Gjest Eurodice Skrevet 9. mai 2012 #41 Skrevet 9. mai 2012 Er du enslig eller singel? Det varierer på humøret . Hvis jeg er deppa og synes synd på meg selv, er jeg enslig. I ordet "singel" er det en viss optimisme, synes jeg. Jeg bor alene, men har vært gift.
Gjest Ludovie Skrevet 9. mai 2012 #42 Skrevet 9. mai 2012 Jeg er så enig med deg, Giacomo. Min teori er at "enslig" høres stakkarslig ut for mange, en venneløs, halvgammel person som ikke har noen sjanser til å få en partner. "Single" er kult. Da er man med i livet. Det varierer på humøret . Hvis jeg er deppa og synes synd på meg selv, er jeg enslig. I ordet "singel" er det en viss optimisme, synes jeg. Jeg bor alene, men har vært gift. Så hva er din oppfatning her?
Gjest Eurodice Skrevet 9. mai 2012 #43 Skrevet 9. mai 2012 Så hva er din oppfatning her? Hva mener du, oppfatning av hva?
Gjest Ludovie Skrevet 9. mai 2012 #44 Skrevet 9. mai 2012 Hva mener du, oppfatning av hva? Bare det at i svaret til Giacomo så du ut til å latterliggjøre dem som mener at "enslig" ikke er et nøytralt begrep, mens du i et senere innlegg så ut til å forfekte at det nettopp finnes en forskjell mellom "enslig" og "singel".
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #45 Skrevet 9. mai 2012 Det er jeg fuldstendig klar over - men jeg er meningsberettiget, og derudover opptatt av sprog som klare, meningsbærende strukturer. Derfor mener jeg at unødig bruk av engelske låneord er utidig, særlig når slike låneord udhuler klarheden i budskabet, og ikke synes å ha noen god motivasjon. Den slags svekker sprogbevidstheden. Her bruker du selv minst et par ord som opprinnelig ikke er norske. På et tidspunkt var disse ordene også låneord fra et annet språk. Når man har lånt de lenge nok blir de en naturlig del av språket vårt.
Gjest Eurodice Skrevet 10. mai 2012 #46 Skrevet 10. mai 2012 Bare det at i svaret til Giacomo så du ut til å latterliggjøre dem som mener at "enslig" ikke er et nøytralt begrep, mens du i et senere innlegg så ut til å forfekte at det nettopp finnes en forskjell mellom "enslig" og "singel". Du leser mine innlegg som fanden leser bibelen, men det er jo ikke noe nytt. Jeg mener nøyaktig det jeg skriver, hvordan går det an å misforstå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå