AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg vil bli kvitt litt fett på lårene mine, og derfor lurer jeg på hvilken treningsmetode som er best; sykling eller ellipsemaskin?
Supraspinatus Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Jeg vil bli kvitt litt fett på lårene mine, og derfor lurer jeg på hvilken treningsmetode som er best; sykling eller ellipsemaskin? Trening er bra for kroppen, men å trene for å øke energiforbruket og derfor gå ned i vekt er vanskelig og ikke effektivt. Du bør heller (også) gjøre noe med kosten hvis det er fett du vil miste. Med det sagt, og for å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg at ellipsemaskinen er mer krevende og bruker større del av kroppen. Derfor tror jeg det er lettest å holde intensiteten oppe med den.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Takk for tilbakemeldingen Kostholdet mitt er ganske bra synes jeg. Det går i MYE kokte grønnsaker (brokkoli, blomkål, gulrøtter), fisk, kyllingfilet, cottage cheese, hjemmelaget salat som jeg spiser til lunsj på jobben. Spiser godteri en gang i uka. Tar gjerne imot flere svar
Tinelise Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har også troen på ellipsemaskinen fremfor sykkel. Da får man jo trent en større del av kroppen som nevnt tidligere. I tillegg synes jeg sykling gir meg veldig mye lårmuskler! Så en god stund er jeg mye bredere over lårene og kommer ikke inn i buksene mine før det etterhvert snur og blir bedre Min erfaring hvertfall! Ingenting i veien for å variere da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Er det ikke litt lettere med sykling siden ts hvil bli kvitt litt av fettet på lårene? Jeg tenker det at på ellipsemaskinen der bruker man jo hele kroppen, mens når man sykling så har man mer fokus på lårene... Eller er jeg helt på jordet?
Supraspinatus Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Er det ikke litt lettere med sykling siden ts hvil bli kvitt litt av fettet på lårene? Jeg tenker det at på ellipsemaskinen der bruker man jo hele kroppen, mens når man sykling så har man mer fokus på lårene... Eller er jeg helt på jordet? Jeg skal være forsiktig med å dele ut personkarakteristikker, så jeg skal ikke legge meg opp i akkurat dét. Det jeg skal legge meg opp i er at det ikke spiller noe rolle hvilke muskel som utfører et arbeid i forhold til hvilke fettceller som (eventuelt) blir benyttet til energi. Kroppen bruker energi fra det fettet den finner tilgjengelig. Mye kan også tyde på at kosthold og tilvenning spiller en vesentlig rolle på hvor mye fett man forbrenner kontra glykogen ved lavere intensiteter.
Tinelise Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Om du trener lårene går ikke bare fettet på lårene bort - du bare bygger musker på lårene. Hvilke deler av kroppen du mister fettet på er bestemt av gener og alder og slikt. I tillegg er der du lettest legger på deg gjerne der det er vanskeligst å bli kvitt fettet. Kjipt, men sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå