saniz Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Flere enn meg som skal ha vinter bryllup? ikke funnet noe tråd om det, tenker det hadde vært koselig med litt inspirasjon
saniz Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2012 Så koselig å se at det er flere glemte selv å nevne, vi gifter oss 22. desember - var egentlig planlagt 1. desember men lokalet vi ønsket var ikke ledig da - det passet fint fant vi ut etterhvert pga ferien til mange utenfor oslo vi ønsker på bryllupet spesiell tema dere har? Vi skal ha litt vinter/jul pynt - mest kanskje snøfnugg - og ellers skal vi kjøre hvitt, ivory og rosa - sist nevnte er bare fordi jeg er så utrolig glad i rosa og masse masse masse lys for å få en koselig stemning, både inne og ute. Satser på koselig vintervær, men har kjøpt en brudecape for anledningen
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Satser på koselig vintervær, men har kjøpt en brudecape for anledningen den er utrolig fin! min venninne hadde lignende så var det koseligste ,nydeligste bryllupet ! og hun var sp inderlig fin i den kappa:) 1
saniz Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2012 den er utrolig fin! min venninne hadde lignende så var det koseligste ,nydeligste bryllupet ! og hun var sp inderlig fin i den kappa:) Jeg gleder meg til å prøve den selv :D Når man først har vinter bryllup så får man ta helt av, altså :D syns egentlig den var billig, kostet ca 1200 kr, mens samme kappe kjøpt fra samme dame leies for 1690. Valgte å lage den uten slep, så kan man bruke den som "jakke" når man skal til andre anledninger om vinteren..
Portvinpiken Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Så koselig å se at det er flere glemte selv å nevne, vi gifter oss 22. desember - var egentlig planlagt 1. desember men lokalet vi ønsket var ikke ledig da - det passet fint fant vi ut etterhvert pga ferien til mange utenfor oslo vi ønsker på bryllupet spesiell tema dere har? Vi skal ha litt vinter/jul pynt - mest kanskje snøfnugg - og ellers skal vi kjøre hvitt, ivory og rosa - sist nevnte er bare fordi jeg er så utrolig glad i rosa og masse masse masse lys for å få en koselig stemning, både inne og ute. Satser på koselig vintervær, men har kjøpt en brudecape for anledningen Vi har ikke noe spesielt teman, men fargene er hvitt og røde roser. Jeg bestemte datoen da byen vi gifter oss i har verdens kosligste julemarkeder og jeg tar alltid en tur dit i desember. Håper på hvit snø, men kan jo for alt vi vet bli slapsete og ekkelt. Men vi er jo uansett inne, så det er jo ikke noe problem :-) 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Jeg gleder meg til å prøve den selv :D Når man først har vinter bryllup så får man ta helt av, altså :D syns egentlig den var billig, kostet ca 1200 kr, mens samme kappe kjøpt fra samme dame leies for 1690. Valgte å lage den uten slep, så kan man bruke den som "jakke" når man skal til andre anledninger om vinteren.. det blir nok kjempe fint:) de kjørte til hotellet der festen var med hest og slede ,hun så ut som en vinter prinsesse der hun satt:) ja det var ikke ille vil jeg si! ja den kan du fint bruke til flere anledninger siden vis du har uten slep,hadde blitt værre å gått rundt med slep vis man bruker det som en "jakke"
Gjest grenlandstuppa Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Jeg skal. Dog om en stund. Blir februar 2014 om alt går etter planen. Og om det ikke gjør det blir det februar 2015:P Vi har egentlig det meste planlagt, gjesteliste, klær, mat, pynt, osv osv. Fargene blir mørk blå (cobalt) lys blå, sølv og hvit. Invitasjonsarkene skal kjøpes fra cardsandpockets, resten skal lages selv. Vi skal ha papirkuttere i forskjellige str snøkrystaller, monogram, og kaken skal være nestel lik den lyseblå kaken fra martha stewart med kongler på. Kongler med sølvtipper skal gå igjen på kake, i brudebukett, i pynt og diverse. Også leker vi litt med å ha kakao med krem til velkomstdrink, men det blir nok kun med tanken=)
Chloe- Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Jeg skal. Dog om en stund. Blir februar 2014 om alt går etter planen. Og om det ikke gjør det blir det februar 2015:P Vi har egentlig det meste planlagt, gjesteliste, klær, mat, pynt, osv osv. Fargene blir mørk blå (cobalt) lys blå, sølv og hvit. Invitasjonsarkene skal kjøpes fra cardsandpockets, resten skal lages selv. Vi skal ha papirkuttere i forskjellige str snøkrystaller, monogram, og kaken skal være nestel lik den lyseblå kaken fra martha stewart med kongler på. Kongler med sølvtipper skal gå igjen på kake, i brudebukett, i pynt og diverse. Også leker vi litt med å ha kakao med krem til velkomstdrink, men det blir nok kun med tanken=) Hva med rødvinsgløgg? Det er jo varmt og godt! Heller det en et kaldt glass musserende i vinterbryllup!
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Jeg hadde drømmevinterbryllupet i mars i år! Vintercape, kanefart etter kirken, gløgg som velkomstdrikke og bildene er helt fantastiske! Jeg har lagt ut litt bilder på bloggen min, så du får si ifra om du vil ha adressen for litt inspirasjon.
Ninnin86 Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 Jeg giftet meg også i vinter Vinterbryllup er helt nydelig, og jeg følte meg virkelig som en prinsesse i vintercapet mitt! Vi hadde gløgg som velkomstdrink, og det ble kjempepopulært! Godt for gjestene å få noe varmt i kroppen på en kald vinterdag Vi kjørte på med hvitt, sølv og lilla, og med eføy som basis-blomst i dekorasjonene! Ble kjempefint Gled dere! Det er noe helt eget og spesielt med vinterbryllup!
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #13 Skrevet 8. mai 2012 Hvor får man tak i vintercape som ikke koster flerfoldige tusen? Jeg har kun sett et par i brudesalonger og de har sånne store "muffer" og pelsgreier som jeg personlig ikke liker så godt. Er det noen som vet hvor de har andre typer?
Ninnin86 Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Jeg kjøpte min på finn.no, og betalte 1000kr! Må jo betale 1700kr hvis man skal leie, og det er helt vanvittig Min hadde kun litt pels rundt kanten, samt en pelsmuffe som jeg ikke brukte! Endret 8. mai 2012 av Ninnin86
Ninnin86 Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 Dette er forresten en kjempefin side dersom man leter etter inspirasjon til bryllupet! Er en fotograf som har tatt bilder av veldig mange bryllup, og kategorisert bildene etter tema, sånn at man kan lete seg igjennom og få inspirasjon
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 Jeg kjøpte min på finn.no, og betalte 1000kr! Må jo betale 1700kr hvis man skal leie, og det er helt vanvittig Min hadde kun litt pels rundt kanten, samt en pelsmuffe som jeg ikke brukte! Så sånn ut: Den kledde deg fint :-). Problemet er at det ser ut som det ikke finnes noen uten noe pels?
Gjest Tekola Skrevet 8. mai 2012 #17 Skrevet 8. mai 2012 Hva er det du ser for deg da, Portvinspiken? Litt av poenget med en vintercape er jo pelsen, for varmen?
Ninnin86 Skrevet 8. mai 2012 #18 Skrevet 8. mai 2012 Den kledde deg fint :-). Problemet er at det ser ut som det ikke finnes noen uten noe pels? Nei, det har du kanskje rett i, ja! Har ikke sett noen uten pels, når jeg tenkter meg om.. Hmm Dumt, da! Får håpe det dukker opp noe du liker 1
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #19 Skrevet 8. mai 2012 Hva er det du ser for deg da, Portvinspiken? Litt av poenget med en vintercape er jo pelsen, for varmen? Men den pelsen rundt kanten på capen varmer jo ikke vel... Poenget mitt for en cape er å beskytte kjolen.
Portvinpiken Skrevet 8. mai 2012 #20 Skrevet 8. mai 2012 Dette er forresten en kjempefin side dersom man leter etter inspirasjon til bryllupet! Er en fotograf som har tatt bilder av veldig mange bryllup, og kategorisert bildene etter tema, sånn at man kan lete seg igjennom og få inspirasjon Det var en fin link! Takk for deling :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå