Gå til innhold

Støvler for...små mennnesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske liten (160 cm), og nokså slank, har særlig tynne føtter. Hvilken type støvler bør jeg bruke? Har et par helt vanlige, høye Vikingstøvler, men når jeg har de på meg ser det bare ut som jeg har kledd meg ut i mammas støvler, noe jeg helst vil unngå når jeg er i midten av 20-åra ;) Det største problemet er at støvlene som oftest er for vide i skaftet til mine tynne legger. Det hjelper litt når jeg bruker sånne høye knesokker for å "fylle ut", det gjør at de ser ut som de passer meg bedre, men det hadde jo vært greit å slippe det, særlig i varmere vær. Noen som har forslag til støvler som er smalere i leggen?

Og hvilken høyde bør det være på de når jeg er så liten? Støvler som går helt opp mot knærne er kanskje ikke det beste? Samtidig vil jeg jo holde regnet mest mulig unna.. Det skal ikke være lett :-) Forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk sko som stopper ved ankelen.

Små ben + høye sko= bena drunkner.

Skrevet

Med lave gummistøvler er det ikke så farlig, siden de ikke er ment å være særlig flatterende og heller ikke er det, men ankelstøvletter med vide skaft gjør at beina ser mye kortere ut. Gummistøvler skal forsåvidt slaske litt rundt leggen, men er det for mye får man jo den der fine effekten hvor man ser ut som om man har lånt mammas, ja... Ikke er det så komfortabelt heller, om ankelen virrer rundt inni der.

Det finnes visstnok Hunter-modeller som er smalere i skaftet enn vanlige Viking. Lille Vinkel har Hunter og er flinke og snille, kanskje de kan hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...