Gå til innhold

Noe å slite med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et intervju i KK (tror jeg) med hun som er programleder i nye Idol.

Nå husker jeg ikke ordrett, men hun sa at hun i voksen alder slappet mer av fordi hun visste at alle hadde noe de slet med. Altså noe i livet de var misfornøyd med.

Er dere enig? Har vi alle noe vi sliter med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

De fleste har vel noe i livet sitt som de ikke er helt fornøyd med, har jeg i alle fall.

Skrevet

Ja, det tror jeg. I større eller mindre grad, og det går opp og ned ettersom tiden går. Mange har noe i fortiden som gnager litt, mange sliter med utseende (vekt, pupper, ansikt, rumpe osv), en del er kanskje ikke kommet dit de hadde ønsket, noen har kanskje opplevd noen tap osv osv.

Den som ikke har en eneste ting å være misfornøyd over misunner jeg ikke. Mener ikke der bør være en stor ting, noen kan være misfornøyd med noen utenforstående kan se som perfekt. Hvis man går rundt og bare føler seg vellykket livet rundt, tror jeg man mangler noe i livet sitt.

Men man kan selvfølgelig leve et lykkelig liv selv om man har noe man sliter med eller er misfornøyd med.

Skrevet

Ja jeg er enig med henne. Vi har alltid NOE vi er misfornøyde med :D

Det er jo unektelig litt unaturlig å gå gjennom livet uten å oppleve noen form for misnøye!

Skrevet

Et eller annet har vi alle, i større eller mindre grad.

Noen mer påvirka av det enn andre.

Sånn er livet bare, det er ikke alltid en evig dans på roser.

Den som tror det har bomma.

Skrevet

Tror det er mye sant i det! I tillegg minner akkurat det meg om den lilla hatten. Alle har sikkert fått den på mail på et eller annet tidspunkt - men den tåler gjentakelse...

En vakker kvinne:

Alder 3 år:

Ser seg selv og ser en prinsesse.

Alder 8 år:

Ser seg selv og ser Askepott

Alder 15 år:

Ser seg selv og ser den stygge stesøster (”Mor, jeg kan da ikke dra til byen når jeg ser slik ut”)

Alder 20 år:

Ser seg selv og ser en ”alt for tykk/tynn, høy/lav, med alt for krøllet/alt for glatt hår…” men bestemmer seg likevel for å dra til byen.

Alder 30 år:

Ser seg selv og ser en ”alt for tykk/tynn, høy/lav, med alt for krøllet/alt for glatt hår….” men konstaterer at det er ikke tid til forbedringer, og drar til byen likevel.

Alder 40 år:

Ser seg selv og ser en ”alt for tykk/tynn, høy/lav, med alt for krøllet/alt for glatt hår….” men konstaterer ”Vel, jeg er jo i hvert fall ren” og drar til byen likevel.

Alder 50 år:

Ser seg selv og ser ”det er meg” og drar akkurat hvor hun har lyst.

Alder 60 år:

Ser seg selv og husker på alle de mennesker som ikke engang ser seg i speilet lenger. Drar ut og erobrer verden og finner visdom, glede, muligheter og nyter livet.

Alder 80 år:

Gidder ikke lenger se seg i speilet. Tar sin lilla hatt på og går ut og har det gøy med hele verden.

Kanskje vi alle skulle ta den lilla hatten på noe før...?

Skrevet
Kanskje vi alle skulle ta den lilla hatten på noe før...?

Det var et godt poeng. Vi sliter med noe alle sammen fordi vi er redd for å stikke oss frem negativt i samfunnet, tror jeg.

Bare ta dette med utseende - det er skapt et hysteri rundt kroppen vår, som er helt utrolig. Hvis vi ikke ser ut som idealbildet så blir vi misfornøyde. Og om man til en viss grad er fornøyd selv, så er det alltid noe eller noen som påpeker at det sikkert kunne vært bedre.

Nei - jeg er snart 30 år, og lurer på om ikke jeg skal ta på en lilla hatt :ler:hvis jeg tør da......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...