Gå til innhold

Jeg hørte en liten irriterende ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenge siden jeg hørte noen snakke negativt om dette:

nlg%201.jpg

Og oppsnakket dette:

bunad.jpg

Det første bildet er en samekofte, det andre er en bunad som vi ofte ser på hvermann!

Jeg elsker bunaden min (en slik: http://cathinthecity.modette.no/files/2011/05/IMG_1826.jpg )

og de som synes samekofte er så sinnsykt festlig, burde i grunnen ikke få LOV til å like eller gå med bunad ! Men så skal ikke jeg bestemme det: men søren heller. Hva er det jeg ikke skjønner?! :P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener du om man liker samekofte så burde man være imot bunad? :gjeiper: Eller om man ikke liker samekofte burde man heller ikke like bunad?

Skjønner ikke helt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du frem til, egentlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Ser forvirringen jeg kan ha skapt.

Jeg hørte en som snakket stygt om og lo av samekofter, så påpekte personen som satt vedsiden av at hun hadde bunad...

Men bunad -DET- var sexy det! Samekofte var harry men bunad var rålekkert.

Er det seriøst sånn der ute? eller var jeg vitne til noe spesielt?

Skrevet

Nå har ikke jeg verken bunad eller samekofte. Men jeg synes det ser kjempe søtt ut, begge deler ja takk.

• Liker 3
Gjest Quake
Skrevet

Det er ikke uvanlig at folk tenker slik nei.

Selv har jeg begge deler..

AnonymBruker
Skrevet

Er det seriøst sånn der ute? eller var jeg vitne til noe spesielt?

Tror nok du var vitne til noe spesielt.

• Liker 3
Skrevet

Vel, samekofta var ikke en spesielt vakker drakt, kanskje derfor. Ikke at alle har samme smak som meg men...

AnonymBruker
Skrevet

jeg liker ikke bunad no særlig.hadde aldri valgt å ta på meg en men de er helt greit for meg at folk har det. for all del.

jeg liker kofte (kansje fordi jeg er same og det er mer naturlig for meg å ta på meg enn en bunad)

AnonymBruker
Skrevet

jeg liker ikke bunad no særlig.hadde aldri valgt å ta på meg en men de er helt greit for meg at folk har det. for all del.

jeg liker kofte (kansje fordi jeg er same og det er mer naturlig for meg å ta på meg enn en bunad)

jeg har helt klart favoritt innen kofte og liker ikke så godt den røde du tok med bilde av her som kautokeino kofta feks.

• Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet (endret)

Samer er jo festlige :) Og bunader har ofte litt finere snitt og mer nøytrale farger enn samekofter, derfor synes jeg de er finere.

Endret av Vodka
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samekofte som jeg bruker på 17.mai. Har bodd i Oslo i mange herrens år nå og aldri opplevd noe annet enn vennlige kommentarer.

Kanskje det er forskjell i byene? At samer, homser, babe`s og nonnedrakter er litt mer vanlig?

Men jeg tror nok mer at du var vitne til en ærlig mening. Slikt er fullt mulig å kunne synse om. Ikke at jeg er enig da! Ikke alle bunader og kofter er like fine av seg men det er litt hva man gjør det til.

Bær det med et smil så er man sååååå søøt! :rodmer:

• Liker 3
Skrevet

Kan jo være de ikke likte utseende på samekofta. Selv synes jeg samekofta er fin, spesielt silkesjalet og sølvet de bruker, har beltestakk selv som jeg også synes er veldig fin. Men det er mange andre bunader som jeg ikke synes er så fine. Folkedrakter er uansett veldig smak og behag, og mange har mange forskjellige meninger om dem!

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Eg skjønar kva du meiner, eg trur eg ville syntest det var teit eg også. For om ein seier generelt at samekofte er teit og bunad fint, så tek ein jo openberrt ikkje med i reknestykket at det finst masse ulike kofter og masse ulike bunadar. Det finst mange støgge bunadar, for å seie det slik, og truleg ein del støgge kofter også. Sjølv synest eg til dømes at kofte i knallrosa nervøs fløyel kjem eit stykkje ned på lista over det eg likar!

Skrevet

de er likestillt for min del, og skulle gjerne båret en samekofte !

Synes kongelige er så heldige i den sammenhengen, at de får slike ting helt gratis.

• Liker 2
Skrevet

Denne synes jeg ikke var så veldig fin.

Men jeg kunne gjerne tenkt meg både kofte og bunad, smak og behag i begge categories.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...