AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Vi skal ha fri bar og vil få det fram i innbydelsen uten at man skriver "Fri bar fra kl 20! party party" Tenker det er greit at gjestene vet på forhånd hvordan det blir med alkohol. Jeg vill hvertfall satt pris på å vite om det kun var drikke til maten, alkoholfritt, om man må kjøpe selv eller fri bar.
frøkna Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har aldri opplevd å få det spesifisert i innbydelsen. Folk skjønner jo det blir fest, så om de trenger å betale for det eller ikke finner de vel ut av, men åpen bar i bryllup er jo relativt vanlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Det er ikke noe du trenger å opplyse om i invitasjonen, nei. Det er svært vanlig at det er åpen bar i bryllup, og med mindre annet blir spesifisert er det dette folk forventer. 3
kaprifolen Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Hadde ikke skrevet det i innbydelsen. (også må jeg protestere på ovennevnte utsagn, det er slett ikke selvsagt at det er fri bar i bryllup, like vanlig å ha fri drikke tilmat og kaffe, kjøpe selv på kvelden, og det er heller ikke uvanlig med alkoholfritt bryllup heller) Endret 7. mai 2012 av kaprifolen 5
CathFoto Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Det er bare viktig å informere om hvis man skal ha bar hvor gjestene må ha kontanter for å få kjøpt drikke, ellers trenger man ikke nevne noe. 6
Anglofil Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Vi hadde fri bar og skrev ikke dette i innbydelsene. Synes bare det er viktig å informere om hvis man ikke skal ha fri bar. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Hadde ikke skrevet det i innbydelsen. (også må jeg protestere på ovennevnte utsagn, det er slett ikke selvsagt at det er fri bar i bryllup, like vanlig å ha fri drikke tilmat og kaffe, kjøpe selv på kvelden, og det er heller ikke uvanlig med alkoholfritt bryllup heller) Er ingen her inne som har skrevet at det er selvsagt at det er fri drikke, men vedkommende skrev at det er vanlig og det er det. Jeg har til dags dato ikke vært i et bryllup der vi har måtte betale for noe selv, så for meg er det veldig uvanlig at man må betale for drikke i et bryllup. Men for deg er det kanskje vanlig med noe annet, men jeg har bare hørt om å betale for drikker i bryllup her inne. Til ts: man skriver i innbydelsen når det ikke er fri bar, men så lenge alt er inkludert skriver man ikke noe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Det trenger du ikke opplyse om, de fleste går nok ut fra det. Dersom man måtte kjøpe selv tror jeg at jeg hadde opplyst om det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har kun vert i et bryllup hvor de ikke hadde fri bar. De som ikke hadde det skrev at det var vin til maten, med mulighet til å kjøpe alkohol senere om mn ønsket mere. De andre har ikke spesifisert noe i innbydelsen.
Gjest Cessie Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Vi hadde ikke fri bar, og skrev at det ville bli servert øl/vin til maten og konjakk/Bailey's til kaffen. Med fri bar hadde vi nok ikke nevnt noe om det, kan ikke huske at det har stått noe i invitasjoner til bryllup med fri bar. Vi gjorde riktignok en liten vri slik at brus og alkoholfrie drinker var gratis for gjestene, det var kun alkoholholdig drikke de måtte betale for. En av grunnene er at jeg hater foreldre som nekter barna mer brus fordi det er for dyrt, og det var nesten 20 barn i bryllupet vårt.
kaprifolen Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Det kommer øitt ann på hvor man har kalaset også. Er det på et hotell eller annet profesjonellt serveringssted, stiller det seg annerledes enn å ha det på grendehus o.l. På sistnevnte hadde jeg reagert om det var satt opp betalingsbod!
must Skrevet 7. mai 2012 #13 Skrevet 7. mai 2012 Jeg ville ikke skrevet noe så lenge det er fri bar. Vi skal ha festen vår på et hotell og for å ha litt kontroll på regninga får våre gjester 5 bonger som kan brukes på festen. De kan få øl, vin, drinker eller alkoholfri drikke for bongene og hotellet fører bare det som blir tatt ut på regninga vår. Dette med antall bonger og hva gjestene kan få for de skrev vi om i et eget infoskriv som vi sendte sammen ved invitasjonen. Har fått positive tilbakemeldinger på dette, for folk syntes det var så deilig å få all informasjonen med en gang.
csj061 Skrevet 7. mai 2012 #14 Skrevet 7. mai 2012 Vi har skrevet: Baren vil være sterkt subsidiert og betalingsformen er kontanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå