Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å benytte meg av poststudieretten min neste semester og lurer i den forbindelse på om jeg har krav på støtte fra Lånekassen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lånekassen ser kun på om du ligger etter i antall studiepoeng (maks 60 stp) og om du har brukt opp antall år med støtte (maks 8 år for høgre utdanning). Hvor eller når eller hvorfor du studerer driter de i.

Gjest Anuket
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å benytte meg av poststudieretten min neste semester og lurer i den forbindelse på om jeg har krav på støtte fra Lånekassen da?

Jeg måtte ringe og spørre i fjor. Første gang jeg ringte sa de at det spilte ingen rolle, så lenge jeg tok minst 30 studiepoeng så skulle jeg få både stipend og lån. Men andre gangen jeg snakket med dem, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha 30 nye studiepoeng - dvs. hvis jeg benyttet meg av poststudieretten for å ta opp gamle fag, for å forbedre karakteren, ville jeg kun få lån, men dersom jeg tok nye emner hadde jeg rett på både stipend og lån :)

Skrevet

En får ikke støtte for fag en har fått støtte for tidligere

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk!

Nei, jeg hadde ikke tenkt å ta opp gamle fag, men heller å spe på med noen nye valgemner eller evt ta fag som inngår i de frie studiepoengene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...