Gå til innhold

En god venn

Lilletrollet

Anbefalte innlegg

Vet ikke akkurat hvor jeg skal skrive dette her,men jeg tenkte at under kjæledyr passet.....?? Det er ikke akkurat snakk om mitt kjæledyr,men om en hest som betyr utrolig mye for så utrolig mange. Han er gamel ca 21 år (ingen vet akkurat hvor gamel han er). Men nå har han av og på vært halt. Så her om dagen fikk jeg en tlf om at de tenkte på å avlive han. Jeg gråt og gråt,men skjønner jo hvorfor. Men de hadde tenkt å slakte ham,og da ble jeg helt rar inni meg. Her skulle vi kanskje skille oss fra en kjær venn og en stor personlighet av en hest,og så skulle han kanskje havne på brødskiva!!!! :forvirra: Jeg ble helt lammet. Jeg har liksom alltid trodd at når denne kjære hesten måtte forsvinne,så skulle den dø av seg selv. Og evt bli begravlagt på en dyre grav plass.

Heldigvis ser det ut som om at bena hans blir bedre,og vi får utsatt dette enda en stund,men tankene rundt dette er jo der allerede. Jeg får vondt av å tenke på det. Det er sikkert rart at jeg reagerer sånn,men han er så mye mere enn en hest. Han er en god venn,og en kamerat. For min søster er dette enda værre. Hun har trent på denne hesten i mange år etter at jeg sluttet å trene på ham. Jeg er bare litt trist,og trengte å få skrevet det ned et sted.

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart du er opprørt, hadde vært verre om du ikke hadde blitt det. Forstår deg veldig godt, håper den får leve lenger. Uansett, hva som skjer så er det en heldig hest, mange som bryr seg om den ser det ut til og det er ikke alle forunt dessverre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avlive dyr er forferdelig, men han må jo ikke akkurat havne på brødskiva da... Med det mener jeg at den ikke trenger å selges til et slakteri (Som jo er vanlig), men avlives hos vetrinær og gravlegges. Så også et innslag på TV for ikke så lenge siden om en hest som ble kremert og brakt tilbake til stallen i urne. Undersøk i hvert fall hvilke muligheter som finnes!

Synes veldig synd på dere! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leo!

Jeg er helt for å gjøre det,men eierne er nok ikke det. De får jo penger for han hos slakteren..... Hadde det vært opp til meg så skulle jeg ha avlivd den hos en dyrlege og evt fått kremert ham.

Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Kanskje dere kunne undersøke hvor mye de ville tjene på slakteren, og så starte kronerulling? Det er jo tydelig at mange bryr seg om og setter pris på hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en mld i går om at han er borti mot halt fri nå. :D Mye av grunnen til at han er halt er at han trenger god tid til å varmes opp,så det kan se mye værre ut enn hva det egentlig er! Så han slapp unna denne gangen også. Men jeg tror jeg har lyst til å foreslå sånn kr rulling på ham,det var en god idè GreenSky!

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke håp lenger...i morgen tidlig blir han kjørt til slakteren.... Det er så utrolig trist. Jeg skal innrøme det at jeg faktisk sitter her å griner.... Det gjør vondt dette her....

:grine::grine:

Lilletrollet :cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:trøste:

Så trist å høre, Lilletrollet... Vet hvordan du har det.. Har mistet mange hestevenner, og andre dyrevenner også, opp igjennom årene.. Det gjør vondt hver gang, for man mister en firbeint, pelskledd, god venn... Du må ikke være flau for at du griner, det er helt normalt å sørge, også for et dyr. Det er nemlig ikke noe som heter "bare et dyr" når det er snakk om en firbeint venn!

Jeg tror på en himmel for dyrene også jeg, og er overbevist om at din hestevenn vil gresse lykkelig på eviggrønne enger sammen med sine gamle hestevenner når hans liv her tar slutt.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så trist! :trøste:

Synd dere ikke rakk en innsamling så hesten ble kremert :(

Men hesten vil få det bra i hestehimmelen med masse grønt gress og andre hestevenner!

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han borte. Dette hadde gått raskt og smertefritt for seg. Han har det ikke vondt lenger,nå er det bare vi som var glad i dette dyret som sitter igjen med savnet... :cry:

Men det blir bedre ettervært. Han har det iallefall ikke vondt lenger...

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...