Gå til innhold

Konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

Gjest Hermine
Skrevet

Pengegave fra mormor og morfar til konfirmanten. Rause. Vel og bra. Men i kortet har de benyttet anledningen skrevet :"glem nå ikke mormor og morfar husk på oss" osv og skrevet intet annet. Upassende? Gave med forpliktelser benytter anledningen til å bekrefte seg selv. Burde de ikke utelukkende skrevet om hovedpersonen? Kan nevne at datteren deres har fått problemer idet de bare søker å bekrefte seg selv .

Videoannonse
Annonse
Gjest Bella111
Skrevet

meget spesielt gratulasjons hilsning vil jeg våge å påstå.

• Liker 1
Gjest Vyrje
Skrevet

VELDI spesielt. Aldri hørt om lignende. Og nei absolutt ikke vanlig.

Gjest Conora
Skrevet

Narcissister kanskje?Og aldeles ikke folkeskikk. Hvordan reagerte konfirmanten? Kan du fortelle litt mere om disse menneskene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg aner at barnets forhold til besteforeldrene kanskje ikke er så nært som de skulle ønske.

Antageligvis er det dine foreldre, og siden du tar opp dette som noe merkelig, så har kanskje ikke du heller så nært forhold som man burde ha til sine foreldre. Det virker som besteforeldrene ikke helt slipper til..

Isåfall skjønner jeg behovet for å skrive noe sånt.

Det kan ellers tolkes litt til sammenligning med de gamle diktene i minneboken, og for eldre folk kan det kanskje føles naturlig å skrive noe i denne duren.

Jeg ser ikke på det som så veldig uvanlig, selv om vi i vår familie har så nær kontakt at den helst foregår munntlig når vi treffes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes da ikke det var så ille. Konfirmasjon handler jo om å bli voksen, og det er vanlig at tenåringer tilbringer mindre og mindre tid med familien fordi de får sine egne ting å gjøre, flytter, studerer, jobber etc.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres mer ut som om de ønsker å se mer til konfirmanten, og ikke slemt ment eller som et press.

• Liker 3
Gjest Bjørk
Skrevet

Må si at med det du skriver om datteren så har kanskje ikke disse besteforeldrene så mange andre enn familien å bekrefte seg på. Kan være ganske slitsomt hvis de lever kun for dere. Erfart noe alà det samme selv så om det griper rundt seg ikke føl dere ansvarlige for deres sosiale liv. Vil de ikke se utenfor familien så vil de ikke. Pågående ord både muntlig og skriftlig kan også gjøre at konfirmanten på sikt vegrer seg for å omgås dem. Vis konfirmanten at han først og fremst skal tenke på seg selv. Det er så uendelig viktig i en verden av krav.

AnonymBruker
Skrevet

Det der reagerte jeg ikke på i det hele tatt. :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...