AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har mistet MYE hår den siste tiden! Om jeg tar hånden gjennom håret 20 ganger etterhverandre kommer det med hår hver gang. Jeg mister nå ca.400-500 hårstå hver dag. Og alle med rot, altså det knekker ikke. Jeg har alltid hatt tykt og fyldig hår men nå har jeg bare noen pistrer igjen . Jeg bruker ikke rettetang og føner, børster ikke håret når det er vått, bruker naturbørste når jeg først børster det. Bruker hårskum/olje kun i tuppene/lengden. Vasker det hver 3. dag og spiser mye kosttillskudd (bestiller over nettet med større doser). Føler jeg gjør alt etter boka men det hjelper ikke. Ikke er jeg spesielt stresset heller. Men jeg gikk over fra frisørsjampo i fjor høst til vanlig butikksjampo pga. at jeg rett og slett ikke har råd. Synes håret blir like fint og rent, men tror denne har gitt meg tørr hodebunn som flasser og klør, og av og til svir! Har lest at om man ikke får vasket ut produktene skikkelig så kan dette kapsle inn hårrøttene, disse får da ikke nok oxygen og dermed dør. Kan det være årsaken? Bruker ganske mye produkter når det er billig... Så er jeg redd for å vaske og skrubbe så mye i hodebunnen for er redd jeg da mister mer hår. Eller kan tørr hodebunn i seg selv få hårene til å "slippe taket"? Føler problemet ligger i hodebunnen og ikke av ytre faktorer. Trenger virkelig hjelp her!!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Jeg var ute for det samme i fjor og var LIVREDD for å miste håret! Men det viste seg rett og slett at det bare var en røyteperiode. Mulig du går gjennom akkurat det samme. Det gikk over av seg selv, håret måtte bare tynnes ut når det ble varmere i været. Visstnok en naturlig måte å forberede kroppen til å bli bedre nedkjølt til det varmere været som er i vente.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Jeg var ute for det samme i fjor og var LIVREDD for å miste håret! Men det viste seg rett og slett at det bare var en røyteperiode. Mulig du går gjennom akkurat det samme. Det gikk over av seg selv, håret måtte bare tynnes ut når det ble varmere i været. Visstnok en naturlig måte å forberede kroppen til å bli bedre nedkjølt til det varmere været som er i vente. Hei! Joda har hatt noen slike perioder før også men ikke mistet så voldsomt mye som dette. Det er nesten skremmende! Håret vokser jo ca.1 cm i måneden, og det tar jo sikkert et år eller mer før det blir noe lengde på det igjen. Og skal det forsette som dette så BLIR jeg skallet . Men fikk du igjen håret, ble det som før og tok det lang tid? Noen flere som har opplevd dette og fått igjen fylden i håret?
Nyan Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Jeg opplevde det (to ganger), brukte blå nisim sjampo og ble bra igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå