AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Hei! Har merket i disse to måndene at lønnen min ikke helt stemmer. Jeg har snakket med skjefen min om dette, og vi begge sett på antall dager hun har satt meg opp/ regnet med i for lønnen. Og jeg har også kontaktet skattekontoret og skjekket om de har trukket "riktig" prosent av meg. Men jeg har fortsatt ikke funnet grunnen. Er det noen her som har opplevd det samme ?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 ja men da var det sjefen som var gjerrig. har og opplevd at lønnings kontoret gjorde feil.hva står det i kontrakten og hva får du? 1
Ananas. Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Du har ikke jobbet dagvakter oftere enn du pleier? Hvis du f.eks jobber i butikk så "mister" man jo en del i lønn av å jobbe dager og hverdager istedenfor helgedager og kvelder.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Jeg jobber som vikar på sykehjem, og derfor så varier det veldig hvor mye jeg jobber hver månde. Men jeg har aldri hat denne problemet tidligere heller. Men er det lønningskontoret jeg skal kotakte da?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 okei. du må nesten se på timelønn og tillegg. hvor mye jobber du dag,kveld,hellig dager osv. ja du kan godt ta kontakt med lønningskontoret. men i min jobb gjør sjefen det for meg. vis du ikke forstår hvordan lønninga blir satt opp så vil jeg ble sjefen om å vise deg ordentlig så du skjønner.jeg måtte få sjefen min til å forklare meg så jeg skjønte det til seinere. et godt tips er å ha en liten bok hvor du hver dag du ar jobbet skriver det ned og hvor lenge. det blir lettere for deg å si fra vis det skulle være feil og lettere å regne på selv.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Det der har jeg også opplevd da jeg jobbet som pleieassistent i kommunen (Oslo) så fikk jeg ikke tilleggene jeg skulle ha eller overtid. Det er bare å stå på krava, true med å slutte for eksempel (hvis de er i manko på folk da). Mange av sjefene prøver å spare inn der de kan, særlig med unge naive ny ansatte.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 første jeg fikk beskjed om av de som jobbet der var å dobbelt sjekke alt av lønninger.sjefen var meget gnien å skulle spare på ALT! ikke la deg bli brukt!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Har du ikke en lønnsslipp, da? Der står det jo antall timer + hvor mye det er trukket i skatt. Det er jo ikke noe mystisk bak en lønn. Jeg har opplevd å få feil lønn, men jeg har ikke opplevd det samme fordi jeg jo kontrollerer og fort finner feilen selv. Hvis det er trukket feil skatt så ser jeg jo det på tallene, det samme hvis sjefen har tullet til timene mine. 1
Sol79 Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Du må ta utgangspunkt i lønnsslippen din. Likningskontoret kan ikke hjelpe deg med dette.
Inx Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Gjør en utregning selv ut i fra timelisten og sjekk opp mot brutto lønn
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Om det tilfeldigvis skulle være Adecco du jobber som vikar for, anbefaler jeg deg og ta kontakt med det lokale kontoret. For da er det stor sannsynlighet for at det kan være feil fra lønningskontoret. Det er ikke sjelden det er noe feil med utbetalingene derfra. Hvis ikke, så har jeg desverre ikke noen råd å komme med.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 Hvis ikke, så har jeg desverre ikke noen råd å komme med. Hun har fått nok råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå