Gå til innhold

Kan smøreost holde seg lenge i romtemperatur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg pleier å ha med meg krydderost av diverse slag på lesesalen/jobb/biblioteket etc. Det vil si at den går inn og ut av kjøleskapet titt og ofte. Og som regel har jeg den 7-8 timer i sekken. Er det dumt? Holder den seg like bra selv om den ikke hele tiden ligger kjølig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Gjest kittycat
Skrevet

Nei den gjør vel ikke det. Er en grunn for at den ligger i kjøledisken i butikken. Men jeg har sånn smøreost på nattbordet for å spise kjeks med sengen :P har egentlig ikke merket forskjell da men

AnonymBruker
Skrevet

...smøreost på nattbordet for å spise kjeks med sengen...

Det er ikke anbefalt å spise seng, uavhengig av om du spiser den med kjeks eller med annet tilbehør.

• Liker 1
Skrevet

Smøreost som i tubeost? I så fall holder den helt strålende i romtemperatur. Det står så fint på tubene "bør oppbevares kjølig". Varer som skal være kjølige er merket med noe a la "kjølevare 2-4 grader" eller "oppbevares kjølig". Tubeost er fast innslag i min sekk under festivaler og på fjellvandring, og da ligger de gjerne over ei uke i både romtemperatur og vel så det. Har aldri hatt noe problem med det!

Andre typer smøreoster jeg ikke sikker på. Bruker kun tubeostene, siden man slipper unna smøreredskaper :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...