kokkos Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Hei folkens, vi skal snart overta vår nye bolig, og har ønsker om å pusse opp kjøkkenet. Det (første) store spørsmålet er da: hvor finner man inspirasjon til nytt kjøkken? Farger, fliser, benkeplater, skapfronter, og gulvet ikke minst. Det jeg ønsker meg er altså tips om blader, nettsider, blogger eller annet som er nyttig når man skal rive ut et kjøkken og starte fra bunnen. I dag har vi et temmelig vanlig, men pent og koselig, hvitt høyglans ikeakjøkken. Det hadde forsåvidt ikke gjort noe å "kopiert" dette i den nye boligen, men det hadde jo også vært gøy med noe nytt. Og samtidig skal det helst ikke være ekstremt umoderne om 10-15 år. Blæh, jeg klarer ikke engang beskrive stilen jeg tror vi liker men ikke for hvitt-bonderomantisk og ikke for sort. Selve kjøkkenet er ganske lite, men vi ønsker å lage åpning inn mot stue for å slippe inn mere lys og romfølelse. Trenger opplagt hjelp..! Noen?
lilleGrethe Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Det er jo mye fint i kjøkkenkatalogene og på kjøkkenforhandlernes nettsider. Men ofte viser de ganske store rom, så det blir ikke alltid realistisk. Men stil og muligheter kan man jo finne inspirasjon til. Interiørmagasiner og tilhørende blogger er jo også et sted å begynne. Har ikke noen gode tips til konkrete blogger, men finner du én, er det ikke så vanskelig å trykke seg videre via anbefalte sider.
kokkos Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2012 Takk for tips! Umuriel: jeg ønsket meg tips om spesifikke interiørblogger, er nemlig *så* grønn.. Men nå har jeg altså funnet et par blogger og klikker meg flittig videre Jommen er det mange fine hus ute og går! Også skal jeg gi meg i kast med kjøkkenprodusentene dere har ramset opp. Flotte greier
Gjest mari kontrari Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Jeg liker godt å se i inspirasjonsguiden til klikk.no, her: Inspirasjon ...også må jeg slenge meg på IKEA som nevnt over her, det er noe med å få gå rundt i så mange ferdige kjøkken fremfor å se i en katalog. Andre kjøkkenleverandører har også til dels dette, så anbefaler å ta en tur i butikkene, da kan du både få kikket litt, få med deg kataloger og få hørt om de for eksempel har tjenester som å komme å måle opp til kjøkkenet gratis. (Kikker forresten også gjennom boligannonser på finn.no på jakt etter leiligheter som ligner vår for inspirasjon )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå