Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hater å holde foredrag :sukk: I morgen skal jeg i ilden, og skal snakke i ca 7 minutter. Har power point-fremvisning, og har skrevet et 'manus' på det jeg skal si. Driver å øver meg nå, og håper etterhvert at jeg kan det mest mulig utenat. Ikke at det spiller noen rolle, for jeg kommer definitivt til å glemme alt i morgen, og lese rett opp av arket :sjenert:

Det jeg er mest redd for er at folk skal se at jeg er nervøs. Hvordan kan jeg prøve å ikke virke nervøs?

Er jo ting som skjer som jeg ikke kan kontrollere:

Stemmen skjelver

Hendene skjelver

Munnen blir knusktørr

Og jeg tipper at øynene avslører skrekkslagen redsel

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pust med magen, se for deg publikum nakne... det går helt sikkert bra, siden du forbereder deg så godt. Ingen som bryr seg om du er nervøs, de fleste av oss kjenner oss bare igjen :)

Skrevet

Uff ja, det er grusomt å ha det sånn som du beskriver det, og allikevel så MÅ du gjennomføre det. Kjenner meg godt igjen i dette.

Husk at det er en grunn til at akkurat du skal snakke om det aktuelle temaet - du vet antakeligvis mer om dette enn de andre i salen.

Lær leksa di og øv deg godt. Drikk vann før du starter og sørg for at du har et glass (vann) i nærheten.

Syv minutter er veldig kort tid! Prøv allikevel ikke å snakk for fort. Det hjalp også for meg og faktisk åpne med å si: -Dette er en veldig uvant situasjon for meg så jeg er litt nervøs, men det går over ganske snart.

Og du - det beste middelet mot å bli kvitt den paniske nervøsiteten, er å holde flere foredrag. En dag så merker du at du er "bare litt nervøs", og litt nervøs er bare bra for fremførelsen. :klemmer:

Lykke til - skal tenke på deg, selv om jeg ikke vet hvem du er. :5: Det går bra.

Skrevet

Lurer bare på hvordan det gikk med deg i dag TS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...