Maiwes Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har gått vg 1 helse og sosial , vg. 2 helseservice.. Jeg har vurdert å utdanne meg som helsesekretær men veldig usikker. Jeg har ikke generell studiekompetanse. Hva kan man studere da ??
Jinta Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Helsesekretær er vel ikke høgskoleutdannelse akkurat.. http://www.helseogsosialfag.no/Helsesekret%C3%A6r.b7C_wJDUYK.ips Realkompetanse kan jo kanskje være noe å tenke på når du søker?
Maiwes Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2012 Helsesekretær er bare 1 år så har jeg fagbrev. Men skulle gjerne hatt mer betalt siden jeg har ei litta som skal begynne i barnehage
Jinta Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Da burde du søke deg til en kontorjobb, sekretærjobb. F.eks advokatsekretær, eller noe innen regnskap. De har bra betalt i forhold til utdannelse, helsefag er tjafs når det kommer til lønn for å være ærlig. (Snakker av erfaring)
Maiwes Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2012 Ja.. Derfor jeg er åpen til en helt annen retning.. Noen tips til å komme seg fram i den veien . Er bare 20 så er ikke mange som tar meg inn som sekretær enda
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Norges Kreative Fagskole krever ikke studiekompetanse, og har mange spennende fag. På den andre siden så koster det masse penger, du lærer lite og vitnemålet kunne like godt vært hentet fra en pakke frokostblanding. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Hvis du har et barn som begynner i barnehagen nå så må du jo bare komme deg i jobb. Da tjener du penger med en gang. Uten studiekompetanse så er det vgs utdanninger du kan ta. Ikke gå på privatskoler, det er ikke verdt pengene sine! Hvis du etterhvert ønsker så går det ann å ta en liten snarvei til studiekompetanse, det heter 23/5 regelen. Da må du være 23 år i søknadsåret og ha jobbet, gått på skole, eller vært hjemme med barn i minimum 5 år, 100%. Så om du har bestått alle fagene fra vg 1 og 2 så har du to år. Om barnet ditt nå er 1 år og du har vært hjemme, så har du tre år. Skjønner? I tillegg så må du ha seks allmennfag; norsk, matte, engelsk, naturfag, historie og samfunnsfag. Noen er 1. års fag og andre er 3 års fag. (tror bare norsken er tredje års fag). Fagene kan du ta som privatist eller som voksenopplæring og over så lang tid du vil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå