Jane F. Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg var i lang tid det jeg vil kalle rutineslave. Jeg stod opp, gjorde meg klar for jobb, kom hjem, dusjet og fikset meg litt opp. Så hadde jeg "fritid" der vi lagde middag og traff venner, dro ut og fant på ting. Så ble jeg syk og var lite sosial utenfor familien. Så da ble utseende ikke prioritert. I tillegg har så lang tid med konstante bekymringer og tunge dager gjort at jeg ser mye eldre ut. På disse to årene har jeg fått masse rynker og huden har blitt arrete og stygg siden jeg også får stresskviser, og når jeg er stressa begynner jeg å pille på kvisene. Rynkene bryr jeg meg ikke så mye om men det er bare så rart å se ansiktet forandre seg så mye på så kort tid. Så kommer vi til poenget her. Når jeg nå skal noe bruker jeg så forbanna lang tid på å gjøre meg klar. Om jeg skal gjøre noe på sparket tar det ofte 2 timer før jeg er ute av døra. Dette er om jeg må dusje før jeg drar. Det er som om jeg er ute av trening. Men nå har jeg hatt nesten 6 mnd på meg og det blir ikke bedre. Det hender jeg har måtte gjøre meg klar på under en time og da ender det ofte med at vi kommer 30 minutter forsinka og jeg er så stressa at jeg er helt svett igjennom klærne før vi kommer oss i bilen. Dette er det jeg "må" gjøre om vi skal på noe (feks bursdag/fest/middag) Dusje(shampo og balsam i midjelangt hår, barbere under armer og evt file føtter om jeg skal ha på meg tynnstrømpebukse) Rense ansikt, tørke og kamme hår, finne klær og kle på meg(dropper somregel smykker og slikt men finner meg ofte et par øredobber) Sminke( hudkrem, fundation, kajal, øyenskygge, mascara, litt blush) Så pakke med meg det jeg skal ha i veska og på med yttertøy. Dette bruker jeg nesten to timer på!? Det er helt absurd. Noen ganger må jeg bare droppe det og bare ta en klutvask, rene klær og ta på litt maskara. Men da føler jeg meg helt jævlig og går rundt og føler at jeg lukter. Hvor lang tid bruker du når du skal noe??
Gjest Tigress Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Anten er du treig eller så er eg supersnøgg, men på det der ville eg brukt om lag tjue minutt. Eg filer ikkje føtene, då, er ikkje dei i stand får eg bruke tette sko! På laurdag brukte eg 35 minutt på å dusje og vaske håret, inkludert barbering av underarmar. Deretter var det å stæsje håret (ha i olje, saltvatnspråy og tørke det), så på med sko, strømper og kjole, finne øredobbar og sminke seg: hudkrem, bb-krem, concealer, maskara og rouge, så voks og spray i håret, pakke veske og finne jakke. Klar til å reise. Eg hadde litt dårleg tid, så kajal og augeskugge måtte eg klare meg utan. Men eg blei då ferdig. Eg brukar alltid å sjå på kor mykje tid eg har, og så må venleiksinnsatsen berre bli i høve til det! Ein kan jo verkeleg ikkje komme for seint fordi ein må sminke seg, då får ein la vere å sminke seg! Ideelt sett har eg ein time, det held i massevis. Edit: gløymde jo å svare på kor mykje tid eg eigentleg treng! Endret 7. mai 2012 av Tigress
Strikkemamma Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Jeg trenger GODT over en time på å dusje, kle meg og stelle meg. Vasker håret to ganger, barberer meg under armene, smører meg med allslags kremer, venter på at de skal tørke, sminker meg, og ordner håret som aldri samarbeider med meg. Kan si min kjære mann blir lettere oppgitt over meg
Jane F. Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2012 Tigress: slik av jeg også før. Jeg skjønner ikke hva som har hendt. Det verste er vel de gangene jeg tror jeg skal få til å bruke mindre tid og ender opp med å springe rundt meg selv i bare undertøyet når det ringer på døra. Det er vel egentlig stresset som tar meg tror jeg. For da bruker jeg ofte lengre tid enn om jeg ikke er stressa. Susih: samboeren min er en slik en som blir ferdig på 15 minutter og fatter ikke hvordan jeg får det til:p men jeg merker at håret sjeler mye tid når det er så langt. Jeg har heldigvis blitt flinkere til å beregne god tid så vi blir ikke så ofte for sen men det gjør meg jo ikke så spontan av meg:p heldigvis for meg er sommeren en tid for solbriller og solbrun hud så jeg trenger ikke å bruke så mye tid på "dilldall"
Gjest Tigress Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Men kva er det som tek så jævla lang tid, då?? Står du ein halvtime og prøver klede? Eg veit alltid kva eg skal ha på meg, eg planlegg jo det lenge før eg skal gjere meg klar, så det er jo berre å finne fram. Har du masse hår som du tørkar på lågaste innstilling på føneren? Kor avansert augeskugge legg du? Eg kan også halde på leeenge om eg til dømes skal på bal, men då er det jo av di sminken og håret gjerne er litt meir avansert, då.
Gjest -_Tove_- Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Jeg synes du høres veldig treg ut ja Jeg kan også finne på å bruke over 2 timer på å gjøre meg klar til f.eks. en fest, men dette er kun når jeg faktisk har tid til det. Da gjør jeg også masse andre småting innimellom, som å sjekke facebook/kg, rydde litt i sminkeskuffen osv. Jeg kan bruke en time på å ordne sminke dersom jeg har tid til det, men om jeg har dårlig tid er det jo bare til å droppe øyenskygge og ting som tar lang tid. Trenger ikke mer enn 10 minutter på å ordne en helt ordinær hverdagssminke. Dusj, tørking av hår, hudrens og fuktighetskrem trenger heller ikke ta særlig lenger tid enn kanskje 15 minutt, men noe lenger om jeg må barbere legger, file føtter eller skrubbe kroppen. Skal jeg på fest har jeg som oftest bestemt meg på forhånd hva jeg skal ha på meg, så påkledning tar ikke lange tiden. Jeg kan altså klare meg fint med en 30-40 minutter dersom jeg skal ut på noe og har dårlig tid, men bruker lenger om jeg har tid til det
smalls Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Når jeg skal på jobb, en liten tur til byen og slike ting bruker jeg en halvtime ca på badet. På å dusje, rette håret, sminke meg, pusse tennene osv. Skal jeg på fest kan jeg lett bruke 2 timer, men da bruker jeg lang tid med villje. Liker å somle litt da.
Jane F. Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2012 jeg har ikke peiling på hvorfor tida går så fort. Har det sånn med andre ting også. Når jeg lager middag for eksempel. Når det i følge oppskriften tar ca 1 time å lage maten og jeg tenkte at da holder det med 1.5 timer på matlaging og 0,5 i spisetid og 2 timer for meg på badet. 4 timer tilsammen og likevel kom vi en halvtime for seint.. Skjønner det ikke hvordan det i heletatt er mulig men vi får det da til likvel.
Dragonfly84 Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Sukk, sånn der er jeg også, helt håpløs... Bare at jeg alltid har vært sånn, uten helt å være klar over det selv, fordi alle rundt meg var vant til det og ikke sa noe til meg om det. Jeg har blitt oppmerksom på at jeg er treg, men jeg klarer ikke gjøre noe med det. Skal jeg på jobb eller skole må jeg stå opp 75 minutter før jeg skal dra, og da forter jeg meg... Og det er selv om jeg har funnet fram klær og sånt dagen før. Jeg kan stå opp samtidig som min (kvinnelige) samboer, hvis vi skal på et eller annet sammen, og gjøre nøyaktig det samme som henne, og likevel er hun ferdig minst et kvarter før meg Jeg er lei av å være sånn, men jeg klarer bare ikke være rask, spesielt på morgenen. Jeg fungerer generelt dårligere om morgenen, og har lavt stoffskifte i tillegg, kanskje det kan ha et eller annet med det å gjøre... Ikke vet jeg. Slitsomt er det hvert fall, både for meg som stresser og ikke kommer noen vei, og for de som må vente på meg. Så jeg vet ikke hva du skal gjøre, TS, men jeg skjønner hvert fall hvordan du har det... 1
Glynis Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Jeg vasker aldri håret før jeg skal ut/skal noe. Jeg vasker håret en kveld jeg ikke dusjer. Da sparer du masse tid.
Athene Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Jeg er opptatt av å alltid se bra ut når jeg løper ut døra, men har ofte knapt med tid mellom aktivitetene, så sparer tid gjennom en del triks og rutiner: - Negler er alltid freshe, fikser 1-2 ganger i uka når jeg har tid. - Føtter likeså - fotbad og filing en gang i uka. - Håret tas 2-3 ganger i uka, da er det også fint på dag to og tre. Drar over med rettetanga innimellom. - Peeling, masker og krem gjøres en gang i uka. - Epilering en gang i uka - alltid hårfri. - Jeg har en skuff i gangen med alt til handveska. Velger ut veska jeg skal ha med meg, og plukker ut det jeg trenger den dagen (skuffen inneholder alt fra sminke, lommebok, linseveske, ekstra strømper, nøtter, vannflaske, pass, mobillader....), og tømmer veska i skuffa i det jeg kommer hjem. Sparer enormt med tid på å ikke løpe huset rundt og lete etter alt. Og så kanskje det viktigste: Et velorganisert klesskap og smykkeskrin, og et fast system for å velge antrekk. Som regel tenker jeg ut anntrekk og veskeinnhold i det jeg sitter i bilen på vei hjem (før jeg skal ut på kvelden) eller kvelden før for neste dag på jobb. 1
Tropic Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Surrer du mye rundt? Søsteren min er slik som deg, bruker KJEMPE lang tid på å sminke seg, men det er jo ikke fordi hun bruker så mye mer enn meg, men hun surrer så mye. Vet ikke hvor ting er, skal bare ditt og skal bare datt, må lete etter mascara, skal gjøre andre ting samtidlig, ta en liten telefonsamtale osv. Da går plutselig tiden veldig fort.
Gjest Vena Cava Skrevet 7. mai 2012 #13 Skrevet 7. mai 2012 Når jeg skal på fest, bursdag eller uansett et sted hvor jeg må stelle meg litt ekstra, ja da bruker jeg også en time eller to. Det som tar tid er sminken. Fordi jeg aldri blir fornøyd. Jeg sminker meg, blir misfornøyd med øyesminken, så jeg fjerner det og da må gjerne resten også fjernes. Så da står jeg på scratch igjen. Dette gjentar seg gjerne 2-3 ganger inntil jeg er sånn høvelig fornøyd eller så avslutter jeg fordi jeg blir så irritert og sur at jeg ikke orker å prøve en gang til. Og da er jo kvelden gjerne ødelagt for min del. Jeg får ikke til å kose meg blant folk hvis jeg vet at jeg ser helt jævlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå