Chocoholic Skrevet 7. mai 2012 #1 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg har langt, sunt pinnstritt hår som jeg gjerne vil holde sunt. Bruker mange pleiende produkter, men nå føler jeg for å bytte ut Joico K-pak intense hydrator med en fuktighetsmaske som kun gir det: fukt. Joico har protein i seg, og når jeg bruker de andre proteinkurene trenger jeg ikke protein i fuktighetskuren også. Noen tips til en god FUKTighetsgivende kur? GJør ikke noe om den tynger ned håret så lenge den virker. Jeg kommer til å bestille fra feelunique, så pris er ikke så farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 7. mai 2012 #2 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg er også nysgjerrig på samme, så henger meg på i tråden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 7. mai 2012 #3 Del Skrevet 7. mai 2012 morraconoil(vet ikke om det er sånn det skrives...) hårkuren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Del Skrevet 7. mai 2012 IKKE maroccanoil greiene.... Anbefaler Joico sin kur: http://www.feelunique.com/p/Joico-Moisture-Recovery-Treatment-Balm-for-ThickCoarse-Dry-hair Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 7. mai 2012 morraconoil(vet ikke om det er sånn det skrives...) hårkuren Jeg har prøvd denne og den var fantastisk for håret, men den irriterte hodebunnen og ga meg utbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Del Skrevet 7. mai 2012 Wella Sp fra frisørsalongen (finnes også i nettbutikkene). Den har maske for å reparere, mykne og gjøre silkemyk og en for tørt hår. Jeg har prøvd de to sistnevnte. Funker kjempe bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 7. mai 2012 #7 Del Skrevet 7. mai 2012 Hårkur skal ikke brukes i hodebunnen (!). Hvis den irriterer hodebunnen har du den for langt opp. Samle håret som til en hestehale, og fordel hårkur fra "strikken" og ut i tuppene. Jeg er også egentlig fornøyd med Moroccan oil, men jeg bruker leave in-oljen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 7. mai 2012 #8 Del Skrevet 7. mai 2012 Hårkur skal ikke noe annet sted enn fra ørehøyde og ned, altså kun i lengdene. Det eneste man skal bruke av kur i nærheten av hodebunnen er naturlige oljer eller andre produkter som er ment for akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 7. mai 2012 jeg vet at hårkur egentlig ikke skal brukes så langt oppe, men jeg vil likevel være i stand til å gjøre det, særlig om vinteren, etter mye varmebehandling, etter å ha vært utsatt for sol etc. Selv om det håret er mye nyere blir jo det også slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #10 Del Skrevet 7. mai 2012 Hårkur skal ikke noe annet sted enn fra ørehøyde og ned, altså kun i lengdene. Det eneste man skal bruke av kur i nærheten av hodebunnen er naturlige oljer eller andre produkter som er ment for akkurat det Leste på salongen.blogg.no, der skrev hun frisøren at det hadde ikke noe å si om du tok kuren i hele håret. Det eneste som kan skje er at hodebunnen kan bli lett fettete.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #11 Del Skrevet 7. mai 2012 Ser at folk til stadighet hevder dette, at hårkur og balsam ikke skal i hodebunnen. Likevel, har jeg gjennom mitt snart 35årige liv, aldri vært hos en frisør som ikke har massert dette ned i hodebunnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittycat Skrevet 7. mai 2012 #12 Del Skrevet 7. mai 2012 Før blir håret mitt fett, men etter jeg begynte å bruke skikkelige hårprodukter blir det ikke lite fett og det går dermed fint å bruke hårkur i hodebunnen på meg. Aussie sin 3 minute miracle koster under 100 kr og er veldig fuktighetsgivende!! er for både farget hår, langt hår, ødelagt og jepp, kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #13 Del Skrevet 7. mai 2012 Ser at folk til stadighet hevder dette, at hårkur og balsam ikke skal i hodebunnen. Likevel, har jeg gjennom mitt snart 35årige liv, aldri vært hos en frisør som ikke har massert dette ned i hodebunnet. Håret blir fortere fett hvis man tar balsam og hårkur helt i bunn, og det er ikke så mange som ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #14 Del Skrevet 7. mai 2012 Håret blir fortere fett hvis man tar balsam og hårkur helt i bunn, og det er ikke så mange som ønsker det. Ja, det er nettopp derfor mange opplever at håret blir mye mindre fett ved bruk av balsammetoden... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 7. mai 2012 #15 Del Skrevet 7. mai 2012 Leste på salongen.blogg.no, der skrev hun frisøren at det hadde ikke noe å si om du tok kuren i hele håret. Det eneste som kan skje er at hodebunnen kan bli lett fettete.. Og flatt... og så lite volume som jeg har fra før av tar jeg ikke sjansen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 7. mai 2012 #16 Del Skrevet 7. mai 2012 Ser at folk til stadighet hevder dette, at hårkur og balsam ikke skal i hodebunnen. Likevel, har jeg gjennom mitt snart 35årige liv, aldri vært hos en frisør som ikke har massert dette ned i hodebunnet. Har aldri opplevd dette selv, men er vel noen frisører som vil at håret skal være ekstra glatt og rett før de begynner å klippe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 7. mai 2012 #17 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg bruker hårkur i hele håret, og balsam av og til i hele håret. Har aldri merket at håret blir mer fett av det, men nå dusjer jeg jo uansett hver dag så det rekker vel ikke bli så fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 7. mai 2012 #18 Del Skrevet 7. mai 2012 Og flatt... og så lite volume som jeg har fra før av tar jeg ikke sjansen :gjeiper: Enig. Håret mitt blir veldig fort flatt, og etter at jeg begynte med hårkur kun i lengdene i stedet for i hele håret, så har det blitt mye bedre. Det ser renere ,og generelt bedre ut lenger. Jeg bruker heller ikke hårkur i luggen, da blir den helt flat og rar. Haha, nå høres det kanskje ut som jeg har 90-tallslugg med volum de luxe, men det er vanskelig å forklare på en annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 18. mai 2012 #19 Del Skrevet 18. mai 2012 At håret blir flatt har jo også noe med hvordan man tørker det (altså om man lar det henge, setter det opp, hva man eventuelt har i av produkter osv.), samt bruken av rettetang, hårføner og andre varmebehandlinger. I tillegg er det drepen for håret om man vasker det hver dag - da blir det jo aldri helt tørt, ergo flatt som en pannekake Angående hårkurer, eller egentlig det meste i kategorien kosmetikk, så er jeg veldig intolerant for det meste (har f.eks. til gode å finne en selvbruner jeg tåler), men hårkurene (og de andre produktene jeg har prøvd) fra Lush fungerer supert! Har selv ganske massivt bølgete/krøllete hår som lett kan bli tørt dersom det ikke får nok fuktighet, så jeg har prøvd ganske mye, og dette er det eneste som virkelig funker for meg. Det er heller ikke noe minus at 1 boks holder til 4-8 kurer (kommer selvsagt an på mengden man bruker osv., men den holder til minst 4 behandlinger for mitt relativt enorme hår, hurra!) Jeg bruker H'Suan Wen Hua fra Lush, og denne er fantastisk for mitt hår. Kuren lukter veldig "jul", altså mye kanel o.l., men selv synes jeg det bare er superdeilig, og håret lukter (i mine øyne nese..) digg i flere dager etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittycat Skrevet 19. mai 2012 #20 Del Skrevet 19. mai 2012 så på noen blir det fett og andre ikke, slik er det bare.. anyway på meg ble det fort fett før, men etter jeg begynte å bruke litt dyrere produkter går d helt fint å ha kur i hodebunnen og d blir generelt sett ikke mer fett nå enn da jeg brukte billig butikkshampo :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå