Gå til innhold

Synge i sitt eget bryllup, er det ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min er forlovet, men har ikke satt datoen. Men noe jeg har hatt lyst en stund er å gi han en gave, egenskrevet sang til han fra meg. Jeg synger helt ok, er ikke tonedøv eller noe, men er bare redd det skal bli veldig kleint og pinlig, litt pompøst kanskje..? Noen som har gjort dette selv, eller vært i bryllup hvor brud eller brudgom har gjort dette? Det er selvsagt en overraskelse, og sangen er for lengst ferdig. Men det er noe jeg tenker på. For jeg er ikke den flinkeste ellers til å vise følelser, og tale kommer jeg ikke til å holde selv om han vil holde tale for meg. Dette er fordi jeg er livredd for å snakke foran folk på den måten, og jeg har ikekelyst til at dagen skal være noe jeg går å gruer meg til... Noen som har erfaringer / tips ang dette, isåfall hadde eg blitt superglad :) hilsen Tina.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poster som anonym da det kan være en viss fare for a han kan se tråden ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal gjøre det :) Hvis du vanligvis ikke viser så mye følelser, er sikkert dette noe mannen din kommer til å sette stor pris på :) Jeg turte ikke å holde tale til min mann i vårt bryllup,fordi jeg ikke turte å holde tale...men fikk ei venninne av meg ( tør ikke å synge foran folk heller ) til å synge en sang for han. Det var helt nydelig, og mannen min likte overraskelsen veldig godt! Blir sikkert enda bedre når du har skrevet den selv også, utrolig fint gjort :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Har vært gjest i bryllup der bruden har syngt sang, og kunne tenkt meg til å gjort det samme selv om jeg skal stå brud. Synes du skal gjøre det, og at det er en fin måte å vise følelsene dine på, særlig som du sier at du ikke er så flink til å gjøre det ellers. Man trenger ikke ha den vakreste sangstemmen for at det skal være vakkert! Stå på!

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det!:) ikke egenskrevet, da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja altså følelsene mine sier ja, men er bare litt redd for a det skal bli helt malplassert og teit. At jeg gir inntrykkene at jeg tror jeg er kveldens stjerne osv. Ja jeg har kanskje litt issues på enkelte områder men likevel hehe....redd for reaksjonene og tankene til folk bare. Men du kaprifolen, hvordan reagerte folk? Og hvordan reagerte mannen din? :)

Skrevet

Pappa skrev sang og fremførte denne i kirken da han og stemor giftet seg. Alle ble veldig rørt, og det ble veldig bra egentlig! Om du tør, er det jo bare å kjøre på. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I endel tilfeller kan dette bli kleint, synes jeg.

Men det kommer veldig an på hvordan man gjør det.

Jeg kan selv synge nokså bra(var utøvende i mine yngre dager) - og kunne nok vært med på en sang om det var sammen med andre, som en slags stemningssang. Men jeg ville aldri sunget alene, fordi det faktisk virker litt spesielt for mange. Det blir for intimt rett og slett for endel når det er ens eget bryllup. Med mindre man synger med en annen person, eller synger noe jordnært.

Jo mer "vanlig, men søt stemme" - jo mindre kleint for min del.

Det er ikke til å komme unna at endel vil høre ganske ustø ut, men det er stort sett fordi de bruker mye luft og teknikker de overhodet ikke mestrer.

Samt om teksten er veldig svulstig - jeg skjønner mange synes det er romantisk, men jeg blir egentlig bare pinlig berørt.

Tenk for deg de talerne du har hørt som var nervøse/spente, men likevel klarte å formidle innholdet på en fin og sjarmerende/søt måte - kontra de som har vært ekstremt nervøse/evt veldig breiale, og du bare vil det skal være over fortest mulig.

Om stemmen og sangen er i kategori 1 - og ikke 2, så kan du trygt kjøre på :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært i flere bryllup hvor brud, brudgom eller andre har sunget i stedet for å holde tale. Godt planlagt er dette kjempefint, synes jeg. :rodmer:

Bare vær sikker på at du klarer å gjennomføre det. Jeg har sett eksempler på at folk har vært så rørt over egen innsats at de ikke får fram noen ting gjennom snørr og tårer.

Og det å gråte av egen prestasjon er dødskleint, enten man holder tale eller synger :fnise:

• Liker 1
Gjest miss89
Skrevet

Er jo bare koslig og veldig personlig :) Jeg stemmer: JA

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er godt planlagt så det ikke blir pinlig så stemmer jeg ja! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde først du skulle synge en poplåt eller noe, men når du har skrevet den selv synes jeg det må regnes omtrent som en tale. Altså, rørende, fint og personlig så sant det er en ok tale :)

Jeg har vært i bryllup der bruden kjørte skikkelig show med hitlåter på rekke og rad, da blir det liksom litt sånn "se på meg da!"

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker tanken, men tror ikke det blir så lett å gjennomføre det. Om man er litt rørt, litt nervøs, litt sliten og veldig lykkelig, så er det fort gjort at stemmen knekker, og at man ikke klarer å gjennomføre. Tror jeg ville latt andre ta seg av dette, slik at det ikke blir enda en ting du må ha orden på ifm bryllupet. Om teksten er veldig bra så kan du feks få den trykket/ lese den opp, eller om du synger litt bedre enn snittet, så kan du vurdere å spille den inn på forhånd (men dét kan bli kleit im den ikke er så bra i utgangspunktet.)

Skrevet

Jeg stemmer ja! Har sett det flere ganger, og det blir superfint!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor bruden sang, både da hun gikk inn i kirka og i stedet for tale. Det var kjempefint - hun hadde valgt sanger som balanserte bra, ikke for banalt, sentimentalt, men passet fint med henne og forholdet deres. Og hun sang rent som bare det :)

Bare ikke superklisjeen You raise me up, så går det bra :ler:

• Liker 3
Skrevet

Ja det hørtes ut som en god ide! Jeg hadde blitt kjempeglad hvis kjæresten min laget en sang til meg. :rodmer: Selv om han ikke er kjempeflink til å synge, akkurat :fnise:

Hvis du sliter med nerver er jeg enig med Jay over her. Jeg kunne nok ikke klart å holde en vanlig tale en gang, med alle følelsene! Men du kjenner deg selv best!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanskelig å bestemme seg. Har sunget på en scene foran folk før, og det å holde en tale er og blir uaktuelt. Vil det ikke bli litt trist om jeg ikke gjorde noe, spesielt når han skal holde tale for meg? Må finnes noen andre alternativer da, isteden for å synge...?

Skrevet

Åååh, så koselig! Syng i vei, det blir nok godt mottatt :)

Men jeg så på 3 bryllup ifjor, så var det en brud som sang hele tiden med bandet, fordi hun selv syntes hun var flink og det var så morsomt. Dét virket litt sånn "hey, se på meg!"

AnonymBruker
Skrevet

Åååh, så koselig! Syng i vei, det blir nok godt mottatt :)

Men jeg så på 3 bryllup ifjor, så var det en brud som sang hele tiden med bandet, fordi hun selv syntes hun var flink og det var så morsomt. Dét virket litt sånn "hey, se på meg!"

Ja det er nøyaktig det jeg frykter, at folk tenker at "å herregud skal hun synge...? Så show off." eller noe i den duren. Så jeg er litt usikker, kan jo vær jeg safer, og lar være og heller lager en PowerPoint prsesentasjon isteden, med bilder av oss sammen. Det kan jo bli fint det og...?

AnonymBruker
Skrevet

Men så har jo gubben sagt helt siden vi ble sammen at han ønsker å høre meg synge en dag. Fordi jeg har gått på musikklInje før, han tror jeg er ekspert skjønner dere. Derfor får jeg preestasjonsangst og har dermed aldri sunget for han, selv ikke hjemme. Så det er egentlig derfor jeg har litt lyst til å gjøre dette. Ikke for å vise meg frem, men som et lite plaster på såret for at jeg ikke greier å holde tale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...