illywhack Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Heisann! Men og min kjære tenkte vi skulle ta en liten ukes ferie i slutten av august. Vi satt og kikket litt på europakartet her en dag, og kom fram til at det gjerne er spania som frister mest. Vi har ikke særlig lyst til å dra tilbake til Tyrkia, da begge har vært der noen ganger før. Det vi leter etter, er et sted hvor: - Det er en passe stor bykjerne, så det er flere restauranter, barer og butikker å velge mellom. - Typisk "liten, men likevel stor by". Gjerne litt kultur og greier. - Gjerne en plass hvor det ikke er mye av de typiske famileturistene, som det gjerne er mye av på Kreta og Hellas ol. - Et sted hvor det er mulig å vandre gatelangs og beundre byen. - Et sted hvor det ikke er så dyrt, så ølen gjerne koster en tier. Til tross for at vi er tidlig i 20 årene, er vi ikke interessert i type Sunny Beach, "party all night long" type sted, men gjerne en plass hvor man kan vandre rundt i byen, finne en grei restaurant og spise lunch/middag, en grei strand for soling og avslapning og noen barer hvor det er mulig å sette seg ned på kvelden, bestille noen mojitos og kikke på folk. Vi hadde lyst til å finne en slik by, og sjekke inn på et litt finere hotell dersom vi har råd. Noen som er med på hva jeg tenker på?? Det er ikke så farlig hvor det er egenlig; Spania, Kreta, Hellas,Italia ja til og med Tyrkia skulle noen ha et bra sted... Noen som har noen gode forslag, som det gjerne er mulig å komme seg til med direkte fly (fra Stavanger)? Vi kikket litt på Kroatia ol, men da var det 12 timer reisetid og to flybytter. Ett flybytte er vel ok, men 12 timer er leenge.. Hehe. Hjelp, hjelp om noen kan! Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Sør-Frankrike. Elsker å være der! Jeg har vært mest i Cap Coudelere. 2
Gjest Elissima Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 San Sebastian i Nord-Spania er kjempefint. Må mellomlande i Barcelona da men det er det verdt! Koselig by med fine strender, og nok å gjøre ellers. Eller hva med Nice/Villefranche?
Lcap Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 San Sebastian i Nord-Spania er kjempefint. Må mellomlande i Barcelona da men det er det verdt! Koselig by med fine strender, og nok å gjøre ellers. Eller hva med Nice/Villefranche? Veldig enig i Barcelona, nesten umulig å gå lei Massevis å finne på! Både by og strand
hobbychef Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Også enig i Barcelona og rett ved finnes også Sitges som man kan kombinere med Barcelona. Ellers har vi Terracina rett sør for Roma og da kan man jo også besøke Roma hvis man har lyst...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Jeg elsker Krakow og anbefaler byen på det varmeste. Ølen koster litt mer enn 10 kroner på pub, men bare litt, den koster 16 kroner. Mulig å finne billigere også. Det er kjempebillig å leve i Polen for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå