Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.finn.no/finn/job/parttime/object?finnkode=34531632

Har utrolig lyst til å søke på stillingen, men tør nesten ikke... :sjenert:

Har kun erfaring fra varehandel, og jeg føler at enkelte av pårørende som treffer meg under opplæringen kan bli veldig sinte om jeg gjør noe feil...

Er dette en vanskelig stilling å komme inn i? Greit nok at man må lære alt i alle jobber, men føler det blir litt alvorligere i dette tilfellet...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*Dytt*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sekretær på sykehus uten sekretærutdanning, og har jobbet med 3-4 kollegaer som heller ikke har det. Vi klarer oss utmerket. Jeg driver mest med journalskriving, og da har jeg en fordel i at jeg har studert språk og er veldig kjapp med informasjon, skriving, lesing og data generelt. Hvis det gjelder mer pasientkontakt er det viktigere å være flink med kommunikasjon og mennesker enn med tekst, så det kommer jo litt an på hva oppgavene skal være helt konkret.

Skrevet

Da jeg var 19 fikk jeg ekstrajobb som sekretær på et sykehus, jeg jobber der fortsatt i ferier. Jeg har allmennfag, så jeg jobber der som ufaglært. Jobben er ikke den mest avanserte og det går veldig i rutiner. Det gjør det litt viktig å være ekstra "våken" og strukturert, særlig når det kommer til papirarbeid. Små feil kan fort bli store feil der. Men man kommer fort inn i en rytme. Ellers er det viktigste å være hjelpsom og forståelsesfull når det kommer til pasienter og pårørende. f.eks selv om det ikke er din jobb å hente et glass vann til en pasient som ber om det, så gjør du det fordeom. Liksom, strekk deg så langt du kan for å hjelpe dem. Og hvis du ikke kan hjelpe dem, så finner du noen som kan. Bare vis at du vil hjelpe, da er det ingen som blir sint på deg!

Jeg synes selv at det er en utrolig koselig jobb og er veldig glad jeg fikk prøve meg på noe sånt - selv som ufaglært. Jeg har vært på mange forskjellige poster, men jeg liker best å jobbe som postsekretær på avdelingene. Liker pasientkontakten. Det så jo ut som at den stillingen du søker på blir mest å snakke i telefonen og å ta i mot pasienter som skal til poliklinikk. Da gjelder jo mest helt vanlig god serviceinstilling. Men du får sikkert også prøve deg på forskjellige plasser. Synes du skal søke!! :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for bra og utfyllende svar! :)

Tror jeg har samlet litt mot til å søke nå! Har ganske god erfaring fra kundeservice, så jeg satser på at jeg kommer fort inn i det. Eneste jeg var redd for var de pasientene/pårørende jeg møtte i opplæringsfasen min. Men sånn er det vel uansett hvor man jobber, tror jeg bare skal hoppe i det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...