AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Lurer på om det er noen her som har gått eller går på HIG? Og kan fortelle litt om skolen, stedet, mljøet osv Hadde satt veldig stor pris på det!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Hva skal du studere da? Broder'n går der, og jeg tror han stortrives. Han skal hvertfall være der i to år til for å ta master Jeg får ikke fortalt så mye om studiemiljøet der, men jeg kan hvertfall fortelle litt rundt: Jeg vet ikke om du har vært på Gjøvik før, men det er en veldig liten by. Det er ikke så mye å finne på der, har jeg fått inntrykk av, men de har et stort kjøpesenter (CC). Og selv om det er lite å finne på, betyr jo ikke det at det ikke er bra studiemiljø. Jeg vil tro at nettopp fordi det er lite, blir miljøet godt og sammensveiset. Høyskolen ligger litt utenfor sentrum. Det er ganske landlig der. Ut ifra det jeg har sett virker det hyggelig der. SOPP (studentsamskipnaden i Oppland) vet jeg en del om, fordi jeg selv går på HIL. De er veldig veldig hjelpsomme og hyggelige! Broren min bor på et veldig ålreit studenthjem (mener det heter Sentrum studenthjem, eller noe sånt). Tror han betaler litt over 4000,- mnd. Han har egen sovekrok, kjøkkenkrok og bad. Trooor det er ca. 25 kvm. Det passer han veldig fint. Jeg syns hvertfall at når man bor på et såpass lite sted, er det viktig å ha et ålreit sted å bo. Jeg kan desverre ikke være mer til hjelp enn dette. Er det sykepleie du skal gå?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar! jeg skal studere sykepleie ja. Og det stemmer sikkert om du sier at siden byen ikke er så stor og det ikke er så mye å gjør der, så gjør man kanskje mer ut av miljøet på skolen. Og det kan jeg like =) Hva skal du studere da? Broder'n går der, og jeg tror han stortrives. Han skal hvertfall være der i to år til for å ta master Jeg får ikke fortalt så mye om studiemiljøet der, men jeg kan hvertfall fortelle litt rundt: Jeg vet ikke om du har vært på Gjøvik før, men det er en veldig liten by. Det er ikke så mye å finne på der, har jeg fått inntrykk av, men de har et stort kjøpesenter (CC). Og selv om det er lite å finne på, betyr jo ikke det at det ikke er bra studiemiljø. Jeg vil tro at nettopp fordi det er lite, blir miljøet godt og sammensveiset. Høyskolen ligger litt utenfor sentrum. Det er ganske landlig der. Ut ifra det jeg har sett virker det hyggelig der. SOPP (studentsamskipnaden i Oppland) vet jeg en del om, fordi jeg selv går på HIL. De er veldig veldig hjelpsomme og hyggelige! Broren min bor på et veldig ålreit studenthjem (mener det heter Sentrum studenthjem, eller noe sånt). Tror han betaler litt over 4000,- mnd. Han har egen sovekrok, kjøkkenkrok og bad. Trooor det er ca. 25 kvm. Det passer han veldig fint. Jeg syns hvertfall at når man bor på et såpass lite sted, er det viktig å ha et ålreit sted å bo. Jeg kan desverre ikke være mer til hjelp enn dette. Er det sykepleie du skal gå?
Gjest Iah Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Vet lite om skolen, men Gjøvik er uten tvil den stusseligste innlandsbyen. Jeg hadde ikke bodd der, selv om jeg fikk betalt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Vet lite om skolen, men Gjøvik er uten tvil den stusseligste innlandsbyen. Jeg hadde ikke bodd der, selv om jeg fikk betalt. Det var da litt strengt å si ?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Likte meg kjempegodt de tre årene jeg studerte der Har fortsatt kontakt med mange jeg ble kjent med der! Er et veldig bra studentmiljø, med muligheter for mange ulike arbeidsoppgaver på studenthuset! Anbefales!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Likte meg kjempegodt de tre årene jeg studerte der Har fortsatt kontakt med mange jeg ble kjent med der! Er et veldig bra studentmiljø, med muligheter for mange ulike arbeidsoppgaver på studenthuset! Anbefales! Så bra :D Vil du si at flertallet av sykepleie studenten er fra gjøvik området? Eller er det en del utenfra også? Og bodde du på studenthjem?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Så bra :D Vil du si at flertallet av sykepleie studenten er fra gjøvik området? Eller er det en del utenfra også? Og bodde du på studenthjem? Jeg studerte ikke sykepleie, men de sykepleiestudentene jeg ble kjent med var ikke fra Gjøvik, de var fra hele Norge! Vet at det er et deltidssykepleiestudium der og, og der tror jeg det er mest Gjøvikfolk, innbiller meg de er litt eldre enn gjennomsnittet og. Bodde på Kallerud-studenthjem, super plassering og fine hybler. Om man får dublett er det helt perfekt... Var ikke så veldig fornøyd med SOPP (studentskipnaden) på slutten, så personlig ville jeg nok leid privat om jeg skulle tilbake - men det er kanskje en idé å bli kjent med noen først, så leie privat sammen
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Gjøvik er nå en koselig liten by, selv om det selvfølgelig avhenger av hva du liker. Om studentmiljøet har jeg hørt veldig mye bra fra de som har gått der, både fra sykepleiere og andre
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 Jeg studerte ikke sykepleie, men de sykepleiestudentene jeg ble kjent med var ikke fra Gjøvik, de var fra hele Norge! Vet at det er et deltidssykepleiestudium der og, og der tror jeg det er mest Gjøvikfolk, innbiller meg de er litt eldre enn gjennomsnittet og. Bodde på Kallerud-studenthjem, super plassering og fine hybler. Om man får dublett er det helt perfekt... Var ikke så veldig fornøyd med SOPP (studentskipnaden) på slutten, så personlig ville jeg nok leid privat om jeg skulle tilbake - men det er kanskje en idé å bli kjent med noen først, så leie privat sammen Takk for svar Jeg skal selv bo på kallerud, skal dele kjøkken med 4 andre, men har eget bad. Så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, har aldri bodd i kollektiv før.. Men jeg gleder meg! Jeg tenker også at det er lurt 1. året å bo sånn nettoppp for å bli kjent med folk ja =) Deler man hus med folk fra linjen din, eller er det helt random? Hvordan er det med praksis plassene og sånt? Har hørt at de kan være litt spredt rundt omkring, og at om man stiller som elev representant så er man sikret nermere praksisplasser? haha unnskyld for alle spørsmålene, jeg bare lurer på så veldig mye!
Gjest Bud Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 De jeg kjenner som har gått på HiG er veldig fornøyd med skolen, men som nevnt tidligere så er Gjøvik den stussligste av innlandsbyene! Har vært mye på Gjøvik, men kan ikke si jeg liker byen... Sats på HiL istedet
Gjest Iah Skrevet 10. mai 2012 #12 Skrevet 10. mai 2012 Det var da litt strengt å si ? Mulig, men det er nå engang slik jeg føler det.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #13 Skrevet 10. mai 2012 De jeg kjenner som har gått på HiG er veldig fornøyd med skolen, men som nevnt tidligere så er Gjøvik den stussligste av innlandsbyene! Har vært mye på Gjøvik, men kan ikke si jeg liker byen... Sats på HiL istedet Nå kommer jeg fra Oslo og er litt lei av storbyen, så har lyst til å komme meg litt vekk, så da spiller det egentlig ingen rolle om byen er stusselig eller ikke. Så lenge skolen og miljøet der er bra så skal det nok gå veldig fint Men takk for svar! HiL har ikke sykepleie så det blir litt vanskelig =/
Gjest Bud Skrevet 10. mai 2012 #14 Skrevet 10. mai 2012 Flytter folk BORT fra Oslo for å studere sykepleie?! Den var ny... Godt å høre, så absolutt
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #15 Skrevet 10. mai 2012 Veldig mange som gjør det, man blir jo som alle andre, lei av stedet man har vokst opp på, og vil ha litt forandring
Lista Skrevet 10. mai 2012 #16 Skrevet 10. mai 2012 Vet lite om skolen, men Gjøvik er uten tvil den stusseligste innlandsbyen. Jeg hadde ikke bodd der, selv om jeg fikk betalt. De jeg kjenner som har gått på HiG er veldig fornøyd med skolen, men som nevnt tidligere så er Gjøvik den stussligste av innlandsbyene! Har vært mye på Gjøvik, men kan ikke si jeg liker byen... Sats på HiL istedet Hysj med dere! Gjøvik er en koselig, liten by ved Mjøsa Aldeles ikke stusselig. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 Er det noen som vet hvordan det er med praksisplassene på HIG? hvor man man havne?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #18 Skrevet 7. juni 2012 Hysj med dere! Gjøvik er en koselig, liten by ved Mjøsa Aldeles ikke stusselig. Signerer denne Jeg er fra Gjøvik og syns at den er langt i fra stusselig. Har bodd på Lillehammer og der trivdes jeg ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #19 Skrevet 7. juni 2012 Takk for svar Jeg skal selv bo på kallerud, skal dele kjøkken med 4 andre, men har eget bad. Så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, har aldri bodd i kollektiv før.. Men jeg gleder meg! Jeg tenker også at det er lurt 1. året å bo sånn nettoppp for å bli kjent med folk ja =) Deler man hus med folk fra linjen din, eller er det helt random? Hvordan er det med praksis plassene og sånt? Har hørt at de kan være litt spredt rundt omkring, og at om man stiller som elev representant så er man sikret nermere praksisplasser? haha unnskyld for alle spørsmålene, jeg bare lurer på så veldig mye! Har helt glemt denne tråden her, er ikke så greit når man prøver å være anonym! Er helt tilfeldig hvem man deler med, tror de bare fyller opp Firergreiene er jo kjempebra for å bli kjent med andre! Helt passe størrelse på rommene og. Sykepleiedelen kan jeg dessverre ikke svare på, da jeg ikke aner noen ting... Anbefaler igjen å jobbe på Huset (Studenthuset), så blir du kjent med folk fra alle studieretningene!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #20 Skrevet 13. juni 2012 hvordan er utelivet på gjøvik egentlig? Anonym poster: f8b5f9efe1a9be5056bc52ff57d67d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå