt og har gjort noen ting spm jeg vet jeg kan, men da jeg titter litt innover i C: disken så dukker det opp mapper som jeg er litt usikker på om jeg kan fjerne innholdet i. Håper neon kan fortelle meg om hva jeg kan fjerne og hva jeg må la stå.

Jeg sakl prøve å forklare de mappene jeg har funnet.

Nr. 1 min data maskin > C: > Windows > Cookies (der ligger det masse sider som ligner på notpad sider. Kan jeg fjerne alle der ?

Nr. 2 min data makin > C: > WindowstempTemporary Internet Files Content.IE5EUAMAE7B Her ligger det mange små bilder av ulike headinger osv og mange små bilder fra ulike nettsider som logoer osv.. Kan disse slettes eller tilhører dette maskina ?

Andre mapper som ligger sammen med EUAMAE7B

G76LG565, KC4NLSQX , STU78XMZ Innholdet i alle disse ser ut som det er tatt en liten bit av en internett side som er besøkt og lagret den. Kan alt dette slettes. Kan jeg i så fall slette mappa eller bør jeg bare slette innholdet ?

Jeg har en egen mappe på skrivebordet som jeg legger programmer og annet som jeg har lastet ned fra Internett. Ofte er det filer som må pakkes ut for å instalere. Kan alle disse slettes da jeg har kjørt innstalasjonsprogrammet. Ligger på en måte disse programmene to steder på maskina eller ????

Bruker for tiden Mozzilla og der finner jeg ikke ut hvordan jeg kan slette logger og infokapsler. Ser ikke ut til å være like enkelt som Inernett Explorer.

Håper noen kan hjelpe meg så jeg ikke gjør alt for mye galt. i min rydde iver. Våroppryddinga startet tidlig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slett hele mappa, men gå inn i kontrollpanel og alternativer for internett. Der finner du knapper for å tømme mappene. Ingen vits i å gjøre det manuelt.

Skrevet

Hei

Takk for tips.

Det har jeg gjort mange ganger også nå men de mappene jeg skrev om inneholder fortsatt masse fra internett. I en av mappene er logoen fra TV2 og norsk tipping + mange fler. Jeg har sikkert vært på de sidene en gang men føler at de behøver ikke ligge på min harddisk og oppta plass.

Skrevet

Er det flere enn deg som logger seg inn på maskinen? Det er jo mulig at det er noen som har surfet som en annen bruker enn deg. Da vil de i så fall ligge under dennes brukernavn i documents and settings.

Den greieste måten å slette temporary internet files på er å gjøre det gjennom IE. Men hvis du vil slette filene som ligger i folderen, så slett bare filene, og ikke selve folderstrukturen. Du bør kanskje også være forsiktig med å slette den fila som heter index.dat. Tror ikke det gjør noe å slette den, men de er sjelden så store heller.

Du finner documents and settings for alle brukere ved å gå på

c:documents and settings og så se på de forskjellige navnene på katalogene.

Catzy

Skrevet

Hei

Jeg finner ikke den filen som heter document and settings. Har tittet under C: men finner ingen ting.

Det skal finnes en bruker til på maskina men jeg har vært inne der og slettet gjennom alternativer for windows, men fortsatt ligger det masse internett filer rundt.

Skrevet

Hvordan var det med brukere før XP?

Skrevet

Hmm, hvilket OS kjører du?

Dette skal funke på 2000 og XP, men er ikke sikker på hvordan det fungerer før det.

Catzy

Skrevet

Jeg har windows 98

Data`n er grei den bare den ville sammarbeide med meg !!!!

Tror jeg snart må slette alt og legge inn igjen windows på nytt.

Da får jeg vel starte med blanke ark......

Skrevet

Cookies burde du ikke slette om du har noen passord til enkelte sider som du ikke husker utenat. KG bruker f.eks Cookies til å huske brukernavnet og passordet ditt og "huske" hva slags tråder du har besøkt.

De andre mappene under temp. inet kan du bare slette. Det gjorde jeg før når jeg hadde win98, men jeg er mest enig i at du burde sette inn noe nyere. Da jeg oppdaterte (XP) ble maskinen min mye raskere og jeg har mer kontroll over hva for program jeg laster ned og slikt.

Documents and settings har du ikke med win98.

Gjest Anonymous
Skrevet
Nr. 1 min data maskin > C: > Windows > Cookies (der ligger det masse sider som ligner på notpad sider. Kan jeg fjerne alle der ?

Jada. Det fører til at alle såkalte "cookies" blir slettet, men det gjør stort sett ingenting. Hvis du f.eks. har vært på en nettbutikk og lagt varer i en "handlevogn" uten å kjøpe noe (ennå), vil denne ligge lagret som en cookie på maskinen. Sletter du cookies, er handlevognen tom neste gang du besøker siden.

Nr. 2 min data makin > C: > WindowstempTemporary Internet Files Content.IE5EUAMAE7B Her ligger det mange små bilder av ulike headinger osv og mange små bilder fra ulike nettsider som logoer osv.. Kan disse slettes eller tilhører dette maskina ?

Andre mapper som ligger sammen med EUAMAE7B

G76LG565, KC4NLSQX , STU78XMZ Innholdet i alle disse ser ut som det er tatt en liten bit av en internett side som er besøkt og lagret den. Kan alt dette slettes. Kan jeg i så fall slette mappa eller bør jeg bare slette innholdet ?

Du kan trygt slette alle disse mappene. De inneholder, som du sier, deler av web-sider, og idéen er at Internet Explorer ikke behøver å laste ned alle elementene neste gang du besøker siden(e). Alle browsere har en slik funksjon. hvis du sletter disse mappene, vil Internet Explorer bare opprette nye mapper neste gang du bruker den.

Jeg har en egen mappe på skrivebordet som jeg legger programmer og annet som jeg har lastet ned fra Internett. Ofte er det filer som må pakkes ut for å instalere. Kan alle disse slettes da jeg har kjørt innstalasjonsprogrammet. Ligger på en måte disse programmene to steder på maskina eller ????

Du kan trygt slette installasjonsprogrammet etter at du har installert et program, men det kan kanskje være lurt å brenne det ut på en CD i tilfelle du trenger å installere det på nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...