Gå til innhold

Edderkoppbol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan ser et "edderkoppbol" ut?

Og jeg ber dere, vær så snill å ikke post et bilde av det. Forklar meg det heller. Har en enorm skrekk for edderkopper... Jeg vet at noen kommer til å trolle og poste bilde uansett, så tør sikkert ikke sjekke tråden igjen, men vær så snill.... :sukk: Tror nettopp jeg fant et her i huset mitt skjønner dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Edderkopper pleier vel ikke ha noe spesielle bol. Men legger de egg så pakker de dem inn i spindelvev. Det ser ut som en hvit klump av spindelvev. Varierer litt i størrelse men de er relativt små.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ute i naturen (altså ikke i hus osv) så ser du av og til noe som ligner på spyttklyser som henger på lange strå eller gress. Det er edderkoppbol.

Nasty, men sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er det sant? de spyttklysene??? alltid lurt på hva det var. aldri tenkt det kunne vært edderkoppbebis??? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er det sant? de spyttklysene??? alltid lurt på hva det var. aldri tenkt det kunne vært edderkoppbebis??? :O

Ekkelt, sant!? :(

Men er ikke sikker på at de heter edderkoppbol eller ikke. Bol er vel mer noe som er gjemt inne i noe annet, a la vepsebol osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Nei. slike spyttklyser er ikkje edderkoppbol. Det er ein skumsikadebaby som veks inne i skummet. Når den kjem ut er den ei lita grøn "flue" som kan hoppe lett frå strå til strå. Ingen edderkopp, altså. http://no.wikipedia.org/wiki/Skumsikader

Edderkoppbol er som ein bunt av edderkoppspinn, og inni der lever edderkoppane. Har du eit slikt i huset kan du støvsuge det bort, og kaste støvsugarposen i ein plastpose som du lukkar godt, og legg i frysaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar. Da har jeg et "edderkoppbol" i huset. Lokaliserte en stor "bunt" med spindelvev, veldig tett spindelvev på kanskje 10 cm i diameter. Jeg tør ikke gjøre noe med det selv, men skal få mannen min til å ta det. Problemet er at dette er bak komfyren og jeg strekker ikke til med støvesuger. Kan jeg spraye slik insektsspray på det? Dør dem da?

Tusen takk for at ingen postet bilder forresten, dere er snille!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

og takk for forklaringen om skumsikadene. alltid lurt på hvorfor det var så mange spyttklyser i skogen :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuud jeg føler meg deg. Jeg er livredd edderkopper og kommer sikkert til å få mareritt om edderkoppbol i natt. Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Komfyrar skal kunne dras fram. Men du har mi fulle forståing viss du delegerer det til mannen. :) Støvsugartrikset virkar, når bolet sprekk aular dei fram, så då bør ein helst stå klar med støvsugaren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke alle edderkopper som lager "reir" til sine håpefulle. Det er også de som får en diger klump på ryggen som inneholder små babyedderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle edderkopper som lager "reir" til sine håpefulle. Det er også de som får en diger klump på ryggen som inneholder små babyedderkopper.

En slik en kom vi over i kjelleren til min kusine. Det satt en stor edderkopp nederst i trappen, og jeg turte ikke gå forbi den. Min kusine (som heldigvis ikke er spesielt redd for edderkopper) fant frem litt papir for å drepe den. Idet hun trykket papiret mot den, kravlet det plutselig bittesmå edderkoppbabyer til alle kanter!

Jeg gikk aldri ned i den kjelleren igjen... :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miss89

En slik en kom vi over i kjelleren til min kusine. Det satt en stor edderkopp nederst i trappen, og jeg turte ikke gå forbi den. Min kusine (som heldigvis ikke er spesielt redd for edderkopper) fant frem litt papir for å drepe den. Idet hun trykket papiret mot den, kravlet det plutselig bittesmå edderkoppbabyer til alle kanter!

Jeg gikk aldri ned i den kjelleren igjen... :haar:

Takk for at du gir meg mareritt i natt........ :snurt:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da har jeg et "edderkoppbol" i huset. Lokaliserte en stor "bunt" med spindelvev, veldig tett spindelvev på kanskje 10 cm i diameter. Jeg tør ikke gjøre noe med det selv, men skal få mannen min til å ta det. Problemet er at dette er bak komfyren og jeg strekker ikke til med støvesuger. Kan jeg spraye slik insektsspray på det? Dør dem da?

Tusen takk for at ingen postet bilder forresten, dere er snille!!!!!! :)

Ikke støvsug!!!!! JEg har lest at de går ut av støvsugeren igjen!!!! :haar: Og ikke de insektssprayene inne i huset på kjøkkenet! :riste: La mannen fjerne det! :trampe:

Og ellers vil jeg bare si STAKKARS DEG!!!!!! :klemmer: og :sjokk: :sjokk: :sjokk: :sjokk: :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Heller edderkopper enn alle andre irriterende krek som kravler seg inn i huset.

Enig i den. Jeg har en eddekopp bak ene kjøkkenskapet som hjelper meg med å holde småfluebestanden i sjakk. Men fy så ekle de er når du ser dem.. Min henter seg heldigvis bare mat om natten så jeg slipper å se han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ikke støvsug!!!!! JEg har lest at de går ut av støvsugeren igjen!!!! :haar: Og ikke de insektssprayene inne i huset på kjøkkenet! :riste: La mannen fjerne det! :trampe:

Og ellers vil jeg bare si STAKKARS DEG!!!!!! :klemmer: og :sjokk: :sjokk: :sjokk: :sjokk: :sjokk:

Viss du ser det eg skriv så seier eg at du skal støvsuge det opp, og så legge støvsugarposen i ein tett pose og legge den i frysaren med ein gong. Ingen edderkoppar overlever det. Eg vil også gjerne ha ein edderkopp eller to til å spise fluer og møll, men eit heilt bol? Nei takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ser det eg skriv så seier eg at du skal støvsuge det opp, og så legge støvsugarposen i ein tett pose og legge den i frysaren med ein gong. Ingen edderkoppar overlever det. Eg vil også gjerne ha ein edderkopp eller to til å spise fluer og møll, men eit heilt bol? Nei takk...

Godt forslag når det gjelder å drepe dem, men tror dessverre de færreste av oss med edderkoppfobi takler å frivillig plassere edderkopper der vi oppbevarer mat.

For de som er like pinglete som meg; gjør som Alt godt sier, men teip igjen åpningen på støvsugerposen, putt posen i en plastpose som teipes igjen, så ruller du* denne posen inn i en søppelsekk som du også teiper igjen, før du* kaster den i søpla.

(* mann, venn, mamma eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote

Edderkoppbol er som ein bunt av edderkoppspinn, og inni der lever edderkoppane. Har du eit slikt i huset kan du støvsuge det bort, og kaste støvsugarposen i ein plastpose som du lukkar godt, og legg i frysaren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...