Cleopatrah Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har sett på youtube og øvd utallelige ganger hjemme her, men JA jeg er en hvit kvinne og har ikke like store "bakdeler", men jeg syns det er så rått å se på damer som fikser dette. Hva er oppskriften?! Gi tips! til what I wish to learn:
hakunamatata Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Har egentlig ikke peiling, men det er vel bare å øve seg masse masse
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Dette lurer jeg også på. Jeg har ikke sjans, har liksom ikke kontakt med rumpa mi. Det er som jeg ikke har kobling til den. Tror ikke jeg noen gang kan lære meg det. 1
Gjest Loverdose Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 For å greie det der må man ha rumpe.. Har man det ikke, går det ikke eller så ser det ikke bra ut. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Man må ha rumpe, og man må ha rumpeMUSKLER og ha ganske bra stålkontroll på dem 1
OhMickey Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Vil og lære!! Tipper må være myk i musklene rundt hofta, hofteleddsbøyerne, og tipper du må ha en del rumpemuskler. Sikkert en fordel å ha gått på dans før
Cathrine88 Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Det er lettest å lære hvis du står med beina fra hverandre og med føttene paralellt. Bøy knærne, begynn med helt rak rygg og øv på å svaie korsryggen (så rumpa stikker ut), for så å rette den opp igjen (så rumpa er tilbake i "nøytral" stilling). Pass på at du ikke skyter hoftene for langt framover, da ser det bare ut som om du prøver å jokke mot lufta foran deg. Gjør det sakte og i samme stilling i begynnelsen til du mestrer bevegelsen og så kan du gjøre det gradvis fortere. Og nei, man trenger ikke ha stor rumpe for å få det til. 2
Cleopatrah Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Hmm, ja jeg har ihvertfall lagt inn hardtrening på rumpa nå og jeg har litt rompe (normalvektig).Kan være enig i at det ser litt kleint ut hvis man ikke har -noe-. Cathrine, takk for et utfyllende svar, men får du til?? Isåfall, kunne du det av deg selv, eller har du øvd deg til deg? Redigert for flere svar: Jeg føler også at jeg ikke har kontakt med rumpemusklene, i svært liten grad når jeg står rett opp å ned ihvertfall. Endret 8. mai 2012 av Cleopatrah
ssecret Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Det der må du har sterke ryggmuskler for, spesielt korsryggen - det er jo den som får rumpa til å gå opp og ned, ikke rumpa selv som gjør det. Er enig at det ser gøy ut, men når skal man gjøre det liksom? Når får man bruk for det?
Cleopatrah Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2012 Hehe, jeg elsker å danse, alene på stuegulvet, på byen osv. Men aha kanskje jeg må trene mer kjernemuskulatur og rygg også. Ikke dumt det nei. Har dere sett noen andre videoer på youtube av negressene elr, det er jo helt sykt. Tipper vel egentlig på at mange av dem ikke nødvendigvis er så sterke i ryggen, men de har jo større rumpe - og dermed mer muskler i rumpa. Derfor jeg tenkte at det var der jeg måtte legge inn treningen i utgangspunktet.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 søk opp booty clap/pop/shake tutorials på youtube. Det er enklere jo mere rumpe du har, da får du mere bevegelse, naturlig nok siden det er mere å riste på 1
Cathrine88 Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Hmm, ja jeg har ihvertfall lagt inn hardtrening på rumpa nå og jeg har litt rompe (normalvektig).Kan være enig i at det ser litt kleint ut hvis man ikke har -noe-. Cathrine, takk for et utfyllende svar, men får du til?? Isåfall, kunne du det av deg selv, eller har du øvd deg til deg? Redigert for flere svar: Jeg føler også at jeg ikke har kontakt med rumpemusklene, i svært liten grad når jeg står rett opp å ned ihvertfall. Ja, jeg får det til uten problemer, men jeg har danset siden jeg var fem. Er danseinstruktør og har aldri opplevd at noen absolutt ikke greier å lære seg teknikken, men noen klarer det selvsagt bedre enn andre. Bare å øve. Endret 8. mai 2012 av Cathrine88 1
Cleopatrah Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. mai 2012 Ja, jeg får det til uten problemer, men jeg har danset siden jeg var fem. Er danseinstruktør og har aldri opplevd at noen absolutt ikke greier å lære seg teknikken, men noen klarer det selvsagt bedre enn andre. Bare å øve. Åh, inspirerende! Skulle hatt privattimer med deg kjenner jeg
fridr Skrevet 9. mai 2012 #15 Skrevet 9. mai 2012 Jeg danser en del dancehall og du TRENGER ikke ha stor rompe! Instruktøren min er lita og tynn, men hun rister på rompa som en jaimakansk kvinne og det ser ufattelig kult ut. Du må "bli kjent med" rumpemusklene dine. Letteste måten å finne dem på, er å legge seg ned på gulvet med knærne godt ut til sidene. Prøv å kom ned med magen så langt du klarer og har armene rett ned i gulvet under deg. Slik, bare enda lenger ned om du vil; bilde Prøv å løft begge rumpeballene/ene rumpeball og bytt på å løft den andre. Gjør det gjerne til musikk. Når du skal "shake" står du så langt ned du klarer med rumpa, og knærne like over tærne. Du løfter på rumpa med å strekke lårene bittelitt opp og "slippe" rumpe ned igjen. Øk tempo når du får det til
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #16 Skrevet 9. mai 2012 Enkelt som bare det! jeg er hvit, har riktig nok en god del ass, og får det der ++++ til. Handler om å ha bra muskler i rompe, rygg, korsrygg og lår, har du det kan det ikke gå galt så er det bare å sett i gang å øve.
Cleopatrah Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 19. mai 2012 Jeg danser en del dancehall og du TRENGER ikke ha stor rompe! Instruktøren min er lita og tynn, men hun rister på rompa som en jaimakansk kvinne og det ser ufattelig kult ut. Du må "bli kjent med" rumpemusklene dine. Letteste måten å finne dem på, er å legge seg ned på gulvet med knærne godt ut til sidene. Prøv å kom ned med magen så langt du klarer og har armene rett ned i gulvet under deg. Slik, bare enda lenger ned om du vil; bilde Prøv å løft begge rumpeballene/ene rumpeball og bytt på å løft den andre. Gjør det gjerne til musikk. Når du skal "shake" står du så langt ned du klarer med rumpa, og knærne like over tærne. Du løfter på rumpa med å strekke lårene bittelitt opp og "slippe" rumpe ned igjen. Øk tempo når du får det til Oi dette var jo veldig beskrivende, takk for tips altså! Skal øve nå ;p Enkelt som bare det! jeg er hvit, har riktig nok en god del ass, og får det der ++++ til. Handler om å ha bra muskler i rompe, rygg, korsrygg og lår, har du det kan det ikke gå galt så er det bare å sett i gang å øve. Ja skal øve nå, men jeg må si en ting da til inspirasjon til de som også ønsker å lære seg. at jeg har en god kompis av meg som vet at jeg alltid har syns dette var kult, og han så meg i helga nå og sa, wow, du begynner å få det til nå.. Så øve, øve, øve er cluet. Nå skal jeg ned på gulvet å bli kjent med rompeballende mine. Følger forøvring treningsprogrammet Buttbible fra youtube - lower lession 2 nå i tilleg til annen trening.
Cleopatrah Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #18 Skrevet 23. mai 2012 Hei damer, vet dere hva!! HAHA! Jeg tok meg selv opp på video i kveld (nå skal det sies at jeg var ute å tok årets første utepils ++ i kveld). Men jeg prøvde meg på bootyshaken når jeg kom hjem, og herregud, jeg får det faen meg til, det var jævlig bra, haha!! Så til dere som vil klare det, bare øv, øv og øv!! Wehee
Nusseli Skrevet 23. mai 2012 #19 Skrevet 23. mai 2012 Hei damer, vet dere hva!! HAHA! Jeg tok meg selv opp på video i kveld (nå skal det sies at jeg var ute å tok årets første utepils ++ i kveld). Men jeg prøvde meg på bootyshaken når jeg kom hjem, og herregud, jeg får det faen meg til, det var jævlig bra, haha!! Så til dere som vil klare det, bare øv, øv og øv!! Wehee Haha, så bra!! Då vet jag vad jag och mina vänninor ska öva på på förfesten i helgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå