ludo Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Er blitt forkjølet Da lurer jeg på om det er lurt å droppe treningen... eller? Er så og si avhengig av å trene,men vil ikke forlenge forkjølelsen. Så.. Hva gjør du når du blir forkjølet?
hemmelinemmeli Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Trener ikke hvis jeg har feber, og heller ikke de aller første dagene av en forkjølelse. Trener lettere når jeg er forkjøla, tar'n ikke helt ut! ;-)
Wiggins Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Er blitt forkjølet Da lurer jeg på om det er lurt å droppe treningen... eller? Er så og si avhengig av å trene,men vil ikke forlenge forkjølelsen. Så.. Hva gjør du når du blir forkjølet? Trening når du er syk vil: - Forlenge varigheten av sykdommen - I noen tilfeller vil du kunne pådra deg langvarige eller kroniske komplikasjoner hvis du trener mens du er syk - Du kan smitte andre hvis du trener innendørs Så hvorfor ikke bare la kroppen få den tiden og hvilen den trenger? Når jeg er forkjølet dropper jeg treningsturene. Når nesa ikke lenger drypper konstant og jeg ikke lenger kjenner meg matt i kroppen kan jeg godt ta en treningstur, selv om jeg er snørrete.
Supraspinatus Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Trening når du er syk vil: - Forlenge varigheten av sykdommen - I noen tilfeller vil du kunne pådra deg langvarige eller kroniske komplikasjoner hvis du trener mens du er syk - Du kan smitte andre hvis du trener innendørs Så hvorfor ikke bare la kroppen få den tiden og hvilen den trenger? Når jeg er forkjølet dropper jeg treningsturene. Når nesa ikke lenger drypper konstant og jeg ikke lenger kjenner meg matt i kroppen kan jeg godt ta en treningstur, selv om jeg er snørrete. Det er jo worst case scenario. Spesielt i etterkant av luftveisinfeksjoner/virus der feberen har gått bort, men noen symptomer sitter igjen (som f.eks hoste, slimete hals/nese, o.l.) er det helt uproblematisk å trene. Man bør kanskje være litt forsiktig med de mest aerobe øktene, men det er sjelden noe problem å trene teknikk eller styrke. Har man nedsatt allmenntilstand anbefaler, som Lance, å hvile. Det aller fleste vil ikke tape noe på å ta litt ekstra fri heller. Dersom man nærmer seg konkurranse og "må" trene er det lurt å gjøre dette i samråd med medisinsk personell. ALDRI gå på trening dersom du har feber. ALDRI.
Snop Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Hvis det er apparater på treningssenter, så la i det minste være for å unngå å smitte andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå