Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer nok til å bli ledd ihjel av nå.. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal slå opp regler/paragrafer i Norges Lover. Hvordan skal jeg finne meg frem :sjenert: Altså jeg kan jo lete, men det tar jo så lang tid. Har eksamen snart der vi må bruke Norges Lover til å finne oss frem til svaret. Men jeg forstår jo ingenting :( Læreren min sa at jeg skulle spørre mamma og pappa hjemme, at de viste hvordan jeg skulle gjøre det. Men det vet ingenting sier dem. HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har lovsamlingen som heter Norges lover, så finnes det et alfabetisk register bakerst. Det finnes også et emneregister bakerst, men det er vanskeligere å finne fram i.

Lovene er dessuten ordnet etter alder slik at de eldste kommer først og de yngste sist.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du deltatt på timene hadde du kanskje lært det.

• Liker 4
Gjest Linaria
Skrevet

Sett merkelapper på de lovene dere har hatt om i løpet av året. Da blir de lettere å finne fram til.

AnonymBruker
Skrevet

Sett merkelapper på de lovene dere har hatt om i løpet av året. Da blir de lettere å finne fram til.

..og gul ut viktige paragrafer.

AnonymBruker
Skrevet

Mamma døde i høst, så jeg var ikke så mye på skolen 1 termin. Men jeg har fått lov til å ta tentamen/eksamen for det om, pga. min situvasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere som har svart.. skjønner litt nå.

Skrevet

Skam deg..

• Liker 1
Skrevet

Sett lapper på de mest sentrale lovene. Du burde snakket med lærer og spurt hvilken lover dere har gått gjennom. I tillegg burde du finne en i klassen og samarbeie med litt før eksamen. Studerer jus, så kan godt hjelpe om du lurer på noe spesifikk. Vet du hvordan eksamen er lagt opp? Hva skal dere gjøre? Hvilket fag er dette og hvilket nivå er du på?

Skrevet

Hvis det finnes klistremerker sammen med boka, så kan du ta og merke de viktigste lovene. For eksempel ekteskapsloven, arveloven osv. Ta en markeringtusj og marker alle paragrafene som er viktige av hvert lov som klassen har gått gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...