Gjest Vena Cava Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Noen som har oppskrifter på dette? Er blakk, og skubbet er gått tom...hehe. Anyone?
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Brunt sukker og olje. Like mye sukker som olje, og siden sukkeret ikke løser seg opp i oljen kan du ha en krukke stående i dusjen.
Frua Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Eventuellt kan du bare blande litt salt eller sukker i renseproduktet ditt
Wonders Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 jeg elsker lukten av kaffe, og tar litt grut å blander i en krem eller olje.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Hvis du søker på google og youtube, så finner du masse!
Gjest Vena Cava Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Hmm, det er så enkelt altså. Høres jo ut som en mye billigere løsning en å handle på parfymeri for flere lapper. Men funker det? Her dere testet selv? :-)
Alina X Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Poenget med skrubb er jo at det skal inneholde partikler som skrubber bort døde hudceller. Det kan være salt,sukker,kaffe"korn" etc.De du kjøper i butikken inneholder som regel sukker,tilsatt feks mango,ananas og jordbær duft blanda med bodylotion,for at det skal dufte godt og for at du skal kjøpe det. Har du en bodylotion,kan du blande sukker eller kaffe.Jeg synes salt blir litt for rart,men har hørt folk som bruker det og.Kanskje du kan tilføre noen dråper av en eller annen duft som du liker vis du har tilgjengelig? Ikke glem at omtrent ALT kan lages hjemme,ihvertfall når det kommer til hudpleie:-)
Gjest Vena Cava Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Poenget med skrubb er jo at det skal inneholde partikler som skrubber bort døde hudceller. Det kan være salt,sukker,kaffe"korn" etc.De du kjøper i butikken inneholder som regel sukker,tilsatt feks mango,ananas og jordbær duft blanda med bodylotion,for at det skal dufte godt og for at du skal kjøpe det. Har du en bodylotion,kan du blande sukker eller kaffe.Jeg synes salt blir litt for rart,men har hørt folk som bruker det og.Kanskje du kan tilføre noen dråper av en eller annen duft som du liker vis du har tilgjengelig? Ikke glem at omtrent ALT kan lages hjemme,ihvertfall når det kommer til hudpleie:-) Så man kan rett og slett lage sin egen og unike ansiktsskrubb, tilsette den lukten man ønsker og vips så har man en hjemmelaget gave til en venninne! Kanskje ikke så dumt triks om man er blakk som meg. Tror jeg skal finne frem heksegryta ikveld før jeg tar kveldsstellet, kanskje jeg finner på noe lurt
Wonders Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 det enkleste er å kjøpe seg skrubbehansker, de er bakteriefrie, og ingen bakterier lever på dem... https://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&hs=jkM&rls=org.mozilla:nb-NO:official&q=skrubbhansker+ansikt+bakterier&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1141&bih=815&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=mBaqT8KsNsSn4gSQ8qChCQ#um=1&hl=no&client=firefox-a&hs=SlM&rls=org.mozilla:nb-NO:official&tbm=isch&sa=X&ei=txaqT6zYKYrf4QSApKmoCQ&ved=0CDsQBSgA&q=skrubbehansker&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=e297627e8ea25e74&biw=1141&bih=815
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Hmm, det er så enkelt altså. Høres jo ut som en mye billigere løsning en å handle på parfymeri for flere lapper. Men funker det? Her dere testet selv? :-) For meg funker sukker- og oljeskrubben som magi. Jeg har fuktfattig hud med mye tørre partier på- og rundt nesen og jeg er nødt til å skrubbe for å få det bort. Det som er så fint med å blande det i olje er da at oljen er med på å fukte huden samtidig. Jeg har aldri hatt så fin og u-tørr hud som etter at jeg begynte med denne skrubben.
Gjest Vena Cava Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 For meg funker sukker- og oljeskrubben som magi. Jeg har fuktfattig hud med mye tørre partier på- og rundt nesen og jeg er nødt til å skrubbe for å få det bort. Det som er så fint med å blande det i olje er da at oljen er med på å fukte huden samtidig. Jeg har aldri hatt så fin og u-tørr hud som etter at jeg begynte med denne skrubben. høres jo fantastisk ut må jeg si, høres ut som jeg har samme tørre hud som deg. jeg bruker argan olje som fuktighetskrem hver dag, kan jeg bruke denne? hvilken olje bruker du å blande med?
^^Belle^^ Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 høres jo fantastisk ut må jeg si, høres ut som jeg har samme tørre hud som deg. jeg bruker argan olje som fuktighetskrem hver dag, kan jeg bruke denne? hvilken olje bruker du å blande med? Arganolje funker kjempebra. Jeg bruker selv nyperoseolje som fuktighetskrem. I skrubben bruker jeg denne babyoljen (med rene oljer av '' Safflower, Sweet Almond, Olive, Jojoba, Vitamin E, Orange and Rosemary'') fordi den lukter så godt. Bruker forresten også denne oljen som sminkefjerner på kvelden.
Søster K Skrevet 9. mai 2012 #14 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fant en "oppskrift" på nettet for noen år siden, som funker som bare det Ser at flere her har vært innom det samme, men kaffegrut, havsalt og sukker som du blander med en god ansiktsvask (eller lignende) virker som bare det. Er du litt eksperimentell kan du også løse opp nori (sushi-tang) med vann og bruke det som ansiktsmaske etterpå. Det lukter rimelig stramt men huden min blir superfin av det. Er visst masse næring i norien.
MaiTai Skrevet 9. mai 2012 #15 Skrevet 9. mai 2012 Jeg blander extra virgin olivenolje, 2-3 spiseskjeer (eller annen kaldpresset olivenolje), honning (bakteriedrepende) ca 2 spiseskjeer og ca 100-120 ml sukker. Blander dette til en tykk masse. kan brukes over hele kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå