AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Hei! Jeg har lest om flere her inne som snakker om èn såkalt "spisedag" i uken der de enten skeier litt eller helt ut, og likevel går ned i vekt. Jeg vil gjerne ned i vekt (fettprosent) også og har et par spørsmål; - Er det bra å ha en spisedag(fråtsedag leste jeg en som kalte det..) i uken? Hvorfor/hvorfor ikke? Leste at det booster forbrenningen. Er det sant? - Hvor hardt/mye/ofte trener dere som gjør dette? - Hva spiser dere på spisedager? Takk for svar!!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har lest både for og i mot på det forbrenningsgreiene, og min PT sier at det ikke stemmer at det booster forbrenningen. Men spisedagen er lagt inn for at man skal kunne ha en dag der man koser seg LITT ekstra slik at man klarer å holde seg til slankingen/dietten/(veldig) sunn livsstil. Jeg må få spise litt sjokolade og litt god mat ellers ryker jeg på slankingen.
Gjest _La Femme Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Min personlige mening er at en sånn fråtsedag er helt tullete. Mange skeier heeelt ut og fråtser i seg med alt usunt på en gang, fordi de har gått ei hel uke og ladet opp til det. Da mener JEG at det er bedre å heller kose seg litt når man får lyst, men at man gjør det kontrollert. Altså at i stedet for å spise to store plater sjokolade på lørdagen, kan man spise ei rute på onsdagen om man får lyst. Hvis man teller kaloriene kan man jo kose seg samtidig som at man er sikker på at man ikke går i kalorioverskudd. Så kan man heller løpe opp trappene hjemme, eller sykle til jobben neste dag om det er krise 2
Gjest Tidssone Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 La oss si du går på en diett der du skal spise 1500 kal pr dag. Dette gir et underskudd på 500 pr dag, som gir deg en vektnedgang på omlag et halvt kilo pr uke. Fredag skeier du litt ut, men bare litt. Si en sjokolade på 400 kal. Lørdag er din "spisedag". Du spiser som vanlig, men unner deg litt ekstra feit middag, med 300 ekstra kal. På kvelden spiser du en skål potetgull, 450 kal og litt smågodt 400 kal. Dette gir 1550 kal i overskudd. Omregnet kan du si at fordelt på uken, er det reellt fire dager du går i underskudd, ca 2000 kal til sammen. Da tar det nesten fire uker å gå ned en kilo. Men. Langsom vektnedgang sies å være den beste måten å gjøre det på.
belle_ Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Det kommer veldig an på hvilket kosthold eller diett man har. Går man på PSMF har det vist seg å være gunstig med en oppkarbingsdag(Det betyr ikke fråtsedag, men spise karbohydrater). Noe fråtsedag er absolutt ikke bra, men det sier jo seg selv. Da blir det bare en ond sirkel til slutt. Du skal ligge sykelig lavt på kalorier i ukedagene for å kunne fråtse i helgene. Unn deg heller en ting i uken som du virkelig har lyst på.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har en spisedag i uken, fordi jeg ønsker en dag hvor jeg kan stappe i meg alt jeg ønsker uten å tenke på kalorier overhodet. På denne dagen pleier jeg å ligge på godt over 3000 kcal, ofte antageligvis nærmere 4000 kcal. I hverdagen spiser jeg mellom 1400 og 1700 kcal, og jeg trener styrke to til tre ganger i uken samt går en liten tur hver dag. Jeg går ned i vekt, føler meg sunn og ser veltrent ut.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Spisedag trenger ikke bety fråtsing! For min del betyr det at jeg ikke teller kalorier denne dagen, og at jeg unner meg større posjoner av det jeg vanligvis ville spist.
Gjest Daenerys Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 For meg er spisedag et par never chips eller popcorn, og kanskje 50 gram mørk sjokolade i tillegg en ekstra god middag som hjemmelagd pizza eller lasagne. Har ingen tro på spisedag om man sprekker helt og spiser 200 gram sjokolade, en chipspose og masse brus. For meg forsvinner poenget med å være sunn resten av uka da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå