AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jupp, av alle ting fikk jeg ikke vurdert i kroppsøving fordi jeg skulket så mye Skal opp i skriftlig eksamen i morgen og lurer på om det er noen som har gjort det samme. Hva slags oppgaver fikk dere? Var det vanskelig? :gjeiper: Når jeg gikk på skolen så fikk vi ikke bruke bok på eksamen, men ser at man kan det nå. Må man da henvise til kilder??
cornflake_girl Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Eksamensoppgavene varierer fra fylke til fylke. I Oslo pleier det å være slik at man får èn oppgave som går ut på å lage en periodeplan e.l., og èn oppgave som omhandler en annen del av pensum. Bøker er lov på eksamen i Oslo, men også dette varierer fra fylke til fylke. Bruker man hjelpemidler på eksamen så skal man alltid henvise til kilder. Lykke til på eksamen!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Eksamensoppgavene varierer fra fylke til fylke. I Oslo pleier det å være slik at man får èn oppgave som går ut på å lage en periodeplan e.l., og èn oppgave som omhandler en annen del av pensum. Bøker er lov på eksamen i Oslo, men også dette varierer fra fylke til fylke. Bruker man hjelpemidler på eksamen så skal man alltid henvise til kilder. Lykke til på eksamen! Takk for svar! Er ikke vant til dette med kildehenvisninger, kunne du ha forklart er du snill? Skal det være med inne i selv teksten (altså i parantes), eller bare en oversikt på slutten av hvilke bøker man har brukt? Er de (sensorene) ekstra strenge i forhold til på andre eksamener?
cornflake_girl Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Takk for svar! Er ikke vant til dette med kildehenvisninger, kunne du ha forklart er du snill? Skal det være med inne i selv teksten (altså i parantes), eller bare en oversikt på slutten av hvilke bøker man har brukt? Er de (sensorene) ekstra strenge i forhold til på andre eksamener? Du kan lese om kildehenvisninger her: http://www.uio.no/studier/program/kriminologi/kildehenvisning.html Om sensorene er strengere enn på andre eksamener? Det er ikke så godt å si, egentlig. Men husk at når hjelpemidler er tillatt så er det viktig å ikke, ikke, ikke, skrive rett av hva som står i bøkene, men tenke selv, svare på oppgaver ved HJELP AV pensumlitteratur. Henvis til kilder om du skriver noe sånt som: "jeg tenker det er viktig å trene kjernemuskulatur om man skal utvikle seg som hekkeløper, da det viser seg at bedre sentrering og stabilisering fører til et mer økonomisk bevegelesesmønster (så henviser du til en kilde som sier at sentrering og stabilisering fører til at man får et mer økonomoisk bevegelsesmønster)". Her viser du at du klarer å finne svar på hvordan man kan bli bedre i en gitt idrett ved å finne info om hvordan man kan gjøre dette i en bok (eller et annet sted). PS! Det jeg skrev som eksempel over her er kun bullshit og noe jeg tok ut av hodet, jeg aner ikke om det stemmer, så IKKE skrive det på en evt oppgave om friidrett :gjeiper: Endret 7. mai 2012 av cornflake_girl
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Du kan lese om kildehenvisninger her: http://www.uio.no/studier/program/kriminologi/kildehenvisning.html Om sensorene er strengere enn på andre eksamener? Det er ikke så godt å si, egentlig. Men husk at når hjelpemidler er tillatt så er det viktig å ikke, ikke, ikke, skrive rett av hva som står i bøkene, men tenke selv, svare på oppgaver ved HJELP AV pensumlitteratur. Henvis til kilder om du skriver noe sånt som: "jeg tenker det er viktig å trene kjernemuskulatur om man skal utvikle seg som hekkeløper, da det viser seg at bedre sentrering og stabilisering fører til et mer økonomisk bevegelesesmønster (så henviser du til en kilde som sier at sentrering og stabilisering fører til at man får et mer økonomoisk bevegelsesmønster)". Her viser du at du klarer å finne svar på hvordan man kan bli bedre i en gitt idrett ved å finne info om hvordan man kan gjøre dette i en bok (eller et annet sted). PS! Det jeg skrev som eksempel over her er kun bullshit og noe jeg tok ut av hodet, jeg aner ikke om det stemmer, så IKKE skrive det på en evt oppgave om friidrett :gjeiper: Supert! Tusen takk Noen andre som vil si om de syntes det var lett/vanskelig å få god karakter som privatist?
Gjest Linaria Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Jeg tok den for vg2 i fjor og skal ha den for vg3 i morgen. Vet at jeg bare hadde behøvd å ta vg3 i fjor, men tok vg2 for å være sikker. Den var ganske grei. Fikk bruke boka og det hjalp. Det var en stor oppgave om å sette opp treningsplan dersom man ønsker å trene aerob utholdenhet, også var det et par småoppgaver om andre ting, men alt sto i boka. Det er greit å lese seg opp så man vet hvor forskjellige ting står i boka. Jeg har litt dårlig samvittighet. Føler jeg burde lese mer, men vet ikke helt hva jeg skal lese på. Leste så mye i fjor at jeg kjenner boka ut og inn, hehe. Jeg fikk 5 i fjor. Var ganske fornøyd. Det er visst mange som får dårlig, men det var flere der jeg var som gikk etter en halvtime-time og da er det ikke rart de får dårlig karakter.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Jeg tok den for vg2 i fjor og skal ha den for vg3 i morgen. Vet at jeg bare hadde behøvd å ta vg3 i fjor, men tok vg2 for å være sikker. Den var ganske grei. Fikk bruke boka og det hjalp. Det var en stor oppgave om å sette opp treningsplan dersom man ønsker å trene aerob utholdenhet, også var det et par småoppgaver om andre ting, men alt sto i boka. Det er greit å lese seg opp så man vet hvor forskjellige ting står i boka. Jeg har litt dårlig samvittighet. Føler jeg burde lese mer, men vet ikke helt hva jeg skal lese på. Leste så mye i fjor at jeg kjenner boka ut og inn, hehe. Jeg fikk 5 i fjor. Var ganske fornøyd. Det er visst mange som får dårlig, men det var flere der jeg var som gikk etter en halvtime-time og da er det ikke rart de får dårlig karakter. Takk for svar Jeg har ikke lest så fryktelig mye, får jo bruke boka så Men jeg er glad i å trene og har grei peiling fra før. Har tenkt til å bruke god tid på oppgaven så satser på at det går bra! Skal du ta den på Valle i Oslo?
Gjest Linaria Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar Jeg har ikke lest så fryktelig mye, får jo bruke boka så Men jeg er glad i å trene og har grei peiling fra før. Har tenkt til å bruke god tid på oppgaven så satser på at det går bra! Skal du ta den på Valle i Oslo? Nei, bor i Akershus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå