Gå til innhold

Storebrand forsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med Storebrand forsikring til hund? På godt og vondt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men de eneste jeg anbefaler er Agria.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dessverre ser det ut til at enkelte tror det er en kjempeidè å sette av penger på kontoen isteden. Og hvis du har nok å sette av hver med til å dekke en uforutsett operasjon på 30.000 så er det jo kanskje det - men de færreste har jo det, og det er nettopp derfor vi forsikrer hundene våre ;.-)

Endret av Kosemose
  • Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet (endret)

hvor i landet koster det så mye? for hvilken operasjon?

Jeg skjønner at du har vært skånet for ulykker og sykdommer når du har hatt hund, og som du selv skriver så hadde du en dyrlege som tok maks 6000 kr uansett operasjon (?).

Jeg velger ikke å kalle meg selv hysterisk, men fornuftig ;-). Når man "driver med hunder" og har 6 - 8 hunder selv, så kan det lønne seg å forsikre noen av de. Selv med kun 1 hund er det mange oppdrettere som krever at valpekjøpere forsikrer hunden sin, og det er i mine øyne å ta ansvar (såfremt man ikke har penger til enhvertid som kan dekke uforutsette store utgifter).

Man kan komme bort i litt av hvert når det gjelder hund. Et brukket bein koster fra 12.000 og oppover, utreding av allergier med tilhørende medisinering kan koste 1 - 2000 i md for kun medisinene, en HD operasjon vet jeg (heldigvis) ikke hva koster, men vi snakker endel tusen ja. For ikke å snakke om tenner, tannkjøttsykdommer, trekking etc. Dette koster alt mange tusen kroner, og det er fakta :-)

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med argumentasjoene din? Det jeg lurte på er om noen har erfaringer med Storebrand - og ja - uansett hva du måtte mene så er vi endel fornuftige som også ønsker å forsikre hundene våre :-)

PS. forsikrer du bilen din utover ansvarsforsikring som er pålagt? Har du hus -og innbo forsikring og reiseforsikring? Hvorfor? Sjansen er større for at du ikke for brukt for forsikringene, så hvorfor ikke spare pengene isteden ;-)?

Endret av Portvinpiken
  • Liker 2
Skrevet (endret)

nei, jeg forsikret ikke hunden min, men jeg hadde en dyrlege som max tok 6000kr for store operasjoner. hadde ikke problemer med henne de 10 første årene, så sparte mye på å ikke ha det. sjansene for at man sparer opp beløpet + mye mer er ganske store. men skjønner at noen er hysteriske og ikke vil ta den sjansen :)

Min Pus1 og Pus2 ble ikke syke, så jeg tenkte litt som deg at det var like greit å evt spare opp, så fikk jeg Pus3 og i løpet av det første året vi hadde henne kostet mageproblemer oss 20.000,- Da er det mye greiere å betale 2000,- i året i forsikring for alle tre og slippe sånne ubehagelige overraskelser. Vet ikke om du har lest om da Green Ladys katt ble påkjørt? Over 45.000,- i dyrlegeregninger, da er det ikke vanskelig å skjønne at forsikring lønner seg. At du har/hadde en dyrlege som tar 6000,- for store operasjoner er flott, men det er nok mer et unntak enn en regel for resten av oss.

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Min Pus1 og Pus2 ble ikke syke, så jeg tenkte litt som deg at det var like greit å evt spare opp, så fikk jeg Pus3 og i løpet av det første året vi hadde henne kostet mageproblemer oss 20.000,- Da er det mye greiere å betale 2000,- i året i forsikring for alle tre og slippe sånne ubehagelige overraskelser. Vet ikke om du har lest om da Green Ladys katt ble påkjørt? Over 45.000,- i dyrlegeregninger, da er det ikke vanskelig å skjønne at forsikring lønner seg. At du har/hadde en dyrlege som tar 6000,- for store operasjoner er flott, men det er nok mer et unntak enn en regel for resten av oss.

huff, håper det går bra med pus3 nå da. jeg skjønner :) ja jeg har vel hatt flaks da :)

• Liker 2
Skrevet

Diskusjonen jeg startet kan forøvrig avsluttes for min del :-). Jeg har forsikret han i Codan som hadde langt bedre vilkår enn Storebrand. Så nå er det i orden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

nei, jeg forsikret ikke hunden min, men jeg hadde en dyrlege som max tok 6000kr for store operasjoner. hadde ikke problemer med henne de 10 første årene, så sparte mye på å ikke ha det. sjansene for at man sparer opp beløpet + mye mer er ganske store. men skjønner at noen er hysteriske og ikke vil ta den sjansen :)

Hva slags dyrlege er det som tar maks. 6000 for en operasjon?

Hunder finner på mye rart, og da blir det fort en tur til dyrlegen. Min er gammel og har dårlig hjerte, det resulterte i en tur til dyrlegen i går, til nesten 2500. Tidligere i år har hun vært inne for hudirritasjon, urinveisinfeksjon og øyeinfeksjon.

Tidligere har hun vært operert for bl.a livmorbetennelse, det er over 6 år siden og den operasjonen kostet da over 13000. Ja, man kan være heldig, men det er ikke noe man gambler med. Det er ikke ansvarlig hundehold å ikke ha forsikring. Enkelte ting koster det 30 000 til 50 000 for å få fikset, da er det fort at det blir et valg mellom operasjon og ta livet av hunden. Forsikring burde vært obligartorisk, akkurat som på bil.

J

Endret av Kosemose
  • Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Hva slags dyrlege er det som tar maks. 6000 for en operasjon?

Hunder finner på mye rart, og da blir det fort en tur til dyrlegen. Min er gammel og har dårlig hjerte, det resulterte i en tur til dyrlegen i går, til nesten 2500. Tidligere i år har hun vært inne for hudirritasjon, urinveisinfeksjon og øyeinfeksjon.

Tidligere har hun vært operert for bl.a livmorbetennelse, det er over 6 år siden og den operasjonen kostet da over 13000. Ja, man kan være heldig, men det er ikke noe man gambler med. Det er ikke ansvarlig hundehold å ikke ha forsikring. Enkelte ting koster det 30 000 til 50 000 for å få fikset, da er det fort at det blir et valg mellom operasjon og ta livet av hunden. Forsikring burde vært obligartorisk, akkurat som på bil.

en dyktig dyrlege som ikke så ekstra penger i alt! det var forresten den operasjonen du snakker om til 13 tusen ;) fikk den for 6000 :) man gambler ikke om man har penger eller en dyrlege som går med på nedbetaling OM det blir veldig dyrt eller har penger. såpass skjønner vel til og med du? om du har en gammel hund får du ikke forsikring :) er den over 10 år ser forsikringsselselskap det som for risikabelt å gi deg det. jeg fikk iallefall ikke det. og er ganske glad for det.

Endret av Kosemose
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bare spytter inn et spørsmål her, selvom det ikke har noe med det du startet og stille spørsmål om, men det har jo eskalert seg ganske langt derfra og.. :popcorn:

Men , virker som det er snakk om billig forsikring noen av dere har? Har to papillon gutter på forsikring hos Agria, full forsikring på begge, hva det enn nå vil tilsi, men ja full forsikring. Og regningen jeg hadde på dem samlet nå for et halvt år var på 3000. Så blir tilsammen 6000 i året. Er det "vanlig" ?

Skrevet

Tråd ryddet for persondiskusjon

Kosemose, mod

Skrevet

Vi betaler ca 2000 i året for vår hund hos Agria. Den forsikringen er gull verdt.

En gang da han var valp fikk han lungebetennelse og måtte ligge oppstallet i kuvøse på døgnvakta i nesten uke, det ble nok nærmere 30k for hele behandlingen. Nå i vinter måtte han fjerne hår på innsiden av øyelokkene, og det kostet ca 12k.

Skrevet

Jeg bare spytter inn et spørsmål her, selvom det ikke har noe med det du startet og stille spørsmål om, men det har jo eskalert seg ganske langt derfra og.. :popcorn:

Men , virker som det er snakk om billig forsikring noen av dere har? Har to papillon gutter på forsikring hos Agria, full forsikring på begge, hva det enn nå vil tilsi, men ja full forsikring. Og regningen jeg hadde på dem samlet nå for et halvt år var på 3000. Så blir tilsammen 6000 i året. Er det "vanlig" ?

Jeg har et par forsikret hos Agria, og de koster ca 2000 hver og det er uten livsforsikring. Sjekket samme hos IF som var det dyreste hvor de skulle ha 6000 for en Collie, og Storebrand skulle ha 1890 for samme hund. If sin forsikring hadde høyere dekning av veterinærutgifter men begge dekket død. Gjensidige kostet 3300, og Codan som jeg endte opp med koster 1570 med samme dekning som Gjensidige.

Store forskjeller, men dine 3000 ser ut til å ligge "midt på treet", og min erfaring er at prismessig er ihvertfall Agria ikke de rimeligste. Deres egenandel synes jeg også er ganske høy.

Skrevet

Tråden er igjen ryddet for personangrep. Minner om reglene.

Kosemose, mod

Skrevet

Jeg har et par forsikret hos Agria, og de koster ca 2000 hver og det er uten livsforsikring. Sjekket samme hos IF som var det dyreste hvor de skulle ha 6000 for en Collie, og Storebrand skulle ha 1890 for samme hund. If sin forsikring hadde høyere dekning av veterinærutgifter men begge dekket død. Gjensidige kostet 3300, og Codan som jeg endte opp med koster 1570 med samme dekning som Gjensidige.

Store forskjeller, men dine 3000 ser ut til å ligge "midt på treet", og min erfaring er at prismessig er ihvertfall Agria ikke de rimeligste. Deres egenandel synes jeg også er ganske høy.

Hmm ok.. Har livsforsikring på dem og. Men syntes det er en grei forsikring? Eller anbefaler du en annen?

Skrevet

Hmm ok.. Har livsforsikring på dem og. Men syntes det er en grei forsikring? Eller anbefaler du en annen?

Jeg har heldigvis aldri hatt bruk for forsikringen på de av hundene som er forsikret hos Agria (bank i bordet), så jeg kan ikke uttale meg om hvordan de er på dekning og oppgjør når uhellet er ute. Men premien har økt jevnt og trutt hvert år og jeg synes ikke de er rimeligst med tanke på at jeg ikke har livsforsikring inkludert i den premien jeg betaler nå. Jeg kommer til å skifte når dette forsikringsåret er omme.

I tillegg var det dette tullet jeg oppdaget nå; at min nye hund som jeg ikke gidder og omregisrere fra Dansk til Norsk kenneklubb, ikke blir fullforsikret hos Agria fordi de krever at hunden skal stå i Norsk Kennelklubb. Ingen annen er godkjent, og for meg blir det helt tullete å sette NKK over alle andre kenneklubber. For meg blir det i tillegg en prinsippsak da jeg er i mot samarbeid på denne måten og helt uten noen logisk forklaring.

Den nye hunden forsikret jeg nå hos Codan som ga meg beste pris og tilbud; 1000 kr i egenandel (mindre enn Agria), dekning inntil 30.000 pr skade og en årlig premie på 1560 kr inkl livsforsikring. Jeg hadde tidligere en hund hos Codan hvor jeg dessverre fikk bruk for livsforsikringen, og de var utrolig greie å ha med å gjøre, og pengene ble overført få dager etterpå.

Argumentet mange bruker er visst at hos Agria gir man direkteoppgjør, så man slipper å ha noen utlegg da alt går gjennom veterinær. Jeg vet som sagt ikke hvordan dette foregår. Men for min egen del er ikke det så viktig.

Det er en "drittjobb", men det lønner seg og kontakte flere selskaper og sammenlikne pris og vilkår. Det er jo ulikt hva man får av rabatter etc hos de forskjellige selskapene (om man har flere forsirkinger der, får noe annen rabatt etc), og ikke minst hvilken rase man har.

Jeg vil egentlig ikke anbefale noen som helst, siden jeg ikke kan si annet enn egen erfaring og når det gjelder forsirking så er noen heldige og andre uheldige. Det finnes både hyggelige og dårlige kunde- og saksbehandlere hos alle har jeg funnet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...