AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Hei... (For det første- jeg visste fa*n ikke at man måtte være professor eller enormt begavet og spesielt utvalgt for å lage et barn!!! men, sånn er det tydeligvis) (JA JEG ER FRUSTRERT!) Jeg har de siste syklusene etter spontanabort hatt 26 dagers syklus med EL på dag 15, og dermed bare 11 dagers lutealfase. Jeg har lest at 11-16 dagers lutealfase er vanlig, men likevel føler jeg at jeg er helt i grenseland, og lurer derfor på om dette kan være grunnen til at jeg ikke blir gravid. Har vært gravid 1 gang før, mistet da når jeg var litt over 5 uker. Jeg tror jeg ble gravid forrige syklus til tross for blendahvite tester, men tror kanskje jeg hadde en kjemisk graviditet i noen dager. Det får jeg aldri et fasitsvar på, men. Hva syns dere- er 11 dager for kort lutealfase for at jeg kan bli gravid? Før SA´en hadde jeg 28 dagers syklus med EL på dag 14, og dermed 13/14 dagers lutealfase=perfekt! Er det vanlig at sånt endrer seg etter en SA? SAen min var jo så tidlig at hvis ikke det var for at jeg er en utolmodig prøver (som så mange andre), så hadde jeg nok bare trodd det var mensen som var litt sen... Jeg hadde 10 positive tester og vet at jeg var gravid:( Har lest at Wild Yam kan hjelpe? Hvordan tar man det? Noen andre kjerringråd for å få dette til??? aaaaaaaahhh jeg er møkklei av de stygge hvite testene og den vemmelige stygge, vonde tante-faen som kommer hver måned!!!!!! kjenner jeg er seriøst lei meg og deprimert nå! SÅ LEI.
Athene Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 I utgangspunktet er det veldig lett å få barn. Men når man begynner å slite blir det en vitenskap. Og jo mer man leser om samspillet i kroppen, jo mer umulig virker det å bli gravid... 11. dager er ikke noe problem. Det er fra 9 dager og kortere man vil få problemer med å bli gravid. Dette fordi egget fester seg på dag 5-12, normalt på dag 7. Så med 11 dagers lutefase vil egget ha festet seg tidsnok de aller fleste sykluser. Diverse naturlegemidler og kjærringråd virker lite mot kort lutefase. Snakk heller med gynekologen din om progesteronstøtte. Men med 11 dagers lutefase er det ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Tusen takk for svar, Athene! Uten alle dine gode råd hadde jeg ihvertfall neppe fått det til :-P Jeg har kjøpt meg litt Wild Yam i dag, som jeg tenkte å ta etter eggløsning, bare for å ha prøvd det også.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå