Gå til innhold

Anonym eller ikke

Babyface

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor enkelte her er så sinte for at andre er anonyme når de skriver innlegg. Det spiller vel ingen rolle om man har et brukernavn eller ikke, man er jo like anonym med brukernavn. Jeg vet ikke om naboen er på KG uansett om vedkommende hadde signert innleggene anonym eller Jente22.

Fordelen med brukernavn er at man kan skille mellom de som skriver, men det er vel likevel svarene som teller, ikke hvem som har skrevet dem?

Dessuten vet man jo ikke om de som er registrerte poster innleggene med brukernavn eller anonymt. Det kan jo være at f eks Milla har like mange innlegg som anonym. Det spiller ingen rolle for meg, jeg vet jo ikke hvem Milla er likevel!

Dette innlegget ble litt rotete, men men.. Jeg er trøtt:) Jeg gidder i hvert fall ikke å la meg irritere fordi noen poster innleggene anonymt. Hva mener dere?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg Babyface. Vi vet uansett ikke hvem folk er og det er jo også en del av poenget; en skal kunne føle seg fri til å si det man vil (nesten da). Kanskje noen føler seg enda mer komfortable med å være helt anonym og da må de få lov til det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det, men det er litt rotete når det er en hel masse anonyme.

Det er jo så enkelt å registrere seg, at jeg skjønner ikke problemet med det heller.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Oi!

Det var her jeg fikk lyst til å legge inn et anonymt innlegg hvor jeg lirte av meg alle dagens frustrasjoner på Babyface. Ja, bare gav deg huden full sånn egentlig uten å være motivert av ditt innlegg, men det inspirerte meg til å kvitte meg med endel "dritt".

Men det gjør jeg ikke. Ikke fordi jeg ikke er frustrert eller uenig i innlegget ditt, Babyface, men fordi jeg setter pris på at folk "viser ansikt" når de først skal slenge med leppa, og ikke skjuler seg bak fullstendig anonyme "Anonym".

Å være anonym i innlegg av svært personlig art er en helt annen sak.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det så sikkert at man blir så anonym mår man har fortalt litt(alt) om sitt liv, hva de har opplevd/opplever i dagliglivet, sine meninger, sine drømmer, sitt samliv, sitt seksualliv...? Noen ganger blir jeg nesten litt flau og skremt over folks tendenser til å tro at de her er inne i et "lukket rom", og at man kan være like åpen som om de snakker med en fortrolig venn. Jeg er klar over at mange har behov for å få snakket ut om ting, ting de kanskje ikke kan ta opp med andre. Det har jeg selv gjort. Men noen ganger synes jeg at man kanskje burde tenkt seg litt mere om før man skriver.

Greit nok at man selv kan stå for alt man skriver, men det kan også gå ut over andre personer - utiltenkt eller tiltenkt.

Har man fulgt med en stund kan man kjenne igjen folk...selv de med faste nick som skriver anonymt. Enkelte opplyser jo også hvor de bor...og ikke alle bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Og en annen ting er at enkelte helt klart gjør sitt for å skape seg et navn/rykte her inne. Og da tenker jeg ikke bare på Waco!

anonym 11.45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface, det er lov å være anonym, men enkelte er veldig flinke til å hetse andre brukere når de skriver anonymt icon_wink.gif

Derfor blir anonyme innlegg på en måte uglesett, desverre..

Tettra, du kan registrere deg på nytt, eller du kan sende en PM til Gry, kanskje hun kan hjelpe deg icon_smile.gif

Hegesmilejente.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-26 12:47 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...