^me^ Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 når jeg ser på bryllupsserier på tv så får de prøvesmake forskjellige sorter før de bestiller kaken på det bakeriet. får du gjort det her i norge også?
Gjest Tekola Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Vi fikk ikke det der vi bestilte kake fra, men synes å ha sett noe om at det går an i Drammen blant annet i en annen tråd
fridr Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Ringer man bare til et bakeri og sier at man skal gifte seg? Og gjerne vil komme og smake hos dem?
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Er ikke alle som har prøvesmaking, men hvis jeg ikke tar helt feil, kan du få det hos condelika i drammen. De har noen kunstverk av noen kaker. Der hvor vi har bestilt, får man ikke prøvesmake. 1
Gjest Doh Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Hos Condelica i Drammen har de prøvesmaking ja og så blir man enig med konditoren om hvordan kaken skal se ut. Man kan også endre litt kakene, vi valgte å ha litt mer sjokolade i vår da jeg er sjokoholiker
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Skjønner ikke at man da ønsker å kjøpe en bryllupskake man faktisk ikke vet om man liker.
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Skjønner ikke at man da ønsker å kjøpe en bryllupskake man faktisk ikke vet om man liker. Så lenge man har spist kake før, så vet man jo hva man liker og ikke? Vi fikk bestemme helt selv hvordan vi ville ha kaken, så vi nevnte smaker og konsistens vi liker og så fikset konditoren resten. Den ble helt perfekt!
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Jeg tar det som en selvfølge at man får smake hvis man ønsker. Sikkert ikke alle som tilbyr det, men i mine øyne er det en del av god service. 2
Gjest Adriane Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Dette har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, merket jeg, men tror vel at jeg syns det er greit at man kan få prøvesmake hvis man ønsker. Men hva med maten da? Den er jo enda viktigere, tenker jeg da - men får man prøvesmake den? 1
Portvinpiken Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Dette har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, merket jeg, men tror vel at jeg syns det er greit at man kan få prøvesmake hvis man ønsker. Men hva med maten da? Den er jo enda viktigere, tenker jeg da - men får man prøvesmake den? Angående maten så har vi fått tilbud om prøvesmaking både fra cateringselskaper og der de selv serverer maten. Men det er sikkert ulik praksis det også. Jeg mener det også handler om servicen. 1
Tillie Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 Vi måtte betale for prøvesmaking, så da lot vi det være... Satser på at det blir bra, og valgte kake ut fra beskrivelsen.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #12 Skrevet 25. oktober 2012 Så lenge man har spist kake før, så vet man jo hva man liker og ikke? ja, og derfor vil jeg prøvesmake. Jeg liker ikke kaker som er så søte at det ødelegger all annen smak. jeg vil ha ordentlige smaker av vanilje, frukt og slik, ikke masse kunstige stoffer som smaker hengeræv. Jeg vil at det skal være balanse mellom de ulike smakene i kaken og at de passer sammen. Og det skal være god konsistens på alt - ikke tørr bunn, ikke vassent fyll, ikke klumpete krem etc. Selv om jeg vet at jeg liker nøttebunn, sjokoladekrem og bringebærmousse, så er det jo ikke sikkert at bakeren er FLINK på å lage dette. Anonym poster: 3e9bb3fc1e44d674043c3b613af85e61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå