Gå til innhold

Jeg heter Breivik til etternavn, men vil bytte..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk tror jo jeg er i slekt med den drittsekken! Hadde du klart å leve med det etternavnet og bli mistenkt her og der og folk lurer og spør og prøver finne ut!

Jeg vil ikke hete det lenger!

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at du vil bytte :(

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Så skaff deg et nytt etternavn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville beholdt navnet. Ikke søren om han skal få ødelegge det navnet jeg har levt utmerket med og som har identifisert meg i x antall år!

• Liker 7
Skrevet

Altså jeg får jo dårlige assosiasjoner når jeg hører "Breivik", men hadde ikke dømt deg fordi om. Tenk hvis du bytter til "Olsen" og neste år så er det en kjent gjerningsmann som heter det. Skal du bytte da og?!

• Liker 3
Skrevet

Jeg heter Breivik, vurderer å bytte. Har i "alle år" hatt lyst på mormors pikenavn istedet, men har ikke gjort noe med det enda. Mulig jeg kommer til å endre på det snart.

Vi er også i slekt, så får en del rare spørsmål fra folk, men de fleste tenker ikke over det - ev. så sier de bare ingenting til meg om det. :)

Skrevet

Altså jeg får jo dårlige assosiasjoner når jeg hører "Breivik", men hadde ikke dømt deg fordi om. Tenk hvis du bytter til "Olsen" og neste år så er det en kjent gjerningsmann som heter det. Skal du bytte da og?!

Statistisk så er sjansen minimal for at det skjer.

Gjest hopp12
Skrevet

Folk tror jo jeg er i slekt med den drittsekken! Hadde du klart å leve med det etternavnet og bli mistenkt her og der og folk lurer og spør og prøver finne ut!

Jeg vil ikke hete det lenger!

Det er jo mange som har Breivik til etternavn som ikke har noe med ABB å gjøre. Det er et helt vanlig navn. Si feks "Olsen" Hvis ABB hadde hatt Olsen som navn i stedet, skulle alle bare skiftet ut navnet da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heter Breivik, vurderer å bytte. Har i "alle år" hatt lyst på mormors pikenavn istedet, men har ikke gjort noe med det enda. Mulig jeg kommer til å endre på det snart.

Vi er også i slekt, så får en del rare spørsmål fra folk, men de fleste tenker ikke over det - ev. så sier de bare ingenting til meg om det. :)

Hva da?er du i slekt med Anders Breivik??

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg vet jeg ikke ville ha byttet hvis jeg hadde hatt det, det er et veldig vanlig etternavn og hvis omgangskretsen din relaterer og referer etternavnet ditt til ABB så er det kanskje lurt å bytte den ut?

Endret av meh
  • Liker 1
Skrevet

Statistisk så er sjansen minimal for at det skjer.

Fortsatt så er det en sjanse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er over 2500 i Norge med dette etternavnet, og det finnes jo nordmenn som er i slekt med ABB (de fleste av oss har en del søskenbarn, tremenninger osv.). Ingen av disse burde føle en skam over at de tilfeldigvis har samme etternavn eller en relasjon til han, det er ikke noe de kan noe som helst for og slektskap kan de heller ikke gjøre noe med. Men bytt ut navnet hvis det plager deg, jeg tror at jeg selv ville ventet og sett om jeg endret mening etter en stund.

• Liker 12
Skrevet

Hadde aldri bytta navn pga han. Hadde aldri tenkt at du var i slekt med han om jeg hadde møtt deg og du presentert deg med etternavn. Kjenner folk som heter Breivik og ser ikke noe annerledes på de nå akkurat :)

• Liker 2
Gjest utoginn
Skrevet

Skjønner at dere vurderer å bytte.

På en annen side er Breivik et ganske vanlig etternavn i Norge, det ligger på 145. plass med 2700 som har Breivik som etternavn. Det er omtrent like mange som heter Breivik som Sandnes, Rønningen, Fossum og Monsen.

AnonymBruker
Skrevet

alle som heter Anders eller Breivik må jo ikke skifte navn pga han..så vidt jeg har fått med meg er dette to ganske vanlige navn.

• Liker 2
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hadde bytta. Hadde nok tenkt på han automatisk hver gang jeg skulle skrevet/presentert meg.

• Liker 1
Skrevet

Hva da?er du i slekt med Anders Breivik??

Ja.

Skrevet

Jeg tror de fleste (oppegående) mennesker forstår at et navn er et navn og ikke sier noe om deg som person. Breivik er vel heller ikke så uvanlig, tror jeg?

Men forstår vel om du vil bytte.

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Nær slekt? Kjenner du ham, liksom?

Skrevet

Nær slekt? Kjenner du ham, liksom?

Dette er bare så altfor illustrerende for poenget i tråden...

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...