Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette går sikkert begge veier, men min erfaring er med kvinner, så jeg tar den vinklingen:

Har datet flere kvinner som tydeligvis føler trang til å snakke om sine ekser. Dette setter jeg liten pris på, jeg er bare ikke interessert i å høre om dem. Ikke det gode, ikke det dårlige, INGENTING! Jeg skjønner at de fleste har en eks eller fem, men jeg trenger ikke høre om dem.

Hvorfor må en del kvinner snakke om dette? Hva godt skal det gjøre? For å være ærlig så er det første jeg da tenker at de ikke er ferdig med eksen ennå. Kan det være noen annen grunn?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

så enig så enig. min ex var veldig glad i å snakke om sine exer og ville vite alt om mine exer. med det resultat at han ble dritsjalu på dem og dette skapte mange problemer mellom oss. mens jeg måtte tåle å høre om hans exer....

Skrevet

Jeg syns ofte gutter er fæle til å drive og snakke om ekser jeg. Men er helt enig, informasjon om ekser er for meg totalt uinteressant.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ofte gutter er fæle til å drive og snakke om ekser jeg. Men er helt enig, informasjon om ekser er for meg totalt uinteressant.

TS her: ja dette går selvsagt begge veier. Er ikke noe bedre med menn som prater om sine ekser...

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke nødvendigvis det er for man ikke er ferdig med dem, men kanskje er man blitt såret dypt og inderlig, og da er det faktisk vanskelig å holde tilbake noenganger. Det er også med på å fortelle hvorfor og hvordan man reagerer i gitte situasjoner.

Synes iallefall at noe kan fortelles, men selvfølgelig ikke til det kjedsommelige.

Dersom man skal ha et godt forhold, er det viktig med å snakke om slike ting også, nettopp for man skal forstå hverandres reaksjonsmønster.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Helt enig! Det er en grunn til at de er en ex og selv om man kanskje hadde dårlig erfaring med eksen så har det null betydning for fremtiden.

Gjest Anna.S
Skrevet

Tror ikke nødvendigvis det er for man ikke er ferdig med dem, men kanskje er man blitt såret dypt og inderlig, og da er det faktisk vanskelig å holde tilbake noenganger. Det er også med på å fortelle hvorfor og hvordan man reagerer i gitte situasjoner.

Synes iallefall at noe kan fortelles, men selvfølgelig ikke til det kjedsommelige.

Dersom man skal ha et godt forhold, er det viktig med å snakke om slike ting også, nettopp for man skal forstå hverandres reaksjonsmønster.

Dette er jeg enig i. Jeg er skeptisk og det er pga hvordan eksen behandlet meg. Dette var da viktig at vi snakket om slik at min nye kjæreste kan gi meg den tryggheten jeg trenger.

Men når man dater syne jeg man skal konsentrere seg om å bli kjent med daten og ikke tenke på eksen og fortiden før det blir seriøst.

Skrevet

Kjæresten min vil gjerne snakke om eksen min. Han ønsker ikke å gjøre samme feilene som han gjorde (jeg prøvde å skifte samtale siden jeg ikke vil være hun som snakker om eksen).

AnonymBruker
Skrevet

I store trekk enig, men jeg synes noe kan være naturlig å snakke om. Dessuten har jeg blitt spurt om det av noen dater også, kanskje fordi de vet jeg har vært i et laaangt forhold og ikke har vært singel så veldig lenge, men svarer ganske nøytralt og er ikke interessert i å bruke forholdet som eksempel på ditt og datt. Noe som kan være relevant, er ting som ikke fungerte og som var vanskelige i det som har vært - for å unngå å gjøre de samme feilene om igjen. Men uten å utlevere eksen da. Synes også det kan være interessant å få vite litt om hva slags erfaring en potensielt ny kjæreste har med forhold. I hvert fall nå når de jeg treffer er 30-40 vil de fleste ha noe i bagasjen.

Men generelt - nei, ingen grunn til å prate mye om dem!

AnonymBruker
Skrevet

...kanskje fordi de vet jeg har vært i et laaangt forhold og ikke har vært singel så veldig lenge...

Ja, dette er jo et poeng. Selv har jeg vært i et forhold i 13 år og situasjonen som singel er relativt ny. Jeg har selv tatt meg i å nevne eksen iblant. Ikke fordi jeg ikke er ferdig med han, men når en person har vært en så stor del av ens liv i så mange år kan det være vanskelig å 100% unngå temaer hvor ikke det er naturlig at han dukker opp om man forteller eller refererer til hendelser i sitt liv. Videre kan man ha delt interesser som man fortsatt er lidenskapelig engasjert i hvor kanskje eksen har hatt en stor innflytelse.

• Liker 1
Skrevet

Dette går sikkert begge veier, men min erfaring er med kvinner, så jeg tar den vinklingen:

Har datet flere kvinner som tydeligvis føler trang til å snakke om sine ekser. Dette setter jeg liten pris på, jeg er bare ikke interessert i å høre om dem. Ikke det gode, ikke det dårlige, INGENTING! Jeg skjønner at de fleste har en eks eller fem, men jeg trenger ikke høre om dem.

Hvorfor må en del kvinner snakke om dette? Hva godt skal det gjøre? For å være ærlig så er det første jeg da tenker at de ikke er ferdig med eksen ennå. Kan det være noen annen grunn?

Det som er et minst like stort problem er disse som tydeligvis mener at de skal være venner med alle ekser som kan krype og gå.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Når jeg snakker om mine er det for å komme med eksempler på hvordan jeg ikke ønsker at en kjæreste skal være. Snakker ikke så mye om de, men av og til er det relevant. Kunne ikke vært mer ferdig med de enn jeg er, har 0 følelser.

Skrevet

Når jeg snakker om mine er det for å komme med eksempler på hvordan jeg ikke ønsker at en kjæreste skal være. Snakker ikke så mye om de, men av og til er det relevant. Kunne ikke vært mer ferdig med de enn jeg er, har 0 følelser.

Og da har du selvfølgelig ingen kontakt med noen av dem heller?

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Og da har du selvfølgelig ingen kontakt med noen av dem heller?

Stemmer. Bortsett fra når det er nødvendig av praktiske årsaker eller jeg treffer dem tilfeldig på gata. Hadde jeg hatt et godt forhold til dem kunne jeg godt ha beholdt dem som venner da :)

Skrevet

Stemmer. Bortsett fra når det er nødvendig av praktiske årsaker eller jeg treffer dem tilfeldig på gata. Hadde jeg hatt et godt forhold til dem kunne jeg godt ha beholdt dem som venner da :)

Aldri smart å ha ekser som venner.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Når man er på første, andre, tredje date trenger man ikke nevne ekser, men det er da nesten ikke til å unngå at man snakker om tidligere forhold hvis det blir mer seriøst etter hvert.

Skrevet

Aldri smart å ha ekser som venner.

Hvorfor ikke? Jeg er veldig god venn med eksen min (vi var sammen i 2 år)

Ser da virkelig ikke noe problem med dette så lenge det fungerer for de to personene? Skjønner ikke personer som er så bestemte at ikke ekser kan være venner. Flere fellesvenner av oss har også sagt dette, synes det er tullete

Skrevet

Dette gjelder ikke bare kvinner, men også menn.. ;)

Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg er veldig god venn med eksen min (vi var sammen i 2 år)

Ser da virkelig ikke noe problem med dette så lenge det fungerer for de to personene? Skjønner ikke personer som er så bestemte at ikke ekser kan være venner. Flere fellesvenner av oss har også sagt dette, synes det er tullete

Det er ikke tullete når en ny kjæreste kommer inn i bildet.

For han (eller hun) liker det som regel veldig dårlig.

Naturlig nok.

AnonymBruker
Skrevet

Slå den, jeg var på date med en mann som såg meg i øynene og sa "jeg angrer på at jeg ikke drepte den fitta av en eks jeg har" og fortalte meg at hun hadde vært så og så slem, og gjort ditt og datt.

Ooooooooooooookay, takk for meg tenkte jeg, og gikk etter daten. For godt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...