AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 I helga som var så skulle jeg og noen venner ha en fest med litt musikk. Fredagen så skulle jeg si i fra til naboen min at det kanskje blir litt musikk ut over kvelden på lørdagen, men at det skulle være stille innen 23-24 i hvertfall. Da jeg ringte på så åpner en fly forbannet nabo opp døra med en ødelagt laptop i hendene og roper ut "se hva du gjorde". For da jeg ringte på så skvatt han og mistet pc-en i gulvet så den ble ødelagt. Nå vil han ha 10 000 av meg i erstatning. Det har jeg sagt nei til for jeg kan vel ikke noe for at han skvatt? Ikke har jeg noen bevis på at pc-en hans faktisk ble ødelagt da, bare at den er ødelagt. Den er helt knust og jeg vet ikke om det kan bli så ødelagt en gang av å bare falle i gulvet. Nå var han her i gjen og sier at hvis han ikke får pengene til uka så blir han å anmelde meg. Men er det riktig at jeg skal ertatte noe som ble ødelagt bare fordi jeg ringte på? Jeg synes det er helt bak mål rett og slett. Og hva kan politiet gjøre? Blir det bare henlagt om han anmelder?
Inx Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 I helga som var så skulle jeg og noen venner ha en fest med litt musikk. Fredagen så skulle jeg si i fra til naboen min at det kanskje blir litt musikk ut over kvelden på lørdagen, men at det skulle være stille innen 23-24 i hvertfall. Da jeg ringte på så åpner en fly forbannet nabo opp døra med en ødelagt laptop i hendene og roper ut "se hva du gjorde". For da jeg ringte på så skvatt han og mistet pc-en i gulvet så den ble ødelagt. Nå vil han ha 10 000 av meg i erstatning. Det har jeg sagt nei til for jeg kan vel ikke noe for at han skvatt? Ikke har jeg noen bevis på at pc-en hans faktisk ble ødelagt da, bare at den er ødelagt. Den er helt knust og jeg vet ikke om det kan bli så ødelagt en gang av å bare falle i gulvet. Nå var han her i gjen og sier at hvis han ikke får pengene til uka så blir han å anmelde meg. Men er det riktig at jeg skal ertatte noe som ble ødelagt bare fordi jeg ringte på? Jeg synes det er helt bak mål rett og slett. Og hva kan politiet gjøre? Blir det bare henlagt om han anmelder? Hahahaha. Jeg synes du skal si til naboen din at du vil betale, men at du pga dårlig råd må betale i flaskepant og verdien av butikkplastposer. 10
LeaMichele Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 hadde bare ledd av han og gått derfra. noe så tåpelig! 3
Gjest Is_te Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Haha, la han få anmelde deg! Saken bli henlagt pga bevisets stilling, han driter seg ut, politet bruker unødvendig ressurser og du skulle bunn og grunn bare være en hyggelig nabo. Endret 7. mai 2012 av Is_te 12
Ryvre Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Han kan anmelde deg så mye han bare vil, men han kommer nok ingen vei Du får si til ham at dersom han er så lettskremt så får han la være å gå rundt å bære på dyre ting 7
TheSgirl Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 At du i det hele tatt lurer på hva som er rett og galt her.. SÅKLART skal du Ikke betale noe,hvorfor skulle du? Du har da ikke ødelagt noe,og går han til politiet og anmelder saken vil de jo le han midt i trynet. Nei dette er ikke noe å tenke på gitt! 3
nabie Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Herregud, nei! Hadde vært noe annet om det var du som gjorde skadene selv. Som du sier så vet du ikke noe om skadene skjedde da heller... Han naboen din kan ikke være helt stabil.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Haha, han lasta sikkert ned ulovligheter og ble redd det var politiet som ringte på så han kasta PCen veggemellom i håp om å slette alle bevis. Derfor ble han forbanna da det bare var naboen For all del, la han anmelde det! Ser han for meg "jeg vil anmelde naboen min for å ha ringt på dørklokka mi" 13
Jalp Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Nei! Du er ikke ansvarlig for dette. Ikke la deg true/ lure. 1
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Han må gjerne forsøke å anmelde deg. Politiet vil avvise ham med at dette ikke er en straffesak, men et erstatningsrettslig krav. Det han da kan gjøre er å fremme et erstatningskrav for tingretten. For at noen skal dømmes til å betale erstatning er det tre vilkår som må være oppfylt: Det må være et økonomisk tap, et ansvarsgrunnlag, og det må være en årsakssammenheng mellom det økonomiske tapet og ansvarsgrunnlaget. Naboen din vil tape i retten fordi det er helt åpenbart at det ikke foreligger et ansvarsgrunnlag (Du har ikke noen skyld i at han mistet PCen) og det er også meget tvilsomt om det i hele tatt foreligger en årsakssammenheng. Du kan altså ta det helt med ro 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Motsøksmål: Trusler og trakassering! jepp 2
Gjest Fryd Skrevet 8. mai 2012 #13 Skrevet 8. mai 2012 Herregud for en molbo! Jeg blir like overrasket hver gang jeg hører om sånne saker, jeg! Be naboen legge vegg til vegg-teppe, han er tydeligvis slepphendt og har steingulv. De to går dårlig sammen. Lol 1
Gjest Oblivion Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 Jeg skjønner reaksjonen din -det er ikke så lett når noen er fly forbanna og virker så sikker i sin sak. Og når han i tillegg begynner å komme med trusler av denne sorten så er det helt normalt å reagere, de aller fleste av oss er jo redde for å bli anmeldt og bli innblandet i noe som har med politiet å gjøre. Men her har han altså ingen sak -som de som svarer her sier så kan han anmelde så mye han bare vil /, men politiet kommer til å henlegge på grunn av bevisets stilling, som i denne saken er ikke-eksisterende. Lurer litt på hva han har gjort da -stod han over søppelkverna med pc'n i det du ringte på? Han (eller noen andre) hqdde nok allerede crusha den pc'n på et vis, og fly forbanna over at garantien hadde gått ut eller no' så så han sitt snitt til å bruke deg i det du ringte på for å få igjen penger på et vis. En gjennomsnitts laptop koster i dag langt under 10.000, og en brukt en -sannsynligheten er liten for at han hadde fått det uansett om han hadde fått medhold. Han er en idiot -jeg skjønner det er kjipt, men enten så skjønner han selv at han er helt på jordet og gjør ingenting med truslene, eller så anmelder han, blir henlagt og får en god porsjon offentlig flauhet på kjøpet. Bland deg minst mulig, ikke gå inn i mer konflikt selv om han oppsøker deg -si heller at du ikke ønsker å diskutere saken og at han bare må anmelde deg om han ønsker. Jeg antar at han dropper det når han skjønner at du ikke kommer til å bla opp ei krone.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 Ah.. er det slik man skal gjøre det! Jeg trenger ny laptop. Jeg tror jeg anmelder naboen, for han starta bilen sin til morran så jeg skvatt og helte en halv liter kaffe i tastaturet... Da bør han nok erstatte den... Jatta. Skjønner at du ble skremt TS, meld fyren tilbake for trussler, utpressing og forsøk på svindel. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 Det er ikke din feil TS at naboen din ikke burde ha ringeklokke.. 2
Gjest Spinell Skrevet 8. mai 2012 #17 Skrevet 8. mai 2012 Hvis han skvetter så ille når dørklokka ringer, og attpåtil tyr til trusler så er det ikke erstatning for pc-en han trenger, men terapitimer og tung medisinering!
Gjest Loverdose Skrevet 8. mai 2012 #19 Skrevet 8. mai 2012 Bare la han anmelde deg. Regner med at politiet får seg en god latter da. 1
Tropic Skrevet 8. mai 2012 #20 Skrevet 8. mai 2012 Haha, la han anmelde deg, han har ingen sak, vi bor faktisk ikke i USA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå