Synnoff Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Er det noen her som har tips til sanger som er fine å øve på på gitar når man har kommet dit hen at det går greit å bytte mellom de enkleste grepene (D, E Em, A, Am, G, G7, E, Em osv)? Altså er ståa sånn at det går helt fint å bytte mellom disse, men jeg må øve MYE på "rytmene" om dere forstår? Blir mye til at jeg slår mest nedover på strengene...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Google "strumming patterns" så kan det hende du finner noe.
sauen87 Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Visemusikk er ofte basert på standardgrepene. Prøv for eksempel: -Bob Dylan (Bruker stort sett bare A, G, D og C...) -Halvdan Sivertsen -Janis Joplin -The Mamas and the Papas
Synnoff Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2012 Visemusikk er ofte basert på standardgrepene. Prøv for eksempel: -Bob Dylan (Bruker stort sett bare A, G, D og C...) -Halvdan Sivertsen -Janis Joplin -The Mamas and the Papas Jo, viser er greit det, men det er ikke grepene som er problemet, det er mer rytmen. Jeg ender opp med å "slå" mye nedover, får liksom ikke dreisen på høyrehanda om du skjønner?
Gjest Herr Drue Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Vil du ha hjelp til å finne sanger, eller til å lære deg høyrehåndsteknikk? For sanger kan gjøres både enkelt og komplekst, så det er ikke det som egentlig er greia, spør du meg. Du må bare øve. Lær fingerspill, forskjellige dempeteknikker, etc. etc. Teknikken vil komme bare du blir mer fortrolig med instrumentet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå