Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan være gravid, har hatt smerter nederst i magen, stikkinger i siden,vondt i korsryggen,trøtt, kjennes ut som jeg har en klump i magen til tider. Vi hadde sex siste gangen 26.april.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt sex, så kan du være gravid ja.

Ta en test hvis du lurer.

Gjest Bella111
Skrevet

sex kan føre til graviditet så ja det kan du.

ta en test den vil vise deg svaret så slipper du å gå å lure noe mer på det:)

Skrevet

sex kan føre til graviditet så ja det kan du.

ta en test den vil vise deg svaret så slipper du å gå å lure noe mer på det:)

Men er det for tidelig å få disse symptomene nå?

AnonymBruker
Skrevet

Ta en test den dager du forventer mensen eller 14 dager etter sist samleie så får du et ganske sikkert svar.

Gjest Bella111
Skrevet

Men er det for tidelig å få disse symptomene nå?

jeg er ingen ekspert på dette område. men det jeg vet er at noen merker graviditet tidlig mens andre merker det seint.

har hørt om folk som blir feks kvalme ved befruktning.hvor vanlig dette er vet jeg ingenting om. men ja man kan kjenne ting tidlig.men samtidig vil jeg påpeke det kan være noe helt annet.

ønsker du å være gravid? kan det faktisk være ren ønske tenking.

Skrevet

Ta en test den dager du forventer mensen eller 14 dager etter sist samleie så får du et ganske sikkert svar.

Jeg vurderer å ta en test i løpet av denne uka. Men er så redd jeg blir skuffet når, jeg endelig er klar for å bli gravid.

Skrevet

Jeg vurderer å ta en test i løpet av denne uka. Men er så redd jeg blir skuffet når, jeg endelig er klar for å bli gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Det tar ofte litt tid å bli gravid. Man kan ikke forvente å treffe på første forsøk ;) Lykke til.

Skrevet

Klart du kan være gravis om du har hatt ubeskyttet sex, men det er bare en graviditetstest kan si om du er gravid eller ikke! Ikke folk på KG :)

• Liker 1
Skrevet

Klart du kan være gravis om du har hatt ubeskyttet sex, men det er bare en graviditetstest kan si om du er gravid eller ikke! Ikke folk på KG :)

Jeg tenkte litt mer på de symptomene jeg hadde.

Skrevet

Jeg tenkte litt mer på de symptomene jeg hadde.

Jeg skjønte det, og alt det der kan være symptomer på graviditet, men det trenger ikke være det, derfor jeg sier at bare en test kan fortelle deg om du er gravid eller ikke :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønte det, og alt det der kan være symptomer på graviditet, men det trenger ikke være det, derfor jeg sier at bare en test kan fortelle deg om du er gravid eller ikke :)

Da får jeg nok ordne meg med en test.

Skrevet

Da får jeg nok ordne meg med en test.

Tror jeg er lurt, ikke gøy å gå rundt å lure sånn ;)

Hadde nok ventet noen dager før jeg testet, for å få mest nøyaktig svar!

Lykke til!

Skrevet

Tror jeg er lurt, ikke gøy å gå rundt å lure sånn ;)

Hadde nok ventet noen dager før jeg testet, for å få mest nøyaktig svar!

Lykke til!

Det er sant, skal vente til slutten av denne uka.

Takk for alle svar.

Skrevet

De symptomene høres ut som slik jeg har det under eggløsning.

Skrevet

Om man er veldig redd for å bli gravid eller prøver veldig å bli gravid er det ofte lett å innbille seg symptomer og, eller kjenne ting man ikke ville tenkt over før og tenkt at det er symptomer på graviditet.

Eller sånn er i hvert fall jeg :P

• Liker 2
Skrevet

Om man er veldig redd for å bli gravid eller prøver veldig å bli gravid er det ofte lett å innbille seg symptomer og, eller kjenne ting man ikke ville tenkt over før og tenkt at det er symptomer på graviditet.

Eller sånn er i hvert fall jeg :P

Har fortsatt vondt i korsrryggen, den vesle blødningen jeg hadde i forrige uke er borte, og kommet vanlig utflod, i helga har jeg hatt en periode hvor jeg har vært på do ofte, er øm nederst i magen og utover på sidene. I følge kalenderen min skulle jeg fått menstruasjon i går. Men har hatt menstruasjonssmerter hele uka, men hadde bare en liten mini blødning forrige uke. Har vurdert å ta en test, men så vil samboeren min at jeg skal heller vente til å se om jeg ikke får noen blødning, men jeg har ikke tålmodighet til det. Har aldri hatt slike menstruasjonssmerter før jeg får menstruasjon.

Skrevet

Har fortsatt vondt i korsrryggen, den vesle blødningen jeg hadde i forrige uke er borte, og kommet vanlig utflod, i helga har jeg hatt en periode hvor jeg har vært på do ofte, er øm nederst i magen og utover på sidene. I følge kalenderen min skulle jeg fått menstruasjon i går. Men har hatt menstruasjonssmerter hele uka, men hadde bare en liten mini blødning forrige uke. Har vurdert å ta en test, men så vil samboeren min at jeg skal heller vente til å se om jeg ikke får noen blødning, men jeg har ikke tålmodighet til det. Har aldri hatt slike menstruasjonssmerter før jeg får menstruasjon.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt en haug med billige tester på nett, og testet hver gang jeg fikk tanker om at jeg kanskje var gravid.

Når man kjenner symptomer vil også en test gi riktig resultat, da det er de samme hormonene som gir symptomer og positiv test.

Men som mange har svart - man kjenner aldri så mye som da man prøver å bli gravid. Og jo mer man tenker på symptomer jo mer kjenner man dem, og er sikker på at slik har man aldri hatt det før. Det aller vanligste er å ikke ha symptomer før i uke 5-6.

Skrevet

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt en haug med billige tester på nett, og testet hver gang jeg fikk tanker om at jeg kanskje var gravid.

Når man kjenner symptomer vil også en test gi riktig resultat, da det er de samme hormonene som gir symptomer og positiv test.

Men som mange har svart - man kjenner aldri så mye som da man prøver å bli gravid. Og jo mer man tenker på symptomer jo mer kjenner man dem, og er sikker på at slik har man aldri hatt det før. Det aller vanligste er å ikke ha symptomer før i uke 5-6.

Men jeg vet jo selv hvordan jeg har det før menstruasjon, og det er i allefall ikke smerter slik som nå. Skal kjøpe en test i dag, har sett på A1 på nettet, og de selges i en pakke med to stk. De billigtestene koster det jo ekstra for å kjøpe, når man må betale toll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...