Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fremdeles på jakt etter en god fuktighetskrem, men jeg klarer ikke å finne en god en som gjør det jeg trenger at den gjør. Jeg har vært hos hudpleier også, men fuktighetskremen hun anbefalte gjorde bare ting verre. Så nå når jeg ut til kloke KG-brukere og håper dere kan hjelpe :)

- Jeg har dehydrert hud som flasser veldig lett om jeg ikke peeler huden ofte, og så er jeg stram i maska, særlig etter en dusj, om morgenen og om jeg ikke får på ansiktskrem fort etter rens

- Men samtidig har jeg veldig sensitiv hud som er sår og øm etter dusj og særlig etter at jeg har brukt nevnte ansiktspeeling (bruker MD formulations face&body)

- Jeg får super blank hud i løpet av dagen spesielt om sommeren

- Jeg får urenheter veldig lett om jeg stresser, spiser dårlig, bruker dårlige produkter...egentlig når som helst

Så kan noen hjelpe? Pris er ikke så farlig, jeg er bare lei av at huden min ikke oppfører seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har dehydrert hud anbefaler jeg først og fremst en god omega 3 olje, smører huden innenfra. Jeg trenger knapt bruke bodylotion når jeg bruker dette regelmessig (jeg sverger til Udo´s choice flytende olje).

Jeg vil også anbefale å kjøpe et filter til dusjen. Noen steder jeg dusjer har så mye klor at jeg får problemer med huden (veldig stram i maska). Koster ca 500 kr varer leeeeenge.

Jeg bruker noen dråper med jojobaolje (200 kr helsekost, evnt billigere på nett, varer 1 år) som jeg smører på særlig om vinteren, også bruker jeg Dr Hauskcha sin kvedekrem (den gir mye fuktighet).

Jeg ville begynt med å ta rikelig med omega oljer i noen uker og ta det derfra, det er helt utrolig hvor mye den gjør for fuktfaktig hud :)

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

:skratte:

Den hjelper min hud og det er det som teller. :skratte:

• Liker 1
Gjest miss89
Skrevet

elizabeth arden har en veldig god ansiktkrem :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med stram hud og urenheter.

Liker denne veldig godt.

http://no.strawberrynet.com/skincare/clinique/dramatically-different-moisturising/119265/#DETAIL

Den er dyr, men veldig veldig drøy i bruk. Eneste dumme er at man kan bli litt blank i ansiktet hvis man tar på for mye krem.

det der er strengt tatt ikke en krem, men en lotion som er siste del i en 3-steg rens! man skal bruke krem over den der!

Gjest badeand1
Skrevet

det der er strengt tatt ikke en krem, men en lotion som er siste del i en 3-steg rens! man skal bruke krem over den der!

Da veit jeg det. :jepp:

Den funker uansett veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet

skjønner at det føles bra på huden, men sånn in the long run, så gjør den ikke så mye for huden din. bare sånn at du vet det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sart og får lett eksem i ansiktet. Prøvde Guerlains SOS creme, og den har jeg tålt i tre år som er rekord...Mange er gode en kort stund, men denne altså er enestående for meg. Er dyr, koster vel 650 kr for 50 ml, men for meg perfekt. Anbefales på det varmeste!

Gjest badeand1
Skrevet

skjønner at det føles bra på huden, men sånn in the long run, så gjør den ikke så mye for huden din. bare sånn at du vet det :)

Jeg har brukt den i to år og den har gjort masse, takk for omtanken. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt den i to år og den har gjort masse, takk for omtanken. :)

jeg tenker mer sånn 10-20-30 år frem i tid. men for all del, gjør som du vil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok hud som er ganske lik din TS. Jeg skrev en lignende tråd for en stund siden. Har nå funnet redningen: Dermalogica Active Moist.

Ingen over, ingen ved siden!

Gjest badeand1
Skrevet

Ah, okey.

Får se om den funker så lenge.

AnonymBruker
Skrevet

a creme fra apoteket funket veldig for meg! ikke er den dyr heller. 165 eller noe..

den ser litt hjemmelaga ut på krukken/esken, men den er gull verdt hos meg!

AnonymBruker
Skrevet

Den hjelper min hud og det er det som teller. :skratte:

Den hjelper jo ikke når du har stram og kvisete hud.

Skrevet

Finnes det seriøst kremer som har effekt 30 år frem i tid? Link plis, hørtes jo superkjekt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

a creme fra apoteket funket veldig for meg! ikke er den dyr heller. 165 eller noe..

den ser litt hjemmelaga ut på krukken/esken, men den er gull verdt hos meg!

A-creme er dritt på krukke. Ihvertfall ikke noe for noen som sliter med urenheter.

Gjest badeand1
Skrevet

Den hjelper jo ikke når du har stram og kvisete hud.

Merker hvertfall en betydelig bedring, og har ikke kvisete hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...