AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg lurer på hvor dere som har au pair fant henne/ham? Ordnet dere det privat eller gjennom en organisasjon? I så fall hvilken?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 For noen år siden hadde familien min au pair og da ordnet mamma og pappa det privat, det var riktignok en slektning fra Canada, men..
Tolly Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 (endret) At det skal være så vanskelig å la vær å forkludre tråder der man ikke har noe å si til det som spørres om! Har sett litt på det selv. Men har ikke skjønt at å ordne det privat var en mulighet. Atlantis er ett byrå og det er ganske dyrt.. Nå forsvinner jo kontantstøtten også Endret 6. mai 2012 av Tolly
Lilliani Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Vi har hatt ganske mange au pairer opp igjennom årene. Alle, bortsett fra hun siste, ble ordnet igjennom en organisasjon. Uten tvil det beste å ta sånne ting igjennom en organisasjon. Trygt både for deg og au pairen!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Vi har hatt ganske mange au pairer opp igjennom årene. Alle, bortsett fra hun siste, ble ordnet igjennom en organisasjon. Uten tvil det beste å ta sånne ting igjennom en organisasjon. Trygt både for deg og au pairen! Hvilke organisasjoner har dere brukt? Hvilken var dere mest fornøyd med, om dere merket noen forskjell? Hva koster det å bruke en organisasjon?
Lilliani Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Hvilke organisasjoner har dere brukt? Hvilken var dere mest fornøyd med, om dere merket noen forskjell? Hva koster det å bruke en organisasjon? Det vet jeg dessverre ikke. Kan evt spørre neste gang jeg treffer foreldrene mine Merket klar forskjell på de andre og hu siste. Hun siste var helt grusom på alle måter. Det er ikke nødvendigvis pga at hun ikke kom igjennom en organisasjon, men tror ting hadde vært mye lettere om hun hadde det. Tror ikke det er så alt for dyrt. Er jo snakk om å betale lommepenger og mat til au pairen, bare
Tolly Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Mener å ha hørt at det koster ca 10 000 å skaffe ap. Det innbefatter forsikring, flybillett innenlands, gebyr til byrået mm. Pr mnd skal de ha 5000 pr mnd i lønn i tillegg. Men det spørs om jeg får ap likevel siden kontantstøtten mer eller mindre avskaffes. Jeg er i en slik situasjon at vi ikke kan ha henne i bhg før tidligst høsten 2013 (om vi får plass, da) og kan ikke støtte meg på noe nettverk. Må vel slutte i jobben og satse på trygd. Men det går jo ikke heller, har jo boliglån..
Gjest Wei Wei Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 jeg kjenner flere som har vart au pair og som har hatt au pair. alle gjennom en organisasjon som er mer trygt. da har alle sine plikter og retigheter "ofisielt" løvfestet.
Gjest imli Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Kanskje me skulle be moderator dele tråden? For dette er jo ein interessant diskusjon sjølv om det ikkje er det TS ynskjer svar på.
Kosemose Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Tråden er delt. Dskusjon om au-pair som ordning, er flyttet hit: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=656115 Kosemose, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå