Gjest Bobler Skrevet 6. mai 2012 #1 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Jeg og mannebeinet vil til utlandet ei uke, og klarer ikke få bestemt oss! Kriterier: - Maks 5-6 timer med fly. Kan strekke oss en time eller to hvis det er drømmestedet. - Ikke feststeder som Aya-Napa. - Skal være varmt, men ikke Egypt i juli-varmt. - Hotell med badebasseng - Flere bedre resturanter å velge i mellom (tar ikke all-inclusive) - Greie shoppingmuligheter. Trenger ikke kjøpesenter, holder med rare boder med søte kjoler - Jeg må kunne gå på butikken uten mannen uten at jeg blir ranet eller voldtatt (satt på spissen ) - Har ingen planer om en festtur, men greit med et utested eller brukbar bar. - Billig røyk, mat og øl. Tenkte å bruke 15-20.000 på hotell og fly. Endret 9. mai 2012 av Bobler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Del Skrevet 6. mai 2012 Hva med kypros? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Skrevet 6. mai 2012 #3 Del Skrevet 6. mai 2012 strømstad ? HEHE 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 6. mai 2012 #4 Del Skrevet 6. mai 2012 strømstad ? HEHE ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Skrevet 6. mai 2012 #5 Del Skrevet 6. mai 2012 ? ...passet bra til kriteriene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teatimee Skrevet 6. mai 2012 #6 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg og kjæresten + vennepar var på Kreta i fjor høst. Syns det var en fin plass, jeg (Nærmere bestemt Agia Marina, Alexandra Beach hotel. Var oss + noen barnefamilier og endel pensjonister der da. Men var helt greit, siden det var stille og rlig om natten, og vi stakk til Platanias om vi ville feste og ha mer liv. Veldig greit å kunne velge når man vil ha det bråkete og mer festing rundt seg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 6. mai 2012 #7 Del Skrevet 6. mai 2012 ...passet bra til kriteriene ? Ikke akkuratt det jeg tenkte nei. Men joda, jeg kan godt bruke ferien min, 20.000kr på en romantisk ferie på strømstad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 6. mai 2012 #8 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg og kjæresten + vennepar var på Kreta i fjor høst. Syns det var en fin plass, jeg (Nærmere bestemt Agia Marina, Alexandra Beach hotel. Var oss + noen barnefamilier og endel pensjonister der da. Men var helt greit, siden det var stille og rlig om natten, og vi stakk til Platanias om vi ville feste og ha mer liv. Veldig greit å kunne velge når man vil ha det bråkete og mer festing rundt seg) Hvordan var det med restauranter og lignende? Er veldig glad i mat, og livredd for matforgiftning Men skal absolutt sjekkes opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teatimee Skrevet 6. mai 2012 #9 Del Skrevet 6. mai 2012 Hotellet var ganske sentralt, og endel restauranter i kort gåavstand. Vi var vel på ca 3-4 forskjellige, koselige restauranter rett ved hotellet + fin restaurant på hotellet. (Du må sjekke opp bilder ). Dette var min første tur til sydligere land, så jeg tok noen forholdsregler ved å ta tabletter mot magesyke etc. (imodium?) og ble ikke dårlig på turen Ok utvalg av butikker nær hotellet, men med en 5-10 min. taxitur til Platanias har du mer utvalg:) Hadde også utflukter til Chania, Heraklion og Elefonissis. (Chania er nærmeste by). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Skrevet 6. mai 2012 #10 Del Skrevet 6. mai 2012 Ikke akkuratt det jeg tenkte nei. Men joda, jeg kan godt bruke ferien min, 20.000kr på en romantisk ferie på strømstad. jeg prøvde bare å være litt morsom .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 6. mai 2012 #11 Del Skrevet 6. mai 2012 Hotellet var ganske sentralt, og endel restauranter i kort gåavstand. Vi var vel på ca 3-4 forskjellige, koselige restauranter rett ved hotellet + fin restaurant på hotellet. (Du må sjekke opp bilder ). Dette var min første tur til sydligere land, så jeg tok noen forholdsregler ved å ta tabletter mot magesyke etc. (imodium?) og ble ikke dårlig på turen Ok utvalg av butikker nær hotellet, men med en 5-10 min. taxitur til Platanias har du mer utvalg:) Hadde også utflukter til Chania, Heraklion og Elefonissis. (Chania er nærmeste by). Okei, høres bra ut! Bilder skal selvfølgelig tittes på, jeg er nazi på å sjekke opp og finne ut av ting om steder før jeg drar dit jeg prøvde bare å være litt morsom .... Åja Haha? Ikke så greit å skjønne på nett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belle_ Skrevet 6. mai 2012 #12 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg tenker enten Tyrkia en plass. Om dere ikke orker disse største feststedene trenger dere ikke å dra til Alanya(selv om Alanya, er fantastik bra på alle de andre kriteriene du ser etter), men er mange andre fine plasser også. For en del år siden var jeg i Cesme, som ligger på vestkysten av Tyrkia. Landet i Izmir og tok vel rundt en time med buss til hotellet. Bodde midt i byen, men det gikk også an å bo ved stranden ved Ilicia. Der var utrolig fint. Har sinnsykt lyst tilbake dit, partur dit kan jeg tenke meg er fantastisk. Om jeg kan anbefale et litt dyrere sted må det blir Malta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 8. mai 2012 #13 Del Skrevet 8. mai 2012 Hmm, er litt sær, falt ikke helt i smak dette Tyrkia blir nok for varmt, leste at det er rundt 40 grader der i juli. Det blir FOR varmt rett og slett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 8. mai 2012 #14 Del Skrevet 8. mai 2012 Hva med sør frankrike eller Italia?reise rundt på kysten av Italia kan være ganske koselig,men frankrike og italia er ikke så billig. Så da tenker jeg Afrika,hva med Marokko eller Tunisia? Marokko er veldig vakkert og mystisk,med muligheter for å dra ut i ørkenen,oppleve byliv,og shopping.Og det er ikke så altfor dyrt heller,med mindre du havner i "turist"fellene.Det er heller ikke farlige å gå rundt sent i de store byene:-) Ellers er Kypros bra,men jeg anbefaler å se mye av øya! Har dere to uker kan dere oppleve så mye,det går buss fra hver eneste storby,og de ligger ikke så altfor langt unna hverandre,går også småbusser til mindre byer.Taxiene opererer også med fastpriser til lengre distanser. Du kan oppleve historie,badeliv,sol,sommer,tur i fjellene,bil/busstur gjennom frodige grønne landskap.Det er dyrt i turistsesongen i feks Ayia Napa,men prøv å reis rundt på øye,en veis billetter er billige,og som sagt,kan man se hele øya på mindre enn to uker,(også den tyrkiske siden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 8. mai 2012 #15 Del Skrevet 8. mai 2012 Det første som slo meg var også Strømstad, siden det aller viktigste tydeligvis var billig røyk og øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embleda Skrevet 8. mai 2012 #16 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg og kjæresten + vennepar var på Kreta i fjor høst. Syns det var en fin plass, jeg (Nærmere bestemt Agia Marina, Alexandra Beach hotel. Var oss + noen barnefamilier og endel pensjonister der da. Men var helt greit, siden det var stille og rlig om natten, og vi stakk til Platanias om vi ville feste og ha mer liv. Veldig greit å kunne velge når man vil ha det bråkete og mer festing rundt seg) Har vært der selv, på samme hotellet. Anbefales! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #17 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg kan anbefale Antalya, Side. Jeg har vært på 4-5 sydenreiser og dette var garantert den beste reisen! Veldig hyggelige tyrkere, noen litt innpåslitne men det er bare å snakke til de hehe. Mange bra hoteller å velge mellom og kale beach er en veldig bra strand! Vannet er varmt osv. veldig hyggelige menn på kale beach restaurant, men maten er mye bedre jo lengr inn i byen du går!! Er også veldig mye å shoppe der, sånna boder og småbutikker og alt det der. Pluss ikke minst DRITBILLIG øl og røyk. Jeg kjøpte tre bokser øl for tre små lusne tyrkiske mynter. Det tilsier ca. 12 norske kroner om jeg husker riktig. haha følte meg så rik der vett.. er også veldig bra disco/barsteder der!! Var helt vilt den ene natten jeg var der. Alle guttene ville danse med meg, så følte meg ikke akkurat dårligere av det heller.. Og ikke minst, ble jeg spandert på rekke og rad også!! men passet alltid på å følge med når de drev å lagde drinken, for man veit jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 9. mai 2012 #18 Del Skrevet 9. mai 2012 Hva med sør frankrike eller Italia?reise rundt på kysten av Italia kan være ganske koselig,men frankrike og italia er ikke så billig. Så da tenker jeg Afrika,hva med Marokko eller Tunisia? Marokko er veldig vakkert og mystisk,med muligheter for å dra ut i ørkenen,oppleve byliv,og shopping.Og det er ikke så altfor dyrt heller,med mindre du havner i "turist"fellene.Det er heller ikke farlige å gå rundt sent i de store byene:-) Ellers er Kypros bra,men jeg anbefaler å se mye av øya! Har dere to uker kan dere oppleve så mye,det går buss fra hver eneste storby,og de ligger ikke så altfor langt unna hverandre,går også småbusser til mindre byer.Taxiene opererer også med fastpriser til lengre distanser. Du kan oppleve historie,badeliv,sol,sommer,tur i fjellene,bil/busstur gjennom frodige grønne landskap.Det er dyrt i turistsesongen i feks Ayia Napa,men prøv å reis rundt på øye,en veis billetter er billige,og som sagt,kan man se hele øya på mindre enn to uker,(også den tyrkiske siden) Har vært i Tunisia, var ikke veldig begeistret. Men skal se litt uansett er noen år siden Å reise rundt er ikke aktuelt, jeg har gjort mye slikt (blant annet bilferier igjennom hele europa og aldri vært et sted uten å leie bil og se ting). Jeg vil være i en by hele tiden, utenom en tur over til nabobyen eller på utflukt f.eks Men takk uansett! Det første som slo meg var også Strømstad, siden det aller viktigste tydeligvis var billig røyk og øl. Hvor står det at de viktigste kriteriene er røyk og mat? Den er ikke i rekkefølge den lista mi. Og er billigere mange andre steder enn sverige Jeg kan anbefale Antalya, Side. Jeg har vært på 4-5 sydenreiser og dette var garantert den beste reisen! Veldig hyggelige tyrkere, noen litt innpåslitne men det er bare å snakke til de hehe. Mange bra hoteller å velge mellom og kale beach er en veldig bra strand! Vannet er varmt osv. veldig hyggelige menn på kale beach restaurant, men maten er mye bedre jo lengr inn i byen du går!! Er også veldig mye å shoppe der, sånna boder og småbutikker og alt det der. Pluss ikke minst DRITBILLIG øl og røyk. Jeg kjøpte tre bokser øl for tre små lusne tyrkiske mynter. Det tilsier ca. 12 norske kroner om jeg husker riktig. haha følte meg så rik der vett.. er også veldig bra disco/barsteder der!! Var helt vilt den ene natten jeg var der. Alle guttene ville danse med meg, så følte meg ikke akkurat dårligere av det heller.. Og ikke minst, ble jeg spandert på rekke og rad også!! men passet alltid på å følge med når de drev å lagde drinken, for man veit jo aldri. Skal sjekkes opp! Men hvor varmt er det der? Varmt er bra, men ikke så varmt at du ikke kan være ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 9. mai 2012 #19 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Så ikke så gærent ut dette her da! http://www.ving.no/tyrkia/alanya/sunprime-alanya-beach-suites-spa?ItemId=40653&TravelFinderQuery=0%3ad000101014498%3ad2012062812667%3a0%3a8%3af0%3a4499%3a1_c2_42%3a42%3af5%3a0%3a&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4498&QueryDestID=0&QueryAreaID=0&QueryResID=4499&QueryDepDate=20120628&QueryUnits=0&QueryAges=42%2c42&QueryDur=8&QueryType=5&_flowCharterBooking=7191e0c9-9c7a-41d9-b7d2-4e7b9b904345#price-list eller dette http://www.ving.no/tyrkia/side/sunprime-dogan-side-beach?ItemId=40664&TravelFinderQuery=0%3ad000101014498%3ad2012063012667%3a0%3a8%3af0%3a4503%3a1_c2_42%3a42%3af5%3a0%3a&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4498&QueryDestID=0&QueryAreaID=0&QueryResID=4503&QueryDepDate=20120630&QueryUnits=0&QueryAges=42%2c42&QueryDur=8&QueryType=5&_flowCharterBooking=2f8af22d-ed93-46d1-85e1-18b8cbfe62c0#price-list Guri, kan jo sitte å leite i evigheter, mye fine hotell Endret 9. mai 2012 av Bobler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #20 Del Skrevet 9. mai 2012 jeg syntes egentlig det er ganske frekt å anbefale strømstad når bobler har gjort det tydelig at hun/han vil til et varmere land. jeg har også det som et "kriterie" at det er litt billigere røyk, mat og øl. jeg drar på ferie for å kose meg litt ekstra, og jo billigere det er, jo mer har jeg råd til å kose meg også. kanskje tydelig at de to brukerne her forsøker å være morsomme med å foreslå sverige. jeg syntes bare det er frekt. har du ikke noen forslag å komme med, kan du like så godt holde kjeft. for morsomt, er det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå